Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Du vet väl att majoriteten av Kristna nuförtiden tror på evolution och samtidigt på Gud? Och vad har evolution med dessa föremål att göra om jag får fråga?
Du hör väl hur idiotisk det du säger låter? Varför skulle INTE kristna stötta honom till hundra procent om han VERKLIGEN hittat genuina objekt som stödjer Bibelns berättelse?
Jag vet och det är bara så korkat. Varför skulle Bibelns Gud, som är allsmäktig och allvetande, behöva miljarders miljarder år på sig för att skapa hela universum? Varför skulle Han behöva en totalt slumpmässig och intelligensbefriad process som "evolution"?
Bibelns Gud vet redan från början vad Han vill skapa och Han skapar det omgående, genom att endast säga Ordet.
En "gud" som behöver flera miljoner år på sig och som behöver "evolution" är inte en "gud" värdig att dyrka. Det är en riktigt efterbliven "gud".
Ja, du skrev ju själv att det finns kristna som tror på både evolution och Gud. Idioter alltså. Varför förvånar det dig att det skulle finnas kristna idioter som skulle förneka bibliska objekt? Det finns många som säger sig vara kristna, men dom flesta är inte sanna kristna människor..
"Många kommer att säga till mig på den dagen: Herre, Herre, har vi inte profeterat i ditt namn, drivit ut onda andar.......... Då kommer jag att svara dem: Försvinn från mig! Jag har aldrig känt er!" (Inte citerad korrekt).
^ Många, kanske dom flesta, av dessa människor som denna versen talar om är förmodligen "kristna" människor. Kristna människor som egentligen inte är kristna..