Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi vet att datorns design behöver en intelligent designer för att "uppstå" med hjälp av en människa eller en programerad dator och maskiner..
Ja.
Citat:
Men visst du kanske inte ser skillnad på en dator och en sten som inte har nån design,
Nej, jag ser en falsk analogi, om dom jämföras.
Citat:
som päron och äpplen för dig som inte vet vad design är..
Jag båda vet vad design är och vad falsk analogi är.
Citat:
Designerna är bevisen som du säger att dom inte är bevis för annat än att evolutionen har deisgnat utan intelligens, på order av fåglarna skapade evolutionen vingen, men hjälp av fåglarnas intelligens så förstod evolutionen att fåglarna behövde vingar och sen skapade evoltionen vingen..
En falsk analogi är inget bevis.
Citat:
Men då hade väl evolutionen intelligens då?
Nej, för du har inga bevis.
Citat:
För om evolutionen kunde klura ut att fågeln får mer mat om evolutionen slänger fram intelligenta designer i DNA-koden som gör att fågeln har medfödda verktyg för att fånga en specifik maträtt i sin naturliga omgivning, då måste väl trots allt dom intelligenta designerna kunna erkännas av guds barn?
Inte utan bevis.
Citat:
Designerna i naturen innehåller en extrem intelligens och det är inget slumpspel som uppfinner fågelvingar och ögon och sen placerar en "själ" i kropparna..
Nej, inte utan bevis.
Citat:
Ringer det ingen varningklocka i huvudet på dig om du hör skolor, samhället och evolutionsvetenskapen tycker det är helt orelevant att tala om intelligensen som krävts för att skapa vissa designer i naturen , som tex. människan..
Nej, jag är tämligen rationell, så dom enda varningsklockor som ringar är när du tror "det är bara så" = 'bevis'.
Citat:
För mig har varningklockan redan ringt för 10 år sedan.
Men du har ännu inte kommit till den punk, där 'bevis' per se börjar bli värd att granska.
Citat:
Det lär nästan vara en av dom viktigaste sakerna att diskutera idag, vad för sorts intelligens har krävts för att skapa DNAt som våra kroppar byggs upp ifrån, och hur många år tar det tills vi har sån förståelse så vi kan åka till andra planeter och skapa DNA/liv på samma sätt som det antalgigen gjordes på denna planet,.
Nej, det är ännu viktigare att diskutera epistemisk underlag. Annars kommer det fortfarande att finnas stollar som du, som tror att "det bara är så" är ett argument.