2013-07-12, 15:37
Medlem
exisyphuss avatar
Avnjuter dagen med Enthrone Darkness Triumphant. Dimmus ganska överlägset bästa enligt mig. Sedan, förhoppningsvis, blir det en afton med Teitanblood. Tänker förkovra mig lite mer i Seven Chalices efter att ha hört en hel del om den.

Känns egentligen som en Shining-dag, men av något skäl tappade jag dem vid fjolårssläppet och har inte riktigt greppat dem igen.
Citera
2013-07-12, 15:37
Medlem
BlackMetals avatar
NP: Trist - Cerna Melancholie
Citera
2013-07-12, 18:39
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
NP: Trist - Cerna Melancholie
Så JÄVLA bra låt det där, grymt underskattad också. Janne gör sin bästa sånginsats och presenterar några av sina bästa riff i den låten. En riktig gömd pärla. Fullängdarna i all ära, men den där låten är fan minst lika bra. Har nog aldrig hört så desperat och sorgtyngd musik. Den ska alla Trist-fans ha stenkoll på.
Citera
2013-07-12, 21:33
Medlem
Zartazas avatar
Medico Peste spelas när jag letar efter nya band att lyssna på. Det fick bli Polen denna gång också, men jag undrar om jag inte ska ta ett steg längre och hitta anti-islamsk black metal nu när jag ändå håller på.
Intressant och roligt är det i alla fall. Om det är någon godhjärtad person här som har lust att tipsa om bra band så skicka iväg ett pm.

np: Medico Peste - Tremendum et Fascinatio
Citera
2013-07-12, 22:24
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zartaza
Det fick bli Polen denna gång också, men jag undrar om jag inte ska ta ett steg längre och hitta anti-islamsk black metal nu när jag ändå håller på.
Vassego: http://www.metal-archives.com/bands/Islamofobi/3540279711

En vän till mig spelade med dem ett tag. Han berättade att huvudmannen till slut fick lägga ned bandet på grund av alla hot. Så varsågod alla sataniska krigare, här har ni en strid att ta er an!
Citera
2013-07-12, 22:50
Medlem
Adversariuss avatar
Jag har skrivit till de hyggliga moderatorerna, som gick med på att ändra trådens namn. Nu får vi förhoppningsvis bort de entoniga NP-inläggen. Buga inför trådens herre!

Jag tycker det är förbannat sorgligt att The Ruins of Beverast är så jävla förbisedda. Det grämer mig verkligen att jag inte kan dra ned till Tyskland och se dem live, det vore en upplevelse. Unlock The Shrine är ett fruktansvärt genomarbetat och stämningsfullt mästerverk som jag håller omåttligt högt, men jag undrar om inte Rain Upon The Impure slår högst ändå. Den där grötiga produktionen och becksvarta, dimmiga ljudbilden; stämningen som uppstår när man drar på den på hög volym och glider iväg... Det finns fan inte ord för det. Det blir till att spisa den igen ikväll.
Senast redigerad av Adversarius 2013-07-12 kl. 22:55.
Citera
2013-07-13, 00:00
Medlem
Pentagrammatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Jag har skrivit till de hyggliga moderatorerna, som gick med på att ändra trådens namn. Nu får vi förhoppningsvis bort de entoniga NP-inläggen. Buga inför trådens herre!

Det gjorde du bra! Nu kanske det äntligen blir lite klass och läsvärdhet i tråden som i forna tiders dagar.

NP: Valkyrja - Catharsis (Contaminate the Earth)

EDIT: Vadan denna Motörhead-dyrkan? Är de verkligen värda att fördjupa sig i? Jag menar inte att vara en provokatör, utan är genuint fundersam. Alltid sett de som ytlig suparpartajmusik där alla låtar är likadana. Men då har jag inte sjunkit speciellt djupt ner i deras diskografi skall erkännas.
Senast redigerad av Pentagrammaton 2013-07-13 kl. 00:05.
Citera
2013-07-13, 00:34
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pentagrammaton
EDIT: Vadan denna Motörhead-dyrkan? Är de verkligen värda att fördjupa sig i? Jag menar inte att vara en provokatör, utan är genuint fundersam. Alltid sett de som ytlig suparpartajmusik där alla låtar är likadana. Men då har jag inte sjunkit speciellt djupt ner i deras diskografi skall erkännas.
I grund och botten är det väl egentligen suparpartajmusik, men jag fann det helt otroligt givande att dyka ned i deras digra diskografi och kolla in vad de gjort utöver Ace of Spades. Det är ju den skitigaste, råaste, mest nedknarkade och whiskeydränkta hårdrock man kan tänka sig - av en snubbe som var med när Elvis och Chuck Berry stod på topp. För min del tror jag det är en förlängning av min allt ökande lutning mot just skitig hårdrock, som förkroppsligades av den besatthet av sena Darkthrone jag hade innan detta - det är ju genomgående inspirerat av den sortens musik.

