2013-02-08, 20:42
Medlem
KungPungPats avatar
hahahahahaaaa ja ni har tur ni, ni som bara kan tro bort en skapare av världen som ni befinner er i..
Ni kan helt enkelt bara välja att tro på att evolutionen är ointelligent men har producerat väldigt intelligenta designer utan att vara ens intelligent designat själv..

Och såklart när ni förstår hur grundlurade ni egentligen är så vill ni gärna peka finger på sånna som mig som kollat på vetenskap och kommit fram till att det är intelligent designat och därför borde människor börja se natuuren som en massiv intelligeens som vi är en del av och inte klarar oss utan..

Vi kan ju inte äta pengar så inget bevis för gud kommer vara vänligt eftersom karma kommer troligtvis vara det beviset för gud som många av er kommer att få, tex. politiker och makteliten som vilseleder folk att plugga och jobba när det redan finns lösningar som kan ta bort 95% av alla arbeten och fortfarande göra så alla kan överleva, jaga arbeten och svälta är ingenting som stora delar av befolkningen på planeten har valt eller skulle vilja ha.. Men vi vart födda in i systemet som saboterar planeten och människor precis nu när bevis för gud är på ingång inom 7 år..

Jag tycker synd om er eftersom ni är så vilseledda av samhället och att ni fortfarande känner nån sorts trygghet i politikers lögner som för 10 år sedan blev bevis för motsaten till gud medans intelligent design blev det enda jag behövde för att fFÖRSTå vad bevis för gud egentligen är..

Bevis för gud i form av standup:
Eddie Griffin (2011) - On Religion (och gud). http://youtu.be/zsuAtiVm28Q

Citera
2013-02-08, 20:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
hahahahahaaaa ja ni har tur ni, ni som bara kan tro bort en skapare av världen som ni befinner er i..
Ni kan helt enkelt bara välja att tro på att evolutionen är ointelligent men har producerat väldigt intelligenta designer utan att vara ens intelligent designat själv..

När kommer bevisen?

Citat:
Och såklart när ni förstår hur grundlurade ni egentligen är så vill ni gärna peka finger på sånna som mig som kollat på vetenskap

Vilken vetenskap?

Citat:
och kommit fram till att det är intelligent designat och därför borde människor börja se natuuren som en massiv intelligeens som vi är en del av och inte klarar oss utan..

Förvåningsvärd. Riktig vetenskap sysslar inte med flumfilosofi.

Citat:
Vi kan ju inte äta pengar så inget bevis för gud kommer vara vänligt eftersom karma kommer troligtvis vara det beviset för gud som många av er kommer att få, tex. politiker och makteliten som vilseleder folk att plugga och jobba när det redan finns lösningar som kan ta bort 95% av alla arbeten och fortfarande göra så alla kan överleva, jaga arbeten och svälta är ingenting som stora delar av befolkningen på planeten har valt eller skulle vilja ha.. Men vi vart födda in i systemet som saboterar planeten och människor precis nu när bevis för gud är på ingång inom 7 år..

Och det är 'bevis' .... för vad?

Citat:
Jag tycker synd om er eftersom ni är så vilseledda av samhället och att ni fortfarande känner nån sorts trygghet i politikers lögner som för 10 år sedan blev bevis för motsaten till gud medans intelligent design blev det enda jag behövde för att fFÖRSTå vad bevis för gud egentligen är..

Vad menar du med 'bevis'?

Citat:
Bevis för gud i form av standup:
Eddie Griffin (2011) - On Religion (och gud). http://youtu.be/zsuAtiVm28Q

Är det 'bevis'?
Citera
2013-02-08, 21:15
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag orkade bara inte svara dig, det blir för löjligt.
Har du nått att komma med eller posthorar du bara?
Citera
2013-02-08, 21:58
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Vi kan ju inte äta pengar så inget bevis för gud kommer vara vänligt eftersom karma kommer troligtvis vara det beviset för gud som många av er kommer att få, tex. politiker och makteliten som vilseleder folk att plugga och jobba när det redan finns lösningar som kan ta bort 95% av alla arbeten och fortfarande göra så alla kan överleva, jaga arbeten och svälta är ingenting som stora delar av befolkningen på planeten har valt eller skulle vilja ha..

