2013-01-28, 21:05
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dolores sa inte att separeringen/beviset för gud, kommer 21 December, hon sa att världen förändras då, och det har den verkligen gjort.. Spirituellt, för väldigt många. Inte för er i "dem ignorantas hamsterhjul" dock.

Da13thSun har alltid haft rätt på allt han säger ska hända, han sa att inget kommer hända 21 December, det kommer hända (separeringen/beviset för gud) om 7 år säger nu samtidigt som han säger att han inte får säga sanningen för då bryter han mot universums lagar och förstör för oss som måste i princip lära oss själva vad som är rätt. Därför tror jag , eftersom jag tänker så logiskt hela tiden, att separeringen kommer år 2013 , eftersom det är otursnummret och det är perfekt upplagt så ni aldrig nånsin kommer tro att nått kommer hända nu i år efter 21 December ficker att tröttna på dommedagsdatum för evigt framöver, blaaaam bevis för gud i slutet av 2013 istället, ååhneeeeej oturnummret kommer ni skrika, livet är gött 13 kommer vi andra säga , vi som kristalliseras dvs genom att följa vad budbäraren 13thSun säger och hans budskap.

Tur att ni inte tror på dommedagar och bevis, annars skulle ni vara ganska rädda för gud som ni ite tror på..

Ni har sån jävla tur hela tiden, tänk att man kan tro bort problem i världen, man kan tammefan tillåmed TRO bort guds existens och dommedagar också och tillåmed människans ignorans..
Tro som ni lärt er är väldigt mäktig , sponsrat av staten och makteliten..

Bevis för gud som ni inte tror på, comin up!

Fred bröder och systrar, 13love
Hände eller hände inget den 21 december?
Citera
2013-01-28, 22:03
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Alla religiösa bör se denna fina lilla film:

http://www.youtube.com/watch?v=r6w2M50_Xdk&list=UUh9g56Xhr_OKqZKxN4b4KrQ& index=10

Så vacker och så sann.

Den är helt underbar ja!
Men förvänta dig inte att någon religiös tokstolle begriper den, antar att de snarare ser den som ännu ett bevis för den allsmäktige guden
Citera
2013-01-28, 22:31
Medlem
Gautthiods avatar
Kan fysiska lagar utvecklas/förändras?

Om inte, så måste lagen och lagbundenheten existerat innan materian.

Eller?
Citera
2013-01-28, 23:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gautthiod
Kan fysiska lagar utvecklas/förändras?

Nej, däremot är människans förståelse av dem under ständig utveckling/förändring.
Citera
2013-01-28, 23:18
Medlem
nightbeasts avatar
Citat:
Substans/bevis för gud finns överallt i designerna

Oj! Med teleskop kan man faktiskt se galaxer som krockar och sliter sönder varandra, svarta hål som tuggar i sig stjärna efter stjärna, och stjärnor som exploderar och förintar allt i sin närhet. Knappast ett tecken på en intelligent skapare. Eller det kanske du tycker efter några snapsar...

Citat:
beviset för Satanism är dominerande i denna tråd och därför ser dessa människor det som helt normalt att säga att det inte finns designer i naturen eller sin egen kropp..

Jag lovar, jag är inte Satanist (eftersom jag inte heller tror på gud).
Du svamlar om "designer i naturen" ser jag, men naturen består av levande organismer (tips: läs en biologibok!) och dessa är självreproducerande (för avancerat ord för dig kanske?).
Dessutom är de icke-perfekt självreproducerande. Bara för att människan kan skapa föremål innebär det inte att allt levande behöver vara skapat. Hittar du en gammal sko ute i skogen vet du att den är designad, för skor växer inte på träd. Men kan du veta om träden är designade? Bevis för medveten design är de kännetecken som normalt inte finns i naturen, och därför är det omöjligt att bevisa att naturen är designad.

