2013-02-13, 09:42
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Okej du förstår inte att livsformer har en intelligent design som vi människor lärt oss designa andra saker genom att lära oss ifrån naturen hur naturen designat..

Nej. Jag väntar fortfarande på att du ska backa upp dina påståenden med annat än en upprepning av samma påstående.

Citat:
Det är fortfarande skolsyetemt som jag beskyller för din ignorans,

Ja spökplumpen är läskig, han...

Citat:
men jag håller hoppet uppe fortfarande och jag tror fortfarande på dig

Fan vet, spökplumpen tycks ha mig i ett järngrepp, för jag tycks endast skratta åt allting som du som självutnämnd profet skriver....

Citat:
trots att skolorna sa att du kunde sluta tänka logiskt redan innan du började i skolsystemet

Skolarna fick tag på mig innan jag gick i skolan? Telepati?

Citat:
och lärde dig att inte tänka logiskt

Skrev inte du alldeles nyss att man inte skulle tänka logiskt utan fråga sig själv istället?

Citat:
men även att mobba andra människor som inte tycker och tänker som alla andra..

Ring BRIS.

Citat:
Det är logiskt för mig

Och som vanligt så är din uppfattning per definition sanning för alla andra också, antar jag? Bara att vi har lurats att inte se den?

Citat:
att den här världen/dimensionen är en liten del av oändligt komplex ENERGIVARELSE som många kallat för gud,

Och det har du vilka belägg för?

Citat:
för allt i universum är energier så det skulle vara konstigt om den som är en del av allt och alla i den här världen iomed konstruktionen på atomer eller molekyler när dom snurrar i ljusets hastighet runt 99,9% enegrier som vi sen uppfattar som materia i den här dimensionen..

Haha, jag skulle nog pröva att öppna en fysikbok nån gång....

Citat:
Men det är väl inte bevis för gud eller motsatsen att man lär barn genom skolsystemet att enrgier varker kan skapas eller förstöras, bara omvandlas..

Say what?

Citat:
Trots att hela universum är gjort av energier så säger man att det är logiskt att lära barn att hela universum inte existerar

Vilken skola gick du i, egentligen???

Citat:
eller har nån mening annan än slump och tur..

Återigen. VEM säger detta?
Citera
2013-02-13, 09:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du måste FORTFARANDE faktiskt bevisa ditt svammel, det räcker inte med att säga det....

Bevisen är designerna, din idiot..

Det är inte upp till mig att bevisa nånting som inte går att bevisa, det är upp till dig att förstå vad som krävs för att en design ska kunna skapas, det KRÄVS en intelligens.. Tyvär.

Sen blir det såklart upp till er att bevisa om designerna kommit från nånannanstans än intelligens som är det enda som kan skapa designer enligt vad mänskligheten vet om..

Varför kan ni inte berätta hur DNA och den första levande cellen kunde sätta ihop sig själv utan intelligens?

Nej just det, ni tror ju på sagor om att världar kan uppstå av en slump hahahaa och designer såklart..

Bevisa gud behövs inte när allt i hela universum är nån form av energi och nån form av intelligens har format allt i hela universum för annars skulle inte designerna vara så klockrent perfekta..

Det är en intelligens som är mycket mer avancerad än vad våran är, intelligensen som skrivit vårat DNA är mycket intelligentare än vad vi är och jag skulle själv inte vara så medvetet vilsna i den här frågan, för en gud existerar ENLIGT ALLA BEVISEN som ni säger är skapat genom en slump, precis som hela universum är skapat ur en slump och av en slump hahahahaaa

Wow det är så extremt nerdummat att diskutera med dig så jag vet inte ens varför jag började skriva det här, totalt slöseri på tid på en idiot som aldrig nånsin kan greppa det som skrivs..

Jag får hoppas nån annan får nån användning av det som skrivs, spirituellt..

Kram gott folk
Citera
2013-02-13, 10:07
Medlem
Norrbottenss avatar
Hej, jag heter KPP och jag kan inte se en skillnad på detta och detta.

Kungpung använder ordet 'design' utan att egentligen ha någon större aning inom vilka ramar det ordet är applicerbart.
Enligt honom är en vindbris 'design'. Ja, ALLT, precis ALLT går under definitionen 'design' för den fårskallen.

Igen med det där svamlet om tomrum/snurrar/lightspeed...

Så obildad, så tragisk, så kåt på spänning så att han mer eller mindre skapar sig en egen verklighet för att han är för lat för att VERKLIGEN lära sig något.

En clown!
http://youtu.be/BmKq77iuooI
Citera
2013-02-13, 10:21
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens

Kungpung använder ordet 'design' utan att egentligen ha någon större aning inom vilka ramar det ordet är applicerbart.
Enligt honom är en vindbris 'design'. Ja, ALLT, precis ALLT går under definitionen 'design' för den fårskallen.

Igen med det där svamlet om tomrum/snurrar/lightspeed...

