2013-01-22, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
jag personligen får inte informationen direkt från astralvärlden, men det finns andra människor som sägs ha fått det, och man kan läsa vad dom har sagt. du vet såna där andliga människor som kan kanalisera andevarelser.

Så vad du säger i korthet är att du besöker kanaliseringshemsidor på internet och drar slutasatsen att det är andevärlden och inte skribenternas egna fantasier det är du får läsa där?

Greg Giles, Sheldan Nidle of Blossom Goodchild har en sak gemensamt, de är alla scam-artister och ruggigt duktiga på att manipulera människor att följa John istället för att undersöka honom personligen. Dessutom kan de atlantislegenden innan och utan och kan utan problem anpassa informationen därefter så att den alltid känns "fräsh" för dig.

I recon they've claimed another victim.
Citera
2013-01-22, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Ja, det är hemsk så verklighets-fixerade "vi" är; istället för att fantisera fritt.

Ni suktar efter bevis, och om man gav er bevis, skulle ni storkna.

Citat:
"Det är bara så"-verkligheterna är onekligen enkla. Tråkigt det finns så många olika, motstridande versioner av dom.

"

Om man får fråga er ateister/semiateister om ni hoppas att det ska finnas ett liv
efter detta? Vad hoppas ni på? Evigt liv, eller döden som den är?
Jag tror att svaret är rätt enkelt egentligen.

Citat:
Från en av dom många imaginäre entiter som postuleras vara 'the primary cause'?

Jag åtminstonde hoppas på evigt liv, och efter vad jag sett, så kan jag ge er goda nyheter:
Det finns.

Citat:
Nej, du TROR att 'gud' finns.

Jag vet att det finns en andevärld och så vidare, livet är inte slaget vid stagnation,
som en del religioner hävdar, vi utvecklas ständigt, och jag tror Herren Gud har ett
äventyr som väntar de människor som bara någorlunda barnsligt är beredda att
acceptera att "Gud är vår Fader".
Citera
2013-01-22, 14:24
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
det finns folk som har haft andliga krafter även i modern tid,

Överlag anekdotisk information, och mycket, mycket sällan granskat med en valid metodologi (om öht).

Citat:
så jag tycker inte det är något konstigt med människor i historien som har haft det. och mytologierna säger ju att dom andliga krafterna var större i forntiden. magi var mycket mer vanligt i forntiden, men den vetenskapen har vi i princip förlorat idag. men vi har fått en materialistisk vetenskap, som ersätter den andliga vetenskapen.

Så det ena fusk-perspektivet 'bevisar' det andra och vice versa, i ett cirkel-argument
Citera
2013-01-22, 14:25
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
det finns folk som har haft andliga krafter även i modern tid, så jag tycker inte det är något konstigt med människor i historien som har haft det. och mytologierna säger ju att dom andliga krafterna var större i forntiden. magi var mycket mer vanligt i forntiden, men den vetenskapen har vi i princip förlorat idag. men vi har fått en materialistisk vetenskap, som ersätter den andliga vetenskapen.

Men allvarligt talat, klarar du helt seriöst inte att kontrollera dig såpass mycket att du kan hålla dig från att hela tiden argumentera utifrån sagor som om de vore sanna?

Förr i tiden när det fanns eldsprutande drakar så var människor mycket mer värmetåliga än vi är idag, men vi har tyvärr förlorat informationen om hur detta var möjligt. Det finns fortfarande några enstaka eldsprutande drakar kvar idag, men de är mycket skygga, så endast en utvald skara människor har sett dem.
Citera
2013-01-22, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Så det ena fusk-perspektivet 'bevisar' det andra och vice versa, i ett cirkel-argument
ja, vi människor förlorar periodvis våran andliga vetenskap/krafter, så vi går tillbaks till den materialistiska vetenskapen... tills vi med den lyckas bevisa alla dom andliga sakerna igen, och då övergår vi tillbaks till den andliga vetenskapen igen.

det finns också perioder där vi har både den andliga och materialistiska vetenskapen i perfekt balans. men på grund av yin och yang krafterna så är det ofta en av sidorna som ibland får mer kraft. det funkar så i allt annat också... i politiken exempelvis, att höger-politik kan få mer kraft än vänster-politiken.
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-22 kl. 14:30.
Citera
2013-01-22, 14:30
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pk2

Fram med dem.