Jag älskar såväl rock 'n' roll-plattorna från deras succéperiod under sent 70-tal/tidigt 80-tal som de senare svintunga, dieseldoftande heavy metal-skivorna från 2000-talet, såsom Inferno, Motörizer och The Wörld Is Yours. De är helt enkelt bara så hårda som man kan bli, såväl musikaliskt som personlighetsmässigt. True, om man så vill uttrycka det. Det har nog lite med att göra med att jag inte orkar vara så jävla förbannad hela tiden längre utan försöker ta vara på livets syndiga glädjeämnen, och i ljuset av det är ju transitionen till Motörhead helt logisk.

Jag menar, bara lyssna:
http://www.youtube.com/watch?v=spOabIgcxlE
http://www.youtube.com/watch?v=JCDBAytt8RI
http://www.youtube.com/watch?v=VdegjWkZW4Q

Jag börjar bli smått förbannad på Katharsis nu, det har gått okaraktäristiskt lång tid sedan de släppte något. De verkar ju inte läcka någon information heller. Ingen som har hört något?
Senast redigerad av Adversarius 2013-07-13 kl. 00:43.
Citera
2013-07-13, 01:17
Medlem
Fredees avatar
Sitter här på jobbet o spelar lite Forest of Impaled - Forward the Spears albumet för några gäster här som dricker öl.
Så vi har de gött. Ha inte fått några kommentarer från de andra gästerna ännu om musikbytet. (Iof de är ganska kalas fulla, så de har nog inte märkt något ännu.)
Citera
2013-07-13, 09:41
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius

Jag tycker det är förbannat sorgligt att The Ruins of Beverast är så jävla förbisedda. Det grämer mig verkligen att jag inte kan dra ned till Tyskland och se dem live, det vore en upplevelse. Unlock The Shrine är ett fruktansvärt genomarbetat och stämningsfullt mästerverk som jag håller omåttligt högt, men jag undrar om inte Rain Upon The Impure slår högst ändå. Den där grötiga produktionen och becksvarta, dimmiga ljudbilden; stämningen som uppstår när man drar på den på hög volym och glider iväg... Det finns fan inte ord för det. Det blir till att spisa den igen ikväll.

Ja du är inte ensam om att anse dom förbisedda, för det är dom absolut. De jag känner vet inte ens om dess existens även fast senaste "Foulese semen.."-plattan ändå var någon som kom fram i ett visst ljus.
Jag håller "Rain upon the Impure" som hans klart bästa i diskografin men debuten ligger tätt efter den.
Senaste plattan har jag totalt lyssnat sönder för några år sedan, så den är inte aktuell att spisa i dagsläget.
Nu när vi ändå snackar om detta fina band så jag tror jag fan de får stå som soundtrack också! Således:

Ruins of Beverast - 50 forts along the rhine..

Så alla ni som inte kollat upp detta, gör det nu illa kvickt för annars går ni miste om något väldigt jävla fint och ett absolut guldkorn.
Citera
2013-07-13, 18:39
Medlem
monolithics avatar
NP: Bak De Syv Fjell - From Haavardstun

Mordum: Du som brukar prisa Ulver, vad tycker du om den här EPn? Gillar man Bergtatt borde det vara omöjligt att ogilla detta, tycker jag.
Citera
2013-07-13, 19:24
Medlem
eckims avatar
Sitter och dricker kaffe och lyssnar igenom Graveland's album (The celtic winter).
Detta är ett band som jag har total missat. Än sålänge är det svinigt bra!

Skall nog bläddra igenom hela diskografin under kvällen.

Hela albumet

http://www.youtube.com/watch?v=CLk4tXXhuRs
Senast redigerad av eckim 2013-07-13 kl. 19:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in