Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Chefredaktören på tidningen jag skriver för har förhandslyssnat på Watains nya i sin helhet och gick ut med en kryptisk Facebook-uppdatering om att den var "jävligt annorlunda". Jag SLÅR VAD om att deras hybris nått astronomiska nivåer, att de tröttnat på sin befintliga inriktning och gjort ett fullkomligt jävla UFO till platta som inte har något som helst att göra med deras tidigare diskografi, fullständigt övertygade om att folk kommer svälja det med hull och hår eftersom "vi är ju Watejn, folk dyrkar oss och kommer alltid att göra". Mer specifikt tror jag att de i något avseende kommer efterapa Ghost och slänga in en massa ockult pop/rock ā la 60-70-tal, Blue Öyster Cult o.dyl., det är ju numera den absolut hetaste trenden inom det musikaliska läger som gör allt för att förkasta allt vad trender heter, men som alltid slaviskt följer de interna trenderna. I bästa (roligaste) fall ställer sig djävulsdvärgen framför micken och försöker sig på lite satanisk rensång. I have spoken.
Helvete vad jag hatar den pisstrenden, Ghost är väl undantaget.
Orkar ej med alla idisslande fån som tjatar hitan och ditan om Ghost, Graveyard eller något annat jävla band.
Första ölen är öppnad och jag lyssnar på Morbid Insulter nu, ultrahäftig osv osv jomenvisst sug kuk.