Så obildad, så tragisk, så kåt på spänning så att han mer eller mindre skapar sig en egen verklighet för att han är för lat för att VERKLIGEN lära sig något.

En clown!
http://youtu.be/BmKq77iuooI

Ja varför inte hitta på lite gojja om att vindar kan skapa designer och såklart att jag tror att vindar kan skapa designer hahahahaa

Din jävla dåre du vet inte vad en design är men visst var det ett bra försök att få andra idioter att tro att det där är min åsikt hahahahaaa

Vi får väl se då vem som är bildad och vem som är obildad när sanningar väl börjar visa sig även för er som inte kan söka på internet eller notera designer i naturen..

Citera
2013-02-13, 10:24
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej det är en konspiration mot oss alla och Dolores och jag talar om konspirationen, du lever omedvetandes om konspirationen du är utsatt för..

"The greatest trick the Spökplumpen ever pulled was convincing the world he didn't exist"

Citat:
1+1=2 är ganska logiskt.

Det är vad Spökplumpen vill att du ska tro.

Citat:
Droger hjälpte mig att tänka utanför ramarna som du sitter fast innanför, så visst får du jämföra droger med alkohol och skolplikt med friheten att kunna lära sig vad som helst genom internet..

Lär mig, mäster...

Citat:
Sen får vi väl se då vem som gjorde det som var mest logiskt i slutändan.

Hur då? När då?

Citat:
Jag är fruktansvärt tacksam för att drogerna fick mig att inse att ni idioter krigar ett krig mot andra svenskar..

Och Spökplumpen drar fortsatt i trådarna? "DANCE, PUPPETS, DANCE!!! MUHHAHAHAHA"

Citat:
Och du är nog en av dom värsta drogkrigarna och om du visste mer om kriget så hade du fattat att det är just sånnt där som du skrev, som gör dig till en av krigarna i kriget mot droger, och kriget bekämpas av den vilsna delen av svenska befolkningen, den delen av befolkningen som inte tror på gud eller naturen..

Så inga ateister tar droger?

Citat:
Dom som blivit lurade att naturen är skadlig för människor

Ibland är den faktiskt det. Fast man kanske blir klarsynt om ormgift också?

Citat:
medans köttätande

Fy fan vad gott!

Citat:
och labbtillverkade medeciner, är nyckeln till hälsa och långt liv..

Tja, medellivslängden tycks ju hela tiden öka...lustigt nog är den förresten lägre för drogmissbrukare....

Citat:
och ignorans såklart för annars skulle man aldrig äta andra djur

Inte?

Citat:
eller medeciner från labb.

Inte?

Citat:
Din verklighetsföankrinng är en saga som en politiker har hittat på, och därmed har du ingen ankare så håll i hatten nu när det börjar blåsa..

På vilket sätt börjar det blåsa?
Citera
2013-02-13, 10:24
Bannlyst
90 minuter i himlen.
en RIKTIG bok om en kille som dog och sedan kom tillbaka till liv igen.
Citera
2013-02-13, 10:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hjulbok
90 minuter i himlen.
en RIKTIG bok om en kille som dog och sedan kom tillbaka till liv igen.

Harry Potter är en RIKTIG bok om en liten pojke som bor under en trappa men blir antagen till en magikerskola.

Att en bok är riktig och existerar betyder inte att det som står i den är sant.

(se även: Grottbjörnens Folk, Sagan om Ringen, Dumskallarnas Sammansvärjning, Koranen)
Citera
2013-02-13, 10:31
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Bevisen är designerna, din idiot..

Du måste fortfarande bevisa att det rör sig om design, det räcker inte med att påstå det...

Citat:
Det är inte upp till mig att bevisa nånting som inte går att bevisa, det är upp till dig att förstå vad som krävs för att en design ska kunna skapas, det KRÄVS en intelligens.. Tyvär.

Så du KAN INTE bevisa att det rör sig om design? Så varför ska någon acceptera det du säger då?

Citat:
Sen blir det såklart upp till er att bevisa om designerna kommit från nånannanstans än intelligens som är det enda som kan skapa designer enligt vad mänskligheten vet om..

1. Du har fortfarande inte visat att det rör sig om design

2. Det ÄR bevisat att det inte är design

3. Du har fortfarande bevisbördan om du påstår att det ÄR design.

Frågor på det?

Citat:
Varför kan ni inte berätta hur DNA och den första levande cellen kunde sätta ihop sig själv utan intelligens?

För att vi inte vet hur det gick till? KAn vara så enkelt. Kan du förklara hur din "ENERGIVARELSE" kom till eller gjorde ovanstående?

Citat:
Nej just det, ni tror ju på sagor om att världar kan uppstå av en slump hahahaa och designer såklart..

VEM säger att det är en slump???

Citat:
Bevisa gud behövs inte när allt i hela universum är nån form av energi och nån form av intelligens har format allt i hela universum för annars skulle inte designerna vara så klockrent perfekta..

"Man behöver inte bevisa gud eftersom gud har skapat allt"

Snyggt jobbat, retard....

