2013-07-12, 02:00
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Bergtatt är hur jävla mysig som helst. En platta som jag kommer tillbaka till gång på gång och den är alltid lika grym. Dock tycker jag musiken är lite för brutal för att vara den bästa skogsskivan.

Summoning är väl snarare bergsmusik än skogsmusik. Tycker inte det är särskilt bra heller.

Är det skog man vill ha då är det Horn man ska lyssna på. Kom inte dragandes med att det är bögigt eller fjantigt för det är den ultimata skogskänslan. Jahreszeiten, Die Kraft der Szenarien och Naturkraft är plattorna.

http://www.youtube.com/watch?v=31a5OrS4Ees

Hmm kanske du har rätt i. Men den får mig ändå att bara tänka på skogar och troll! Och det ska den ha kredds för.
Även fast jag tycker att "Nattens Madrigal" är en bättre skiva i sig.

Faktiskt aldrig hört!
Men ska bli ett nöje att kolla upp måste jag säga!
Just nu sitter jag och är så jävla trve man bara kan bli..
En Hoegaarden och "Live in Leipzig"-vinylen.

således..
np: Live in Leipzig - Pagan Fears
Citera
2013-07-12, 02:21
Medlem
Mordum87s avatar
Ang "Ulver" så slängde jag faktiskt på "Nattens Madrigal" nu.
Och den är så satans bra att jag vill skjuta mig själv! Ibland undrar jag om detta inte är den ultimata BM-plattan från 90s-second-wave-grejen.
Men då kommer DMDS och ska in med sina stora skor att det är svårt att värja sig tyvärr.. för den plattan är fan grymt jävla äckligt bra den med!
Men ja, Mayhem kan man ju ha olika tycken om.. Dels ÄLSKAR jag "Live in Leipzig"... Dels dyrkar jag nu på senare tid "DMDS".

Men "Ulver" är fanimig i en klass för sig när det gäller BÅDE "Bergtatt" och "Nattens Madrigal".
Jag vågar faktiskt sätta en 10a på sistnämnda. Medans "Bergtatt" får nöja sig med en halvdan 9a eller stark 8a. Välj själv.
Citera
2013-07-12, 02:43
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eckim
Kruzifixxion är enligt mig den bästa plattan, Fourth Reich har lyckats växa på mig lite. Resten av deras släpp tycker jag inte håller samma standard, förutom deras demos mellan 96-99. Kolla upp dem!

Hur kommer det sig att du tycker just denna platta är den bästa?
Ganska ovanligt att någon tycker det! Så vore kul att höra varför!
Citera
2013-07-12, 02:47
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Nej.

Och vart i helvete håller du hus, du Motörhead-dyrkande yngel?
Du behövs ganska brutalt här nu när tråden är aktiv!

np: Cultes Des Ghoules - The Passion of a Sorceress
Vad än Adversarius tänker häva ur sig så är denna platta helt grymt svinbra!
Citera
2013-07-12, 03:30
Medlem
von_Ss avatar
VVVVE är bäst ingen protest.

Har suttit och njutit av Horns melodier ett par timmar nu men nu fick jag inspiration av Mordis och kör på Live In Leipzig. Mayhem har haft 21 medlemmar ser jag på MA. Några andra som rår på det?

EDIT: Bara för det har Shining haft 22...
Citera
2013-07-12, 08:16
Medlem
Wolfnachts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Jag vet inget om Gorgoroth

För bövelen!
Några inlägg uppåt så pratade ni om Gorgoroth som att Gaahl skulle vara den som var bandet?
Här trodde jag att vi var åtminstone hobby-elitister allihop.
Gå hem och lyssna på Pentagram och Antichrist. Särskilt Pentagram är en av de bästa norska BM skivor som någonsin gjorts.
Citera
2013-07-12, 09:53
Medlem
eckims avatar
Citat:
Hur kommer det sig att du tycker just denna platta är den bästa?
Ganska ovanligt att någon tycker det! Så vore kul att höra varför!

Den har växt som bara den på mig, gillade den inte så mycket innan.