Då tycker jag du ska skänka mig alla dina pengar (om du har några?), varefter du går ned till närmsta arbetsförmedling och säger som det är: Ingen behöver vare sig plugga eller jobba, så jag slutar med sådant trams nu och lägger mitt liv i Guds händer!
Räkna dock med en gratis åktur till psykakuten i ditt närområde.
Citera
2013-02-08, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Har du nått att komma med eller posthorar du bara?
Pm, annars blir det ignore.
Citera
2013-02-09, 20:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Då tycker jag du ska skänka mig alla dina pengar (om du har några?), varefter du går ned till närmsta arbetsförmedling och säger som det är: Ingen behöver vare sig plugga eller jobba, så jag slutar med sådant trams nu och lägger mitt liv i Guds händer!
Räkna dock med en gratis åktur till psykakuten i ditt närområde.

Hahahahaaa men arbetsfömedlare har ingen makt att förstå hur långt teknologi har kommit, dom kan bara förmedla så vi får dra i spakarna på lite maskiner i nåra år till för robotar är väldigt programerbara redan idag och det går raskt framåt..

Men sen blir både vi och arbetsförmedlarna ersatta av robotar som arbetskraft och sen får vi lita på att politikerna visat oss rätt väg trots att dom aldrig säger vart dom ska leda oss..

Venusprojektet hade 50 miljoner medlemmar 2010 så visst finns det "motstånd" mot en fejkekonomi med inbyggd inflasion som beror på att bankägarna skrivit sina egna regler..

Vad är Venusprojektet för er egentligen? om inte ett bevis för? gud?

eller godhet? att slaveri håller på att avslutas?

att maskiner faktist kan göra 95% av alla arbeten som görs av människor idag om andra kriterier införs när varor produceras..

Bevis för gud?

Eller är ekonomin som är fejk bevis för gud enligt dig?

Tillåmed om ekonomin förstör ditt hem även kallad Jorden?

Mvh
Citera
2013-02-10, 14:00
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vad är Venusprojektet för er egentligen? om inte ett bevis för? gud?

Vad är ett 'bevis' och hur är ovanstående ett 'bevis' för 'gud'?

Citat:
eller godhet? att slaveri håller på att avslutas?

Var det 'gud' som avskaffade slaveriet?
Citera
2013-02-10, 22:29
Medlem
Är det samma gud som kristna och judar tror på eller är det olika enligt kristna?

Vad tycker den kristna guden om alla de andra miljarder människor som inte är kristna? Tex en jude eller en munk, som har varit snäll hela sitt liv och gjort alla moraliska saker rätt på alla sätt men gått till fel kyrka?

För vi människor är väl ändå här för att "testas" och visa hur goda vi är. Är man en ond person om man inte tillber honom även fast man har ett gott hjärta?
Om det är så, så tycker jag nästan att det låter som att det är gud som är ond som skiter i hur bra person man är utan enbart tycker att man ska dyrka honom...
Citera
2013-02-10, 22:53
Medlem
y0oy0os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer personligen ge 5000 Svenska kronor till den personen som kan BEVISA att en Gud existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religon utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Tja! det är egentligen du sälv som kan svara på din egna fråga för att det ligger endast i dina händer tycker att det är jättebra att du har en öppen hjärta och respekterar att du är ateist jag ska ge dig en tråd

jag har själv varit där du är men är nu kristen tror på jesus från hela mitt hjärta och älskar han mer än allt

gör såhär: väldigt viktigt fråga från hela ditt hjärta bara fråga du förlorar ingenting på det säg bara i det tomma intet kanske innnan du sover eller något fråga gud om du verkligen existerar ge mig snälla tecken så att jag kan tro på dig jag är beredd att ge allt ge mig tecken en syn vad som helst. be från hela ditt hjärta jag lovar dig att du kommer få svar bara du ber från hela ditt hjärta.

ni andra som inte tror på något ge det en chans gör det för eran skull
Citera
2013-02-11, 01:02
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av y0oy0o
Tja! det är egentligen du sälv som kan svara på din egna fråga för att det ligger endast i dina händer tycker att det är jättebra att du har en öppen hjärta och respekterar att du är ateist jag ska ge dig en tråd

jag har själv varit där du är men är nu kristen tror på jesus från hela mitt hjärta och älskar han mer än allt

gör såhär: väldigt viktigt fråga från hela ditt hjärta bara fråga du förlorar ingenting på det säg bara i det tomma intet kanske innnan du sover eller något fråga gud om du verkligen existerar ge mig snälla tecken så att jag kan tro på dig jag är beredd att ge allt ge mig tecken en syn vad som helst. be från hela ditt hjärta jag lovar dig att du kommer få svar bara du ber från hela ditt hjärta.

ni andra som inte tror på något ge det en chans gör det för eran skull

Okej jag kan lyssna, men..