Citat:
Jag skiter väl fullständigt i dom som inte lyssnar på det, men jag har kärlek i hjärtat

Blir nog bäst så ja, så du slipper skämma ut dig alltför mycket. Kan bli lite pinsamt annars.
Kärlek i hjärtat har även vi ateister, tro det eller ej! Jag lovar, vi är INGA onda människor, besatta av allehanda obehagliga små demoner.

Citat:
Jag har hört rykten om att 85% av mänskligheten kommer att utrotas iomed dommedagen

Jag har hört rykten om att det Flygande spaghettimonstret kommer att läxa upp dig rejält om du inte äter upp all din pasta bums! Och du måste göra det varenda gång du avnjuter den rykande, goda pastan, ANNARS kommer straffet bli oerhört!

Citat:
Gud är redan bevisad

Oj! Oj! Jag måste missat en världssensation! Snälla, påminn mig gärna med dessa UNIKA evidens, gärna med korrekta källhänvsingar är du bussig.

Citat:
Vad som händer efter döden är också redan bevisat, om man vill och kan lyssna..

Vem är det vi ska lyssna till? Dig? Jehovas vittnen? Mormonerna? De döda från självmordssekten där alla tog livet av sig? Eller kanske vi ska lyssna till det Flygande spaghettimonstret? Varför inte?

Citat:
Men jag tror inte nån som är så pass rädd som en ateist är i dessa dagar, vill veta vad folk säger om vad som händer efter döden

Jo det är klart, jag är jätterädd som ateist att träden omkring mig en vacker dag kommer kunna tänka själva och äta upp mig levande! Huuuu, hemska tanke. Antar att du är lyckligt lottad, och kanske den lilla skara du tillhör (Guds barnaskara?) över att ni kommer blir räddade från denna hemska värld. Man blir ju lite avundsjuk asså...

Citat:
ni är trots allt skapade av en "kosmisk slump" och livet är väldigt obetydligt och ingen älskar människan

Livet för mig och min underbara tjej är långt ifrån obetydligt, och vi älskar varandra. Jag älskar även min familj och dem mig. I din världsbild måste vi vara undantag alltså?

Citat:
Tråkigt bara att det är satan som blir folks frälsare

Men vad hade du förväntat dig då med en sådan usel kommunikatör du har till gud?

Citat:
Om en gud skapat oss så vill hon/han absolut inte att vi ska lyssna på nån satan som säger att nån gud inte existerar, men ni får avguda er själva om ni vill och utnyttja alla andra om ni får chansen osv osv.. Det är satan som säger att sånnt är rätt.

Och gud skapar änglar han vet kommer göra uppror mot honom [Satan], och lura mänskligheten i fördärvet. Javisst är det logiskt beteende av en Allsmäktig gud.

Citat:
Är det inte bevis för gud när vi människor får mängder med rena energier som flödar från universum rakt ner i våran kropp genom huvudet, så fort vi inte tänker på nånting som man gör i meditering..
Eller vad har du som astralresare förförklaring på att vi människor kan få dom där energierna direkt från universum när vi mediterar?

Nu får du väl ge dig, det finns olika typer av meditation även den som inte alls fokuserar på religion. Sen finns det österländs meditation som fokuserar på buddhism och hinduism (och inget att göra med Jesus). Den går ut på att tömma sitt huvud på tankar och bara vara. I väst används ofta meditation som en metod för avspänning. Vart vill du komma?
Citera
2013-01-29, 00:52
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Jag tycker det hände nånting spirituellt men många människor, jag vaknade upp till sista pusselbiten i det massiva "sanning-pussel" av info som jag lagt i 10 år.. Men bland annat flashback och yttrandefrihet som hjälpmedel.

