2016-08-30, 21:10
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karon58
Gillar du inte stark chilli, köp inte jalapeño.
Finns en massa jalapeños, från svag till stark. Men även den svagaste kan vara för stark för vissa!
Citera
2016-10-03, 21:18
Medlem
JerryCottons avatar
Knorrs ekologiska "grytbuljong" i pulverform. Allt smakar socker om man har i denna styggelse.
Föredrar t.o.m. fulbuljongtärningar från det absolut billigaste segmentet framför denna.

Suck, måste visst koka egen buljong igen.
Citera
2016-10-15, 20:19
Medlem
NygammalValss avatar
ICA Selection Halländskt Bondbröd. Vidrigt. Smakar som en dålig version av Skogaholmslimpa.
Citera
2017-09-29, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kare-kare
Ni gör bäst i att bojkotta bacon och liknande produkter från Fåddman (Saltmästarn).
Även köttfärs som görs i den fabriken är ren goja, men den säljs nog bara grossistiskt. När jag jobbade där förra hösten slängdes det ibland i lite halvårsgammal GRÖN köttfärs i blandningen, för att det skulle drygas ut och vi skulle bli av med gammal skit!
Baconet tappas på golvet, både fabriksgolvet och golvet i rök-ugnarna (där köttstyckena blir helt svarta av sörja), men hängs ändå upp igen och skjutsas in i frysen.
Tillverkar även ekologiskt bacon. Jo tjena, det är inte en jävel som bryr sig ifall alla nummer stämmer, om allting kommer rätt osv. "Har vi slut på ekologiskt? Ta den där överblivna skiten där borta!", går mentaliteten.
Även jag har jobbat på Saltmästarn/Fåddman och instämmer till fullo i det som skrivits. Det ska även tilläggas att det stundtals köps in mögligt bacon.
Citera
2017-10-04, 21:21
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NygammalVals
ICA Selection Halländskt Bondbröd. Vidrigt. Smakar som en dålig version av Skogaholmslimpa.

Gammalt inlägg, men det där är fan det degigaste bröd jag ätit. Köpte det när ICA hade rabatt på det och det bara växer i munnen, mer eller mindre oätligt. Känns nästa dödbakt, fuktigt och kletigt. Limpan är som en tegelsten när man lyfter den och man förstår varför, väldigt kompakt.
Citera
2017-10-04, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Gammalt inlägg, men det där är fan det degigaste bröd jag ätit. Köpte det när ICA hade rabatt på det och det bara växer i munnen, mer eller mindre oätligt. Känns nästa dödbakt, fuktigt och kletigt. Limpan är som en tegelsten när man lyfter den och man förstår varför, väldigt kompakt.
Fördelen med det som smakar skit är att det räcker längre och matkostnaderna minskar.
Under förutsättning att det inte smakar så dåligt att man inte kan tvinga ner det.
Citera
2017-10-04, 21:34
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Fördelen med det som smakar skit är att det räcker längre och matkostnaderna minskar.
Under förutsättning att det inte smakar så dåligt att man inte kan tvinga ner det.

Ja, det är ju ett sätt att se det på. Ett annat sätt är att låta bli att handla alls och därmed inte betala för saker man helst inte vill konsumera. Vad gäller exempelvis bröd så kan man köpa finskt rågbröd, pumpernickel eller liknande om man vill spara pengar. Kraftigt och mättande med små mängder.
Citera
2017-11-16, 14:19
Medlem
Garants skaldjursmix. Räkorna och bläckfiskringarna i blandningen är goda, men musslorna som det också finns mest av smakar härsket. Fick slänga skiten, och jag är inte kräsen med maten.
Citera
2019-01-06, 04:33
Medlem
pantywankers avatar
Färdiga köttbullar brukar inte vara någon höjdare men Märket Budget som finns på bland annat City-gross är ta mig fan det äckligaste jag någonsin smakat.
Har en otroligt äcklig konstig bismak som även yttrar sig i luften när man steker dom.
Totalt jävla oätligt och blev mat till fyrbenta vänner istället.
Här är en länk till hundmaten

https://www.citygross.se/matvaror/ky...ullar-p3168879
Citera
2025-04-14, 09:46
Medlem
Traveller7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godenborg
Även jag har jobbat på Saltmästarn/Fåddman och instämmer till fullo i det som skrivits. Det ska även tilläggas att det stundtals köps in mögligt bacon.
Hur är det idag? Man ska väl inte tro på allt här rakt av. Jag fick dåliga vibbar av ansiktena som kom upp när jag googlade på företaget eller vad det är F*ddman.

Sen har jag inte alltid varit "guds bästa barn heller" ..jag ber för oss alla. I Jesus namn.Guds välsignelse och vägledning. Ge oss vårt dagliga bröd idag som vi behöver och fräls oss ifrån ondo Fader. Tack. Amen.

Köpte deras rökta lammfiol några dagar sen och åt av den igår. Vet inte om den gjorde att min mage rasa eller om det var något annat.

Nåt ställde ganska fort till rejäl oreda i kistan. Ångrar att jag köpte den. Det var nog inte min kopp av te. Trodde att jag behövde lite kött. Rökt mat är inte bra sägs det men lite då och då?

Jag vågar inte äta mer av det stackars lammet tror jag. Vet inte om jag vill ge det till nån annan heller. Kanske bara var jag som var känslig.

Har ni köpt hans produkter på sistone och vad tycker ni? Är det ett dåligt oetiskt ogudaktigt företag? Djävulsdyrkare?
Allt gott. Hoppas allt blir bättre.
Senast redigerad av Traveller7 2025-04-14 kl. 10:01.
Citera
2025-04-15, 01:16
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivchar
Garants skaldjursmix. Räkorna och bläckfiskringarna i blandningen är goda, men musslorna som det också finns mest av smakar härsket. Fick slänga skiten, och jag är inte kräsen med maten.

Man ska vara noga med seafood. Bäst är Icas frusna blåmusslor, men då får man pynta 30 spänn för 200 g med. Men de är stora och goda!
Citera
2025-04-15, 02:50
Medlem
Wrossmols avatar
ICA Basic tonfisk i vatten, Även Garants – smakar metall och depression.
Billys panpizza "kebab" – smakar mest kartong med eftersmak av svek.
Och Skånemejeriers fruktyoghurt – sötare än ett barnkalas på crack.

Saker man bara testar en gång. Max.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in