2013-02-12, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Som vid 'arguments'-behov kan ersättas med 'spökSlumpen'.

Att "hitta bevisen" är ett särskild privilegium endast förunnat dom privilegierade; .... och petigheter såsom att fråga efter vem som utdelar dessa privilegior är givetvis ett resultat av rationell, hjärntvättande utbildning, som omedelbart borde förbjudas och ersättas med kurser i hemodling av naturens egna hallucinogener .... och hur man sen överlevar på (vegetarianska) rötter samlat i skogen.

Har jag nu .... omedvetet .... 'bevisat gud'?

Inte glömma den obligatoriska kursen i "yes-i-cannabis". Det är inte din syn på omvärlden som förändras av att du matar dina receptorer med THC utan det är först då du ser världen som den egentligen fungerar!
Citera
2013-02-12, 18:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Så är inte fallet. Nu börjar du bli tjatig mannen, det är bara "Evolutionsläran enligt kreationisten" som påstår att slumpen står för utvecklingen av liv. Jag har ju berättat om urvalsmekanismerna och den kumulativa selektionen som gör att att de lyckade resultaten sparas.
Du är en vuxen man antar jag, men den retorik och argumenteringsförmåga du använder dig av påminner mer om ett litet barns. Skärpning. Jag kommer inte slösa mer av min tid på sådana som dig...

Vad har du nu rökt på?

Jo jag förstår att DNA och levande celler är fruktansvärt intelligent designade så självklart vill du tro på att "urvalsmekanismer och kumulativa selektionen!, men såklart helt utan intelligens..

För varför skulle egentligen ett DNA med lika mycket info som i ett biblotek, biblotek kan skriva sig själv genom slump..

Fråga dig själv bara så behöver du inte använda logiskt tänkande.

Ojdå, det där gammla Svenssonskämtet som aldrig bli tråkigt..

Fyndit. Verkligen.

Vilsna stackars unge!
Citera
2013-02-12, 19:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jo jag förstår att DNA och levande celler är fruktansvärt intelligent designade så självklart vill du tro på att "urvalsmekanismer och kumulativa selektionen!, men såklart helt utan intelligens..

Hur 'förstår' du det? Och betydar det att du har bytt ut ordet 'bevis' med ordet 'förstå', att du äntligen inser att du talar om helt subjektiva perspektiver?

Citat:
För varför skulle egentligen ett DNA med lika mycket info som i ett biblotek, biblotek kan skriva sig själv genom slump..

Falsk analogi.

Citat:

Du menar alla har sitt eget logiska bypass, som ger falska analogier bevis-värde?
Citera
2013-02-12, 19:55
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Falsk analogi.

Jag brukar alltid säga "hittepå" så de begriper
Citera
2013-02-12, 20:03
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:

1. De är INTE designade, du kan aldrig bevisa något sådant.
2. Tvärtom, levande organismer är självreproducerande. Jag vet, det måste kännas för jävligt att ha hela verkligheten och vetenskapen mot er.

Citat:

Du kunde ju lika gärna säga "Jag är dum i huvudet och har inte den blekaste aning om vad jag pratar om". Lär dig om hur DNA fungerar, ett tips är att gå till närmsta bibliotek. Lite hjälp på traven:
http://en.wikipedia.org/wiki/DNA

Citat:
Fyndit. Verkligen.

Vilket skämt?
Citera
2013-02-12, 20:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Jag brukar alltid säga "hittepå" så de begriper

Det är för ospecifikt, eftersom det vanligen brukar lura en semantisk akrobat i periferin av varje tråd, som mer än gärna vill börja på en liten skolastik-retorisk dans i ett kryphåls-sökande syfte.

Desutom tror jag faktisk att dom flesta av teist-pådyvlarna efterhand vet vad sånt betydar, men att dom av taktiska skäl vill kvarstår som den enkla, osofistikerade typen som kallar en spade för en spade utan att krångla till det med 'fina' ord.

Citera
2013-02-12, 21:27
Medlem
BlackBeavers avatar
Citat:

Fyndit. Verkligen.

Vilsna stackars unge!

Nu är du ute och cyklar...du kritiserar alltså evolution och tror själv att en oändligt komplex varelse som alltid funnits och som du kallar gud skapat en imperfekt värld. Du behöver nog själv fundera ett varv till på det här med logik innan du yttrar dig!

Biologiskt liv är inte intelligent skapat för då skulle det se annorlunda ut!
Citera
2013-02-13, 00:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBeaver
Nu är du ute och cyklar...du kritiserar alltså evolution och tror själv att en oändligt komplex varelse som alltid funnits och som du kallar gud skapat en imperfekt värld. Du behöver nog själv fundera ett varv till på det här med logik innan du yttrar dig!

Biologiskt liv är inte intelligent skapat för då skulle det se annorlunda ut!

Heeey bäver!

Okej du förstår inte att livsformer har en intelligent design som vi människor lärt oss designa andra saker genom att lära oss ifrån naturen hur naturen designat..

Det är fortfarande skolsyetemt som jag beskyller för din ignorans, men jag håller hoppet uppe fortfarande och jag tror fortfarande på dig trots att skolorna sa att du kunde sluta tänka logiskt redan innan du började i skolsystemet och lärde dig att inte tänka logiskt men även att mobba andra människor som inte tycker och tänker som alla andra..

