COOP's Steakhouse fries: Gråbrun färg med en svårdefinierad vidrig bismak. Man får känslan av att någon har kissat i fritösen. Helt och hållet oätlig. COOP's andra pommessorter är däremot ok.
edit: Jag jobbade några somrar på en livsmedelsavdelning för en massa år sedan. Det färdigmarinerade köttet man hittar i köttdisken är uteslutande kött med utgående bäst före datum. Kryddar man det håller det några dagar till nämligen. Dessutom lägger man på några extra kronor per kilo. Kan vara bra att veta.
Senast redigerad av oban 2009-06-06 kl. 20:43.
köp inte Frisco-brödet som säljs som hamburgerbröd iaf på konsum i stockholm. det smakar endast jäst och ogräddad deg. bröd som inte är gott som smörgås ska man inte heller ha som hamburgerbröd.....bläää
köp inte Frisco-brödet som säljs som hamburgerbröd iaf på konsum i stockholm. det smakar endast jäst och ogräddad deg. bröd som inte är gott som smörgås ska man inte heller ha som hamburgerbröd.....bläää
Dom är ju bäst, sålänge man kommer ihåg att slänga dom på grillen en stund, eller i ugnen.
Instämmer, alla hade pratat om Friscobrödet när man skulle göra den perfekta hamburgaren hemma, så självklart köpte man det (dyrt som fan också!)
Men smaken är precis som du beskriver, förstörde hela burgaren
Och ja, jag testade att grilla brödet......bara en marginell skillnad.
Balsamico modena, oavsett märke, eftersom det inte är riktig balsamvinäger i flaskan.
Tryffelolja, eftersom den inte innehåller tryffel, utan naturidentisk arom.
Och nästan allt slags bröd från pågen samt andra storbagerier, och butikernas bake off. Det senare kan vara bröd som är ett år gammalt, fullt med tillsatser för att smaka färskt.
Instämmer, alla hade pratat om Friscobrödet när man skulle göra den perfekta hamburgaren hemma, så självklart köpte man det (dyrt som fan också!)
Men smaken är precis som du beskriver, förstörde hela burgaren
Och ja, jag testade att grilla brödet......bara en marginell skillnad.
Håller med till fullo. Förstår inte att så många kan tycka om dom. Helt klart ett överskattat bröd. Det skulle funnits BigMacbröd istället, det hade varit ägigt!
Balsamico modena, oavsett märke, eftersom det inte är riktig balsamvinäger i flaskan.
Tryffelolja, eftersom den inte innehåller tryffel, utan naturidentisk arom.
Och nästan allt slags bröd från pågen samt andra storbagerier, och butikernas bake off. Det senare kan vara bröd som är ett år gammalt, fullt med tillsatser för att smaka färskt.
Jag tror minsann att någon har läst en bok
Det mesta är skit, det har du rätt i, men någonstans måste man nog ändå sätta en gräns. Aceto Balsamico Tradizionale di Modena kostar fruktansvärt mycket. Samma sak med juste tryffel. Jag vill gärna ha en rejäl skvätt balsamvinäger i maten, även om det rör sig om en skräpfuskvariant. En rejäl skvätt av den äkta varan skulle vara ett otroligt slöseri. Den kan du smutta på eller äta droppvis på till exempel parmesan.
Det mesta är skit, det har du rätt i, men någonstans måste man nog ändå sätta en gräns. Aceto Balsamico Tradizionale di Modena kostar fruktansvärt mycket. Samma sak med juste tryffel. Jag vill gärna ha en rejäl skvätt balsamvinäger i maten, även om det rör sig om en skräpfuskvariant. En rejäl skvätt av den äkta varan skulle vara ett otroligt slöseri. Den kan du smutta på eller äta droppvis på till exempel parmesan.
Ja, någon har en läst en bok, fått panik och googlat rätt på gårdsbutiker som säljer närproducerat ! Sedan dess så väljer jag hellre bort sådant som är fejk och satsar på annat som jag vet är äkta. Om det då innebär att jag får använda en vanlig vitvinsvinäger i dressingen istället för druvjuice med sockerkulör så kan jag leva med det.
Boken heter "Den hemlige kocken" och borde läsas av alla som vill veta vad de egentligen betalar för när de handlar hem "mat".
Många klagar på butikernas egna märken som eldorado euroshopper osv. Där måste jag bara säga att jag tycker faktiskt ica har lite klass på sina varor (deras egna märke som det bara står ica på), speciellt om man jämför med eldorado! Kan ju givetvis skilja från produkt till produkt, men generellt har ica bra saker och eldorado suger. Tycker jag.
Tackar för tipset!
Sett dom flera gånger och dreglat av välbehag när jag gått förbi och drömt mig bort om hamburgare. Brödet ser ju så jävla gott ut. Så hade bestämt mig för att imorgon skulle det bli av och jag skulle slå till på Friscobröden. Nu vet jag och kan bara tacka er
I brist på tid slängdes Lallerstedts aioli upp på köksbordet, tanken var att ha det till lite grillad fisk. Maken till värre skit har jag sällan skådat. Till att börja med kändes det som att äta smör, konsistensen var bedrövlig och den smakade inte lime för fem öre. Slänger en titt på burken och finner att den inte ens innehåller spår av grundingrediensen. Det blir inte bättre av att skiten består av 83% fett, vilket låter i överkant trots att det krävs en del olja för att laga aioli. Usch och fy.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!