Först skulle jag vilja se vetenskapliga bevis för att kristen-dommen har gjort positiva saker för människor och dom bevisar verkligen motsatsen till sen flera tusentals år tillbaka,.

Klart det finns många utomjodingar som skulle vilja vara din gud så jag kan bara säga håll er undan gudstron när det gäller varelser som går på 2 ben.. För dom är inte gud för gud är en del av allt och alla och är ingen människoliknande varelse som springer runt på 2 ben i våran dimension.

Vi är alla guds barn men dom enda som verkligen inte är guds barn är just dom kristna, för dom blev lurade av bibeln att dom fick äta djuren och sabba planeten i väntan på en frälsare som kommer senare för att rädda dom från sig själva.
Så inte en enda kristen förstår att dom är guds barn utan istället är dom rädda för en gud som skapat dom och dom betalar saftiga summor till kristen-dommen medans dom slavar efter mer pengar och väntar på att guds barn ska anlända i form av Jesus eller Elohim/utomjording som då räddar alla människor så kristna aldrig nånsin behövde se sig själva som en frlsare som kan förändra världen som VI lever i..

För din egen skull, skippa kristen-dommen tills du fått bevis för att dom börjar göra positiva saker med dom biljontals pengar dom samlat in från folket under 2000 år,.

Bevis för gud är på ingång och dom kristna verkar "ligga pyrt till" med tanke på krigen mot häxor, homosexuella, knarkare, plantor och svampar..

Är det bevis för gud eller motsatsen att kristna kyrkan tycker det är logiskt att bekämpa naturligt växande droger trots att dom räddat människoliv i tusentals år?

Att kristna kyrkan bekämpar plantor och svampar är precis som att säga att gud har gjort fel, jag vill helst inte sitta i dom kristnas båt när bevis för gud kommer

Men jag har alltid kärlek för er kära kristna, trots att ni hatar mig och aldrig nånsin kan förlåta mig för sanningar som jag skrivit, så är jag trots allt den vuxnare människan som kan förlåta er för misstagen ni gjort som jag lidit av.. Tråkigt att kristna aldrig kunde förlåta, jag tror dom behöver läsa bibeln utan att se bibeln som en uppmaning till hat eller slaveri vilket verkar vara kristen-dommens"huvudmål" eftersom dom samlar in pengar som folk arbetat ihop trots att dom redan har samlat in pengar sen 2000 år tillbaka utan att ge en rimlig förklaring på om det är bevis för gud som menar att människor ska arbeta hårt och sen skänka pengar till kyrkan,.

Bevis för gud eller motsatsen?

Jag tycker kriste-dommen bevisar motsaten till gud, ren ondska och ett hån mot gud som antagligen inte vela att plantor och svampar skulle krigas emot, inte barn heller trots att det är ett krig mot barn i form av skolplikt..

Citera
2013-02-11, 01:09
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Först skulle jag vilja se vetenskapliga bevis...

Muahahaha!!!!!
Citera
2013-02-11, 01:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Muahahaha!!!!!

Jasså killen som tror på att slump har intelligens skrattar hahahahaaa

Trots att intelligens är den enda källan för designer som vi människor vet om, trots det så tror du att du framstår som smart när du tror att designerna i DNA/naturen inte behövde intelligens för att skapas,.

Designerna fösvinner inte från naturen för att du är en idiot och säger att designerna inte finns och om dom finns så var det slumpen som var smart och utvecklade designer utan att ha blivit skapad av intelligens själv..

Din pajjas, läs lite vetenskap och lär dig göra musik med noter och studera världen och naturen så kommer du komma till samma slutsatser som jag gjort, intelligens har krävts när den första levande cellen skapades och om evolutionen är ensam ansvarig för alla djuren och träden på planeten så måste evolutionen/dNA vara fruktansvärt intelligent designad..

Det finns det inge bevis för säger ni, trots att ingen tar bort designerna i naturen.. Förutom ni med hjälp av skolplikten och evoluitionsTEORIN.

Sluta fjanta dig nu när bevis för gud är på ingång, dags att skärpa till dig nu..

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in