Det är logiskt för mig att den här världen/dimensionen är en liten del av oändligt komplex ENERGIVARELSE som många kallat för gud, för allt i universum är energier så det skulle vara konstigt om den som är en del av allt och alla i den här världen iomed konstruktionen på atomer eller molekyler när dom snurrar i ljusets hastighet runt 99,9% enegrier som vi sen uppfattar som materia i den här dimensionen..

Men det är väl inte bevis för gud eller motsatsen att man lär barn genom skolsystemet att enrgier varker kan skapas eller förstöras, bara omvandlas..

Trots att hela universum är gjort av energier så säger man att det är logiskt att lära barn att hela universum inte existerar eller har nån mening annan än slump och tur..
Citera
2013-02-13, 00:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Okej du förstår inte att livsformer har en intelligent design som vi människor lärt oss designa andra saker genom att lära oss ifrån naturen hur naturen designat..

Det finns inget att förstå, därför är det (så gott som) ingen som förstår.

Citat:
Det är fortfarande skolsyetemt som jag beskyller för din ignorans,

Ja, det är ju en konspiration mot såna som dig och Dolores.

Citat:
men jag håller hoppet uppe fortfarande

Överansträng dig nu inte

Citat:
......och jag tror fortfarande på dig trots att skolorna sa att du kunde sluta tänka logiskt redan innan du började i skolsystemet och lärde dig att inte tänka logiskt men även att mobba andra människor som inte tycker och tänker som alla andra..

Vad är din definition av 'logisk'?

Citat:
Det är logiskt för mig att den här världen/dimensionen är en liten del av oändligt komplex ENERGIVARELSE som många kallat för gud, för allt i universum är energier så det skulle vara konstigt om den som är en del av allt och alla i den här världen iomed konstruktionen på atomer eller molekyler när dom snurrar i ljusets hastighet runt 99,9% enegrier som vi sen uppfattar som materia i den här dimensionen..

Ingen betvivlar det är 'logisk' för dig med din 'logik', och att du genom ditt utbildnings-minimum, drogskada-maximum och ditt Dunning-Kruger syndrom har en mycket svag verklighets-förankring.

Citat:
Men det är väl inte bevis för gud eller motsatsen att man lär barn genom skolsystemet att enrgier varker kan skapas eller förstöras, bara omvandlas..

Det är "Goddag .... yxskaft".

Citat:
Trots att hela universum är gjort av energier så säger man att det är logiskt att lära barn att hela universum inte existerar eller har nån mening annan än slump och tur..

Vilken 'slump'?
Citera
2013-02-13, 01:06
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ja, det är ju en konspiration mot såna som dig och Dolores.

Vad är din definition av 'logisk'?

Ingen betvivlar det är 'logisk' för dig med din 'logik', och att du genom ditt utbildnings-minimum, drogskada-maximum och ditt Dunning-Kruger syndrom har en mycket svag verklighets-förankring.

Nej det är en konspiration mot oss alla och Dolores och jag talar om konspirationen, du lever omedvetandes om konspirationen du är utsatt för..

1+1=2 är ganska logiskt.

Droger hjälpte mig att tänka utanför ramarna som du sitter fast innanför, så visst får du jämföra droger med alkohol och skolplikt med friheten att kunna lära sig vad som helst genom internet..

Sen får vi väl se då vem som gjorde det som var mest logiskt i slutändan.

Jag är fruktansvärt tacksam för att drogerna fick mig att inse att ni idioter krigar ett krig mot andra svenskar..

Och du är nog en av dom värsta drogkrigarna och om du visste mer om kriget så hade du fattat att det är just sånnt där som du skrev, som gör dig till en av krigarna i kriget mot droger, och kriget bekämpas av den vilsna delen av svenska befolkningen, den delen av befolkningen som inte tror på gud eller naturen..

Dom som blivit lurade att naturen är skadlig för människor medans köttätande och labbtillverkade medeciner, är nyckeln till hälsa och långt liv.. och ignorans såklart för annars skulle man aldrig äta andra djur eller medeciner från labb.

Din verklighetsföankrinng är en saga som en politiker har hittat på, och därmed har du ingen ankare så håll i hatten nu när det börjar blåsa..
Citera
2013-02-13, 09:29
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Som vid 'arguments'-behov kan ersättas med 'spökSlumpen'.

Så sant som det är sagt

Citat:
Har jag nu .... omedvetet .... 'bevisat gud'?

Jag vet inte, tror man måste ha hoppat av skolan innan högstadiet för att kunna göra det...alternativt gå en synaps-omprogrammeringkurs hos KPP, där kursstarten innefattar anal införsel av psykadeliska svampar. Allt i syfte att komma bort från konspirationens sataniska inskolning, och åter kunna känna den kosmiska intelligensen tala till en.
Citera
2013-02-13, 09:33
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Du måste FORTFARANDE faktiskt bevisa ditt svammel, det räcker inte med att säga det....

Citat:

Du har fortfarande inte slutat med dina värdelösa analogier?

Citat:

Visst är det jobbigt med såna där människor som inte vill göra det, utan insisterar på att leva i verkligheten istället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in