Förresten så är inte "designerna" (som inte är designade på riktigt) perfekta. Vill du ha exempel?

Citat:
Det är en intelligens som är mycket mer avancerad än vad våran är,

Bevisa det.

Citat:
intelligensen som skrivit vårat DNA

Bevisa det.

Citat:
är mycket intelligentare än vad vi är och jag skulle själv inte vara så medvetet vilsna i den här frågan, för en gud existerar ENLIGT ALLA BEVISEN

Nyss kunde man ju inte bevisa det???

Citat:
som ni säger är skapat genom en slump, precis som hela universum är skapat ur en slump och av en slump hahahahaaa

VEM säger det?

Citat:
Wow det är så extremt nerdummat att diskutera med dig så jag vet inte ens varför jag började skriva det här, totalt slöseri på tid på en idiot som aldrig nånsin kan greppa det som skrivs..

Jag får hoppas nån annan får nån användning av det som skrivs, spirituellt..

Spökplumpens järngrepp är mäktigt, det medges....
Citera
2013-02-13, 10:33
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens

Ajaj, enligt KPP så har du nu bevisat design i naturen, eftersom klänningen på bilden har en tygros på sidan. Och om man härmar naturens utseende så bevisar tydligen att naturen är intelligent designad.

Logiskt och bra.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2013-02-13 kl. 10:35.
Citera
2013-02-13, 10:35
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja varför inte hitta på lite gojja om att vindar kan skapa designer och såklart att jag tror att vindar kan skapa designer hahahahaa

VEM säger detta?

Citat:
Din jävla dåre du vet inte vad en design är men visst var det ett bra försök att få andra idioter att tro att det där är min åsikt hahahahaaa

Vad ÄR design enligt dig? Allting som du säger är designat?

Citat:
Vi får väl se då vem som är bildad och vem som är obildad när sanningar väl börjar visa sig

Hur kommer detta gå till?
Citera
2013-02-13, 10:41
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Vi får väl se då vem som är bildad och vem som är obildad när sanningar väl börjar visa sig även för er som inte kan söka på internet eller notera designer i naturen..

Jag vet att du är obildad, det är inget jag behöver vänta på.
Du har ju gång efter annan visat det för oss. Har du någonsin "prickat rätt" här på FB?! Jag är tveksam.
Citera
2013-02-13, 11:01
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nej det är en konspiration mot oss alla och Dolores och jag talar om konspirationen, du lever omedvetandes om konspirationen du är utsatt för..

Jag är medlem av en annan konspiration. Jag anser att osthandlare 'are up to no good' och att dom kommer något i osten för att blända oss, så vi inte kan se blomster-alferna som annars är här för att hjälpa oss hitta vägen till jordens inre. Där gud bor och har sitt verkstad för trasiga snurrande tomrum.

Citat:
1+1=2 är ganska logiskt.

Jag trodde du var motståndare till utbildning. Bevisar det 'gud'?

Citat:
Droger hjälpte mig att tänka utanför ramarna som du sitter fast innanför, så visst får du jämföra droger med alkohol och skolplikt med friheten att kunna lära sig vad som helst genom internet..

Beklagar, men det är du som är offer för osthandlar-konspirationen.

Citat:
Sen får vi väl se då vem som gjorde det som var mest logiskt i slutändan.

Det vet jag redan. Den stora Gouda (~djävulen) har bara vilseledd dig.

Citat:
Jag är fruktansvärt tacksam för att drogerna fick mig att inse att ni idioter krigar ett krig mot andra svenskar..

Och du är nog en av dom värsta drogkrigarna och om du visste mer om kriget så hade du fattat att det är just sånnt där som du skrev, som gör dig till en av krigarna i kriget mot droger, och kriget bekämpas av den vilsna delen av svenska befolkningen, den delen av befolkningen som inte tror på gud eller naturen..

Du snackar med förmodentligen Skandinaviens längstlevande tvättäkta hippie, som dock från början överlevde med sitt rationella sinne intakt, p.g.a. att jag tidigt blev varse om osthandlare-konspirationen.

Citat:
Dom som blivit lurade att naturen är skadlig för människor medans köttätande och labbtillverkade medeciner, är nyckeln till hälsa och långt liv.. och ignorans såklart för annars skulle man aldrig äta andra djur eller medeciner från labb.

Jag är fortfarande vegetarian och omfattande naturmedicinare .... från när jag berattade detta för dig förre gången. Du har uppenbarligen också undsluppit minnets förbannelser.

Citat:
Din verklighetsföankrinng är en saga som en politiker har hittat på, och därmed har du ingen ankare så håll i hatten nu när det börjar blåsa..

Självklart att jag VET, att gravitationen är en osthandlare-konspiration, som via politikerna .... som alla är osthandandlarnas lakajer .... har pådyvlats alla som har en utbildning. I verkligheten fallar saker uppåt ... för dom strävar efter en kosmisk förening med guds snurrande tomrum.

Det är bara så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in