2013-03-26, 16:55
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
kottski, vad gör du i den här tråden nu igen? kungpungpat bevisade ju några hundra sidor sedan att du var bevis för motsatsen till gud, precis som ippskipp.

dessutom pratade jag inte om semantik. bibeln säger ju att Ordet skapade allt: http://bible.cc/john/1-1.htm

utan språket skulle världen inte finnas, för att världen är bara ett ord.

Semantisk akrobatik OM semantisk akrobatik. Har du något att säga öht?
Citera
2013-03-26, 17:08
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
fast nu verkar du ha glömt igen att jag är egentligen en ateist, men jag gillar eric hovind och sye ten och deras presuppositional argument, så jag ville bara skämta lite med den med ateister, för att de tar alltid saker så allvarligt, haha.

Och vad är det du gillar med den rappakaljan?
Citera
2013-03-26, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och vad är det du gillar med den rappakaljan?
den är rolig för att alla ateister tar den så allvarligt och blir arga, istället för att bara skratta åt cirkelargumenten. i en video sa en ateist att det är möjligt att jorden är platt, och i en annan så förvandlades en ateist till en muslim, en mormon, en hindu, en kristen och sedan tillbaks till en ateist, när han försökte motbevisa argumentet. det var också ganska roligt.
Senast redigerad av elsydeon 2013-03-26 kl. 17:52.
Citera
2013-03-26, 18:02
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Elsydeon visade exempel på EXKLUSIV semantisk akrobatik utan minste informations-värde (frånsett hans eget mentala nivå, men det är en annan sak).
Påstod jag något annat? Jag skulle säga att 'ordvrängeri' har ungefär samma andemening som 'semantisk akrobatik' (trots att ett sådant uttalande vore av rent semantisk karaktär).
Citera
2013-03-26, 18:15
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:
fast nu verkar du ha glömt igen att jag är egentligen en ateist, men jag gillar eric hovind och sye ten och deras presuppositional argument, så jag ville bara skämta lite med den med ateister, för att de tar alltid saker så allvarligt, haha.

Ja men vem vet vem du är det ändrar ju sig hela tiden, vet du själv vem du är seriöst?
Citera
2013-03-26, 19:26
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Vad menar du? Semantik är väl oundvikligt i ett sammanhang som detta? Låt vara att det elsydeon visade exempel på var rent ordvrängeri, men man kan trots allt inte komma ifrån att forumet både börjar och slutar i språket.

Ja men det enda han använder det för är att undvika topic. I övrigt så är det han skriver substanslöst. Men annars så fattar jag väl vad du menar. Att reda ut att man menar samma sak med de begrepp man använder är viktigt så att man pratar om samma sak.
Citera
2013-03-26, 19:30
Medlem
koffskis avatar
Citat:
kottski, vad gör du i den här tråden nu igen? kungpungpat bevisade ju några hundra sidor sedan att du var bevis för motsatsen till gud, precis som ippskipp.

dessutom pratade jag inte om semantik. bibeln säger ju att Ordet skapade allt: http://bible.cc/john/1-1.htm

utan språket skulle världen inte finnas, för att världen är bara ett ord.

Vad jag gör här? Dum fråga, jag skriver inlägg. Kunpungpat bevisade inte något sådant.

Jo du snackade om semantik. Vad bibeln säger är irrelevant i detta läget då ingen här har visat att den är sann. Därför kan inte något som står där tas som en sanning bara för att det står där.
Citera
2013-03-26, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ja men vem vet vem du är det ändrar ju sig hela tiden, vet du själv vem du är seriöst?
Jag är "jag är". Du vet den som Guds Ord pratar om i Exodus 3:14. Bara ett tomt medvetande som använder många olika former och personligheter.
Citera
2013-03-26, 20:11
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jag är "jag är". Du vet den som Guds Ord pratar om i Exodus 3:14. Bara ett tomt medvetande som använder många olika former och personligheter.

Det där kan mycket väl vara den bästa beskrivningen av dig jag läst på det här forumet.
Citera
2013-03-26, 22:09
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Påstod jag något annat? Jag skulle säga att 'ordvrängeri' har ungefär samma andemening som 'semantisk akrobatik' (trots att ett sådant uttalande vore av rent semantisk karaktär).

Nej, ja så att säga 'tog över' där du slutade.
Citera
2013-03-26, 22:13
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Bara ett tomt medvetande som använder många olika former och personligheter.

Former av lika tom retorik.

Tråden rör sig om bevis för 'guds' existens, inte din existentiella identitets-förvirring.
Citera
2013-03-26, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Tråden rör sig om bevis för 'guds' existens
Ja, dom bevisen har jag ju redan gett många gånger, till och med i mitt föregående inlägg i kryptisk form, därför finns det inte så mycket att diskutera längre, förutom kanske för de som inte har förstått bevisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in