Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Okej du förstår inte att livsformer har en intelligent design som vi människor lärt oss designa andra saker genom att lära oss ifrån naturen hur naturen designat..
Nej. Jag väntar fortfarande på att du ska backa upp dina påståenden med annat än en upprepning av samma påstående.
Citat:
Det är fortfarande skolsyetemt som jag beskyller för din ignorans,
Ja spökplumpen är läskig, han...
Citat:
men jag håller hoppet uppe fortfarande och jag tror fortfarande på dig
Fan vet, spökplumpen tycks ha mig i ett järngrepp, för jag tycks endast skratta åt allting som du som självutnämnd profet skriver....
Citat:
trots att skolorna sa att du kunde sluta tänka logiskt redan innan du började i skolsystemet
Skolarna fick tag på mig innan jag gick i skolan? Telepati?
Citat:
och lärde dig att inte tänka logiskt
Skrev inte du alldeles nyss att man inte skulle tänka logiskt utan fråga sig själv istället?
Citat:
men även att mobba andra människor som inte tycker och tänker som alla andra..
Ring BRIS.
Citat:
Det är logiskt för mig
Och som vanligt så är din uppfattning per definition sanning för alla andra också, antar jag? Bara att vi har lurats att inte se den?
Citat:
att den här världen/dimensionen är en liten del av oändligt komplex ENERGIVARELSE som många kallat för gud,
Och det har du vilka belägg för?
Citat:
för allt i universum är energier så det skulle vara konstigt om den som är en del av allt och alla i den här världen iomed konstruktionen på atomer eller molekyler när dom snurrar i ljusets hastighet runt 99,9% enegrier som vi sen uppfattar som materia i den här dimensionen..
Haha, jag skulle nog pröva att öppna en fysikbok nån gång....
Citat:
Men det är väl inte bevis för gud eller motsatsen att man lär barn genom skolsystemet att enrgier varker kan skapas eller förstöras, bara omvandlas..
Say what?
Citat:
Trots att hela universum är gjort av energier så säger man att det är logiskt att lära barn att hela universum inte existerar
Vilken skola gick du i, egentligen???
Citat:
eller har nån mening annan än slump och tur..
Återigen. VEM säger detta?