Men tycker om allt från riff till sång på denna, lätt den råaste plattan. Är som sagt helt såld på den!
Citera
2013-07-12, 10:00
Medlem
eckims avatar
Citat:
Haha ja, ska man vara petnoga så är det väl eckim som för stunden följer tråden som man BÖR göra haha! Men erkänn det är roligare att läsa något tycke, likt det du själv gjort nu.
Så eckim, ledsen för att jag lät brysk. Men du hade ju ett bra försvarstal där såg jag!

Ang Gorgoroth får jag nog lov att passa ganska mycket.. Jag äger deras "Under the sign of hell" som jag tycker är ganska förträfflig att lyssna på. Även "Ad Majorem.."-plattan ägs i Cd-form och den tycker är sådär. Lite för snygg i produktionen för sitt eget bästa och låtarna är inga skatter direkt.

Carpathian Forest äger jag "Strange old Brew" med, men jag har aldrig lyssnat på den även fast jag tänkt göra det hundra ggr. Så min åsikt om dom förblir dold.

1349 och deras "Liberation" är så ini helvete svinbra! Jag hörde låten "Pitch Black" på en mindre obskyr radiokanal från Örebro en gång i tiden och fastnade direkt! Så den köptes inte långt senare.
Vad gäller deras övriga plattor så tycker jag väl "Beyond..." är halvokey.. "Hellfire" är alldeles för jävla hipp i soundet.. och plattan som kom efter där.. heter väl nåt med Revelations om jag inte minns fel? Var så ini helvete skitdålig att jag inte brytt mig om att kolla in "Demonoir" heller.

np: Deathspell Omega - Mass Grave Aesthetics
jag har hört det här stycket runt 3 eller 4 ggr rakt igenom, men jag har lite svårt att sätta ord på det fortf. Det är DsO helt enkelt, men inte fan är det någon "Kenosé" eller "Si Monu..."

Bara bra att du säger ifrån. Skall fortsätta ge tycke till det jag tipsar om.
Citera
2013-07-12, 10:04
Medlem
eckims avatar
Godmorgon!

Sigrblot - Folkstorm

http://www.youtube.com/watch?v=700I8lkBn6A

Ett tips för dom som gillar bm lite mer åt det ''folkiga'' hållet. Hela plattan är en pärla.
Citera
2013-07-12, 14:28
Medlem
von_Ss avatar
Då var semestern igång och första ölen avnjuts till självaste Kingen! The Puppet Master är annars världens bästa julskiva med en makalös jävla myspysstämning men jag fick ett enormt sug efter den nu. Så det är bara att luta sig tillbaka med en frukostmacka och en smaskig La Trappe och avnjuta den helläbbiga storyn.

NP: King Diamond - Midninght
Citera
2013-07-12, 15:02
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Och vart i helvete håller du hus, du Motörhead-dyrkande yngel?
Du behövs ganska brutalt här nu när tråden är aktiv!

np: Cultes Des Ghoules - The Passion of a Sorceress
Vad än Adversarius tänker häva ur sig så är denna platta helt grymt svinbra!
Ja, det är alltjämt Motörhead som gäller så jag känner inte att jag har mycket att bidra med i nuläget. Men angående Henbane så är det givetvis en grym platta, jag må ha lyssnat sönder den i början och jag må fortfarande ha mina issues med den efterblivna vargsången, men överlag är den skivan i allmänhet och den låten i synnerhet förödande jävla bra. De borde ha pris för gitarrljudet.
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Då var semestern igång och första ölen avnjuts till självaste Kingen! The Puppet Master är annars världens bästa julskiva med en makalös jävla myspysstämning men jag fick ett enormt sug efter den nu. Så det är bara att luta sig tillbaka med en frukostmacka och en smaskig La Trappe och avnjuta den helläbbiga storyn.

NP: King Diamond - Midninght
Vet du, att du kommer ut som trappistdrickare är en sådan merit att jag är beredd att, i en gest av upphöjd ödmjukhet, förlåta dig för din Peste Noire- och Anaal Nathrakh-fäbless. Endast rekorderliga människor dricker trappist. Slabba inte för mycket när du kysser mina skor bara.

Utanför smeker sommarsolen betongfasaderna och jag och sambon gör givetvis det enda vettiga i ett sådant läge - sitta inne och röja loss till:

http://www.youtube.com/watch?v=FYv2n-hRsa0
Citera
2013-07-12, 15:34
Medlem
han solos avatar
Flammifer - Summoning.

Tung låt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto