2013-02-08, 15:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Vi vet att datorns design behöver en intelligent designer för att "uppstå" med hjälp av en människa eller en programerad dator och maskiner..

Ja.

Citat:
Men visst du kanske inte ser skillnad på en dator och en sten som inte har nån design,

Nej, jag ser en falsk analogi, om dom jämföras.

Citat:
som päron och äpplen för dig som inte vet vad design är..

Jag båda vet vad design är och vad falsk analogi är.

Citat:
Designerna är bevisen som du säger att dom inte är bevis för annat än att evolutionen har deisgnat utan intelligens, på order av fåglarna skapade evolutionen vingen, men hjälp av fåglarnas intelligens så förstod evolutionen att fåglarna behövde vingar och sen skapade evoltionen vingen..

En falsk analogi är inget bevis.

Citat:
Men då hade väl evolutionen intelligens då?

Nej, för du har inga bevis.

Citat:
För om evolutionen kunde klura ut att fågeln får mer mat om evolutionen slänger fram intelligenta designer i DNA-koden som gör att fågeln har medfödda verktyg för att fånga en specifik maträtt i sin naturliga omgivning, då måste väl trots allt dom intelligenta designerna kunna erkännas av guds barn?

Inte utan bevis.

Citat:
Designerna i naturen innehåller en extrem intelligens och det är inget slumpspel som uppfinner fågelvingar och ögon och sen placerar en "själ" i kropparna..

Nej, inte utan bevis.

Citat:
Ringer det ingen varningklocka i huvudet på dig om du hör skolor, samhället och evolutionsvetenskapen tycker det är helt orelevant att tala om intelligensen som krävts för att skapa vissa designer i naturen , som tex. människan..

Nej, jag är tämligen rationell, så dom enda varningsklockor som ringar är när du tror "det är bara så" = 'bevis'.

Citat:
För mig har varningklockan redan ringt för 10 år sedan.

Men du har ännu inte kommit till den punk, där 'bevis' per se börjar bli värd att granska.

Citat:
Det lär nästan vara en av dom viktigaste sakerna att diskutera idag, vad för sorts intelligens har krävts för att skapa DNAt som våra kroppar byggs upp ifrån, och hur många år tar det tills vi har sån förståelse så vi kan åka till andra planeter och skapa DNA/liv på samma sätt som det antalgigen gjordes på denna planet,.

Nej, det är ännu viktigare att diskutera epistemisk underlag. Annars kommer det fortfarande att finnas stollar som du, som tror att "det bara är så" är ett argument.
Citera
2013-02-08, 15:42
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Det finns många som säger sig vara kristna, men dom flesta är inte sanna kristna människor.."Många kommer att säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat i ditt namn, drivit ut onda andar.......... Då kommer jag att svara dem: Försvinn från mig! Jag har aldrig känt er!" (Inte citerad korrekt).

Detta svammel känner jag mycket väl igen från mina JV dagar. "Vi är guds utvalda, vi har den korrekta tolkningen av bibeln, de andra religiösa samfunden är lurade av Satan!".
Alla troende slår sig om bröstet, för de är bergsäkra på att de har rätt, och alla andra fel.
Jisses! Det är 2013 nu.
Citera
2013-02-08, 15:47
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Vad är det för allsmäktig och allvetande "gud"? Långt ifrån en "gud"

Men den "allvetande" guden visste inte om att hela människosläktet skulle bli lurat av Satan (genom ormen)? Gud skapade Satan (ängeln som gjorde uppror), således är Gud en sociopat.
Citera
2013-02-08, 16:01
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Så du menar tex. att vi kan se en dator och säga att det inte finns bevis för att den är designad?Jag hoppas du snart inser hur lågt IQ du måste ha för att kunna säga att en dator eller ett djurs design inte är designad..

Du som har låg IQ din stackare.
Sov du dig igenom biologi lektionen i skolan?
Datorer är INTE självreproducerande. Det är däremot levande organismer, dessutom är de icke-perfekt självreproducerande. Bara för att människan kan skapa föremål innebär det inte att allt levande behöver vara skapat. Bevis för medveten design är de kännetecken som normalt inte finns i naturen, och därför är det omöjligt att bevisa att naturen är designad.
Citera
2013-02-08, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Varför använder du det som argument om du inte greppar det?
Jag orkade bara inte svara dig, det blir för löjligt.
Citera
2013-02-08, 18:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightbeast
Du som har låg IQ din stackare.
Sov du dig igenom biologi lektionen i skolan?
Datorer är INTE självreproducerande. Det är däremot levande organismer, dessutom är de icke-perfekt självreproducerande. Bara för att människan kan skapa föremål innebär det inte att allt levande behöver vara skapat. Bevis för medveten design är de kännetecken som normalt inte finns i naturen, och därför är det omöjligt att bevisa att naturen är designad.

Designerna i naturen är intelligent utformade, men du tycker att det inte går att bevisa att naturen är designad?

Jag tycker det är hemskt att dessa bio-logik-lektioner har manipulerat dig att tänka väldigt ologiskt..

Jag får väl säga samma tillbaka: din stackare som inte förstår att det är framtvingad kunskap i form av bio-logik i ett klassrum.. Du kanske skulle skippa klassrummet och lära dig om världen runt om dig så skulle du förstått att du blivit manipulerad att tro på sagor i form av "bio-logik" i ett klassrum.

Naturens designer är så intelligent designade så våran mänskliga intelligens utökades när vi lärde oss designa genom att kolla på hur naturen designat för att undvika problem som tex. gravitation och fågelvingen..

Så vad blir din förklaring på det?
Har vi lärt oss från ointelligenta slumpvalda processer (DNA) eller lär vi oss från "design-mästaren/gud" som även vi kommer ifrån?

Hur som helst så har vi fått intelligens som ska göra att vi kan dra våra egna slutsatser och inget klassrum ska nånsin behöva berätta för oss att allt liv är en slump och tillåmed galaxer..
Dom kan omöjligen veta att galaxer är skapade genom evolution så att dom bara säger att dom vet att ingen intelligens behövdes gör att dom ser ut som idioter och rena lögnare..

Ungefär som du ser ut när du skrev det där, och nånstans känns det som att du käner dig stolt och glad att du har gått i skolan som lärt dig lögner som du ska skrika såfort nån har tänkt logiskt utanför ramarna som skolan lärde dig är verkligheten..

Du får vara hur stolt du vill för att du blivit lurad men tiden rinner iväg och beviset för gud är på ingång medans bevis för gud finns överallt, och här sitter ni och planerar att tro på lögner enda tills en dommedag dyker upp för att folk inte trodde på karma eller gudar..

Ni kommer väl sätta ett mikrochip i handen för att ni inte tror på satan eller gud, eller att det står i bibeln om "the mark of the beast" som besten får alla människor att sätta bestens märke på högerhanden eller i pannan.. Och ingen kan köpa eler sälja om dom inte har tagit emot bestens märke. Typ nått sånnt.

Nu tar svenska banker bort kontanter..

Ni kanske inte vet nästa steg men jag är fullt medveten.

Bevis för gud (och motsatsen) på ingång.
Senast redigerad av KungPungPat 2013-02-08 kl. 19:00.
Citera
2013-02-08, 19:06
Medlem
Citat:
Designerna i naturen är intelligent utformade, men du tycker att det inte går att bevisa att naturen är designad?

Jag tycker det är hemskt att dessa bio-logik-lektioner har manipulerat dig att tänka väldigt ologiskt..

Jag får väl säga samma tillbaka: din stackare som inte förstår att det är framtvingad kunskap i form av bio-logik i ett klassrum.. Du kanske skulle skippa klassrummet och lära dig om världen runt om dig så skulle du förstått att du blivit manipulerad att tro på sagor i form av "bio-logik" i ett klassrum.

Naturens designer är så intelligent designade så våran mänskliga intelligens utökades när vi lärde oss designa genom att kolla på hur naturen designat för att undvika problem som tex. gravitation och fågelvingen..

Har vi lärt oss från ointelligenta slumpvalda processer (DNA) eller lär vi oss från "design-mästaren/gud" som även vi kommer ifrån?

Hur som helst så har vi fått intelligens som ska göra att vi kan dra våra egna slutsatser och inget klassrum ska nånsin behöva berätta för oss att allt liv är en slump och tillåmed galaxer..
Dom kan omöjligen veta att galaxer är skapade genom evolution så att dom bara säger att dom vet att ingen intelligens behövdes gör att dom ser ut som idioter och rena lögnare..

Ungefär som du ser ut när du skrev det där, och nånstans känns det som att du käner dig stolt och glad att du har gått i skolan som lärt dig lögner som du ska skrika såfort nån har tänkt logiskt utanför ramarna som skolan lärde dig är verkligheten..

Du får vara hur stolt du vill för att du blivit lurad men tiden rinner iväg och beviset för gud är på ingång medans bevis för gud finns överallt, och här sitter ni och planerar att tro på lögner enda tills en dommedag dyker upp för att folk inte trodde på karma eller gudar..

Ni kommer väl sätta ett mikrochip i handen för att ni inte tror på satan eller gud, eller att det står i bibeln om "the mark of the beast" som besten får alla människor att sätta bestens märke på högerhanden eller i pannan.. Och ingen kan köpa eler sälja om dom inte har tagit emot bestens märke. Typ nått sånnt.

Iväg till konspirationsforat med dig, eller närmsta psykklinik!
Citera
2013-02-08, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag orkade bara inte svara dig, det blir för löjligt.

Men nu när du läst boken, kan du inte starta en tråd där du förklarar?
Citera
2013-02-08, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Men nu när du läst boken, kan du inte starta en tråd där du förklarar?
Nope, om nån undrar över den så ta det via pm, eller läs den själva. Den finns som kindle.
Citera
2013-02-08, 19:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Nej, inte på ett falsk analogi-underlag.

Citat:

När har falska analogier blivit logiska?

Citat:

I detta fallet är mitt underlag riktig logik, inte biologi.

Citat:

Det finns äkta kausalitet och falsk kausalitet inom logiken.

Citat:

Att "det bara är så" inte är 'bevis.

Citat:

Vilken 'slump' (din strawman), och iövrigt 'nej' till din dumfråga.

Citat:

Vilket öht inte behövas i min argumentation, som börjar med ifrågasättandet av dina falska analogier, brist på kunskap om 'bevis' per se o.dyl.

Citat:

Jaså.

Citat:

När kommer dessa 'bevis'? Efter en ny 21. december dumhet?

Citat:

Pladder.

Citat:

När?

Citat:

Om vad? "Det bara är så"?

Citat:

SNAFU: Situation normal, all fucked up.
Senast redigerad av Bogomil 2013-02-08 kl. 19:50.
Citera
2013-02-08, 19:59
Medlem
Norrbottenss avatar
Jag måste få flika in med en liten grej jag fick höra av en vän idag som fick mig att tänka på KPP.
Han satt och pratade med sin son som är tre år och det lät ungefär så här.

-"Vad heter landet vi bor på?... Sveee.."
-"Sverige!"
-"Vad heter planeten vi bor på?...Jooo.."
-"Planeten Youtube!"

Fan vad jag skrattade!
Citera
2013-02-08, 20:21
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:

Då vet du inte mycket om naturen, som det brukar vara med bibelvändare.

Då tittar vi i naturen och ser om ditt påstående stämmer:

Landlevande fåglar, vars vingar är såpass förkrympta att de är oanvändbara.
Intelligent utformad design??

Blinda, grottlevande djur som har ögon.

Fiskar som andas med lungor istället för med gälar.

Defekt C-vitamingen (exakt samma dessutom!) i både människa och schimpans.

Kontinetaldriften
Intelligent utformad design?? Varför skulle en gud skapa en planet som konstant rör på sig och förändras? Skapar inte din gud färdiga saker?

Galaxer som krockar och sliter sönder varandra, svarta hål som tuggar i sig stjärna efter stjärna, och stjärnor som exploderar och förintar allt i sin närhet.

Osv...

Citat:

"Evolutionsläran enligt kreationisten" och cirkelresonemang

Citat:

Nej just det, galaxer som krockar och sliter sönder varandra, svarta hål som tuggar i sig stjärna efter stjärna, och stjärnor som exploderar och förintar allt i sin närhet är ju såklart skapade av en intelligent designer.

Citat:
här sitter ni och planerar att tro på lögner enda tills en dommedag dyker upp för att folk inte trodde

Har Jehovas vittnen hjärntvättat dig också, eller är det möjligen en annan sekt?
Vilket år är på tapeten denna gång?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in