2013-03-26, 12:21
Bannlyst
Vetenskap ska inte blandas in i Bibeln den som svarar bön är Gud, dvs du ber.
Kraven för svar är lagen.
Dom Kristna kategoriserar svaren till, "relation med Gud" och det är beviset.
Citera
2013-03-26, 12:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Blir så förbannat trött på att man måste vara så in i helvetet övertydlig med allt hela jävla tiden, självklart påstod jag inte att jag vet säkert att gud inte existerar. Däremot så finns det ingen god anledning att anta att det finns en gud utan bevis, bristen på bevis är inget bevis (fattar din påse med nötter vad jag menade nu?).

Fattar du att mitt inlägg var kopplat till elsydeon´s inlägg och därför direkt kopplat till kristendom? Så det är ingen ide att komma med ett hemmasnickrat guds koncept, gud är allt snälla nån, vad du än kallar gud för så blir inte ordet mer validerat i sammanhanget, jag kan kalla mitt rövhål för gud utan att påverkar faktumet att mitt rövhåll är ett rövhål BEGRIPS?!?

Uppenbarligen så kände folk i videon att de var tvungna att sprida sin galenskap och det är just själva problemet med religion, att folk inte håller det för sig själva alltså. Vidare så är det inte en fråga om religion överhuvudtaget utan om de rationella emot de orationella, och så som du svamlar helt ur sammanhang + att du faktiskt vi en tid i livet kallade allt för gud. Så tillhör du enligt mig den senare kategorin, vetenskap är inget jävla svävande trolleri tåg som drar igenom stan och talar om för folk vad de ska tycka och tro.

Helt ärligt så förstår jag överhuvudtaget inte varför vetenskap ska blandas in, som om det skulle göra något du skriver mindre dumt i sammanhanget. Tyvärr det går inte att hävda saker bara igenom att påtala vetenskap det är inte som religion utan man måste bevisa det, kan du bevisa att gud är allt kanske? Vad är det som ska bli så svårt för mig att motbevisa VA! SVARA!! Vem var det som skulle stå för bevisbördan sa du?

Gud är allt och skillanden då, till det du påstår?
Citera
2013-03-26, 12:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KissieochKenza
Vetenskap ska inte blandas in i Bibeln den som svarar bön är Gud, dvs du ber.

Självklart, och hans namn är Det Flygande Spaghetti Monstret. Helt enligt 'bönesvars' kriterierna.

Citat:
Kraven för svar är lagen.

Där tar du fel ... pastafarianismen har inga 'lagar', endast rekommendationer.

Citat:
Dom Kristna kategoriserar svaren till, "relation med Gud" och det är beviset.

En del kristna användar ordet 'bevis' på ett unikt, special-kristent sätt som indikerar att språkets informations-bärande funktion är av sekundär betydelse för dom.
Citera
2013-03-26, 12:33
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Det kan ... som ett regelbundet återkommande inlägg på denna tråd påstår .... "inte uteslutas". Det stora problemet har hittills varit bristen på evidens; av något slag.
Citera
2013-03-26, 12:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Självklart, och hans namn är Det Flygande Spaghetti Monstret. Helt enligt 'bönesvars' kriterierna.

En del kristna användar ordet 'bevis' på ett unikt, special-kristent sätt som indikerar att språkets informations-bärande funktion är av sekundär betydelse för dom.

Snarare tvärtom.
Citera
2013-03-26, 12:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil

Citat:
Snarare tvärtom.

Snarare tvärtom VAD?
Citera
2013-03-26, 13:19
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Visst, men tänk på att okunskap, Sanningen och doubleslit-experimentet är också bara ord, som inte finns utan språket och tankarna. Ord som kunskap är inte bättre än ordet okunskap.

Men folk försöker ju förstås alltid hävda att vissa ord är bättre än andra, eller att vissa ord kan vara något annat än bara ord.

Hälsningar,
Oden

Tråden handlar inte om semantik. Så dra fan inte in den där när du inte har några bra argument.
Citera
2013-03-26, 13:40
Medlem
qdqdqs avatar
Citat:

Hahahaaaaaaaaaa vad roligt det var !!NOT!! In your face din jävla indoktrinerade förvuxna trollunge!
Citera
2013-03-26, 16:06
Medlem
Arepos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Tråden handlar inte om semantik. Så dra fan inte in den där när du inte har några bra argument.
Vad menar du? Semantik är väl oundvikligt i ett sammanhang som detta? Låt vara att det elsydeon visade exempel på var rent ordvrängeri, men man kan trots allt inte komma ifrån att forumet både börjar och slutar i språket.
Citera
2013-03-26, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
kottski, vad gör du i den här tråden nu igen? kungpungpat bevisade ju några hundra sidor sedan att du var bevis för motsatsen till gud, precis som ippskipp.

dessutom pratade jag inte om semantik. bibeln säger ju att Ordet skapade allt: http://bible.cc/john/1-1.htm

utan språket skulle världen inte finnas, för att världen är bara ett ord.
Senast redigerad av elsydeon 2013-03-26 kl. 16:47.
Citera
2013-03-26, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qdqdq
Ni teologer är de ständiga förlorarna i alla seriösa debatter jag har sett & det kommer förmodligen aldrig att ändras, det är så totalt befängt i stort sätt allt ni kommer dragandes med.
fast nu verkar du ha glömt igen att jag är egentligen en ateist, men jag gillar eric hovind och sye ten och deras presuppositional argument, så jag ville bara skämta lite med den med ateister, för att de tar alltid saker så allvarligt, haha.
Citera
2013-03-26, 16:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Vad menar du? Semantik är väl oundvikligt i ett sammanhang som detta? Låt vara att det elsydeon visade exempel på var rent ordvrängeri, men man kan trots allt inte komma ifrån att forumet både börjar och slutar i språket.

Elsydeon visade exempel på EXKLUSIV semantisk akrobatik utan minste informations-värde (frånsett hans eget mentala nivå, men det är en annan sak).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in