Kram
Så Da13thsun hade fel? Du skrev ju "Da13thSun har alltid haft rätt på allt han säger ska hända, han sa att inget kommer hända 21 December"
Citera
2013-01-29, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
*internt mellan kpp och kommendanten*

Jag gillar din signatur. Lol, efter att ha blivit dömd som allt från demon till höna och husdjur av kpp så ter sig https://www.flashback.org/sp40701344 som väldigt motsägelsefullt där
Citera
2013-01-29, 01:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommendanten
Så Da13thsun hade fel? Du skrev ju "Da13thSun har alltid haft rätt på allt han säger ska hända, han sa att inget kommer hända 21 December"

Han sa att det kommer inte vara nått datum (men högst 7 år framåt) och han sa att ni får bevis för gud sen i form av utomjordiska insekter som planerar att komma hit och äta upp vilsna människor som blir kvar i 3D på grund av att dom slutat att evolutioneras och har sänkt sina energier genom att blanda sitt blod med djurblod genom att äta kött.. Och att människor gör sig själv till en del av näringskedjan om dom fortsätter äta kött nu och ignorera sin empati för djur som plågas på slakterier för att människor gillar att tro på att dom är köttätande djur som ignorerar sin empati för att nån annan (oftast maskiner) dödar djur på löpande band för att göra mat som gör människan sjuk..

Så visst är det bevis för gud vi pratar om , han pratar om men ni kan väl inte engelska och jag förstår vad han säger, klart jag är "hygglig" och förklarar på svenska för er vad han säger är beviset för gud.

Vad tror ni?

Mvh
Citera
2013-01-29, 08:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Så visst är det bevis för gud vi pratar om ,

Du vet inte vad ett bevis är.

Citat:
han pratar om men ni kan väl inte engelska

Jag har undervisat i engelska, men det räknas väl inte?

Citat:
och jag förstår vad han säger, klart jag är "hygglig" och förklarar på svenska för er vad han säger är beviset för gud.

Vad tror ni?

Att ditt Dunning-Kruger syndrom måste vara en belastning för dig.
Citera
2013-01-29, 11:28
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Han sa att det kommer inte vara nått datum (men högst 7 år framåt) och han sa att ni får bevis för gud sen i form av utomjordiska insekter som planerar att komma hit och äta upp vilsna människor som blir kvar i 3D på grund av att dom slutat att evolutioneras och har sänkt sina energier genom att blanda sitt blod med djurblod genom att äta kött.. Och att människor gör sig själv till en del av näringskedjan om dom fortsätter äta kött nu och ignorera sin empati för djur som plågas på slakterier för att människor gillar att tro på att dom är köttätande djur som ignorerar sin empati för att nån annan (oftast maskiner) dödar djur på löpande band för att göra mat som gör människan sjuk..

Så visst är det bevis för gud vi pratar om , han pratar om men ni kan väl inte engelska och jag förstår vad han säger, klart jag är "hygglig" och förklarar på svenska för er vad han säger är beviset för gud.

Vad tror ni?

Mvh
Öhhhh.... va?
Citera
2013-01-29, 12:39
Medlem
Troll0lzs avatar
KPP; Upptäckte just en sak. Intressant hur din tro säger att det ska komma hit "utomjordiska insekter" och "äta upp oss som är kvar i 3D". Snott ifrån Bibeln eller?

Uppenbarelseboken talar om hur gräshoppor ska komma och plåga människorna på jorden i den allra yttersta tiden. Precis samma sak hände om man läser Exodus..

Bara en intressant notis jag uppmärksammade precis.

Dina profeter kopierar från Bibeln.
Citera
2013-01-29, 12:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
KPP; Upptäckte just en sak. Intressant hur din tro säger att det ska komma hit "utomjordiska insekter" och "äta upp oss som är kvar i 3D". Snott ifrån Bibeln eller?

Uppenbarelseboken talar om hur gräshoppor ska komma och plåga människorna på jorden i den allra yttersta tiden. Precis samma sak hände om man läser Exodus..

Bara en intressant notis jag uppmärksammade precis.

Det finns mycket 'intressant' nonsens i bibeln, som säkert kan jämföras med annat 'intressant' nonsens från annat håll.

Och kan det inte jämföras direkt, kan det ju alltid 'omtolkas' .... dem fantastiska abrahamist-metoden för att få allting till att bli allting.

Citat:
Dina profeter kopierar från Bibeln.

Du har inte särskild höga krav på vad 'kopier' är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in