Citat:
Om man får fråga er ateister/semiateister om ni hoppas att det ska finnas ett liv
efter detta? Vad hoppas ni på? Evigt liv, eller döden som den är?
Jag tror att svaret är rätt enkelt egentligen.

Till skillnad från dig så förstår vi att världen är som den är vare sig vi vill eller inte.

Citat:
Jag åtminstonde hoppas på evigt liv, och efter vad jag sett, så kan jag ge er goda nyheter:
Det finns.

Fantastiskt, du har förstås bevis för detta också?

Citat:
Jag vet att det finns en andevärld och så vidare, livet är inte slaget vid stagnation,
som en del religioner hävdar, vi utvecklas ständigt, och jag tror Herren Gud har ett

Nej du vet inte att det finns en andevärld, för det vet ingen. Du tror däremot att det gör det.

Jag tror att DFSM har ett äventyr som väntar alla som är beredda att acceptera dess nudlighet genom att svinga en 50 cm lång nudel 3 varv runt huvudet, 5 ggr om dagen med en sil på huvudet.
Citera
2013-01-22, 14:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Ja, "vi" skulle storkna ... efter flera tusen års lyssnande på semantisk nonsens skulle 'bevis' verkligen komme som en överraskning.

Citat:
efter detta? Vad hoppas ni på? Evigt liv, eller döden som den är? Jag tror att svaret är rätt enkelt egentligen.

Motivations-psykologi är fullständig irrelevant för trådämnet (men är såklart intressant i andra sammanhang). Desutom får du ändå inget éntydigt svar från religionister eller existentialister om detta.

Citat:
Det finns.

Sen återstår förklaringen .... som bör vara mera omfattande än endast vara baserat på dina subjektiva åsikter.

Citat:

Du rör ihop 'faith' och 'facts'.
Senast redigerad av Bogomil 2013-01-22 kl. 14:38.
Citera
2013-01-22, 14:35
Medlem
Arepos avatar
Det är självklart att Gud finns och att han påverkar människorna.
Citera
2013-01-22, 14:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
ja, vi människor förlorar periodvis våran andliga vetenskap/krafter, så vi går tillbaks till den materialistiska vetenskapen... tills vi med den lyckas bevisa alla dom andliga sakerna igen, och då övergår vi tillbaks till den andliga vetenskapen igen.

Detaljer ... evidens. Som INTE är cirkel-agumenterade denna gång.

Citat:
det finns också perioder där vi har både den andliga och materialistiska vetenskapen i perfekt balans. men på grund av yin och yang krafterna så är det ofta en av sidorna som ibland får mer kraft. det funkar så i allt annat också... i politiken exempelvis, att höger-politik kan få mer kraft än vänster-politiken.

Tack, jag kan min tao'ism och det vetenskapliga perspektivet på kosmos' dynamiska polarisering. Jag behövar inte en foliehatts-version av det.
Citera
2013-01-22, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Men allvarligt talat, klarar du helt seriöst inte att kontrollera dig såpass mycket att du kan hålla dig från att hela tiden argumentera utifrån sagor som om de vore sanna?

Förr i tiden när det fanns eldsprutande drakar så var människor mycket mer värmetåliga än vi är idag, men vi har tyvärr förlorat informationen om hur detta var möjligt. Det finns fortfarande några enstaka eldsprutande drakar kvar idag, men de är mycket skygga, så endast en utvald skara människor har sett dem.
som jag har sagt tidigare så måste man har rätt tolkning av sagorna, för att de ska vara användbara... drakarna refererade till dinosaurier och även till kundalini-energin. det handlade om den intellektuella andliga elden som prometheus-myten handlade om, som kunde dock användas till exempel till pyrokinesis.
Senast redigerad av elsydeon 2013-01-22 kl. 14:40.
Citera
2013-01-22, 14:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arepo
Det är självklart att Gud finns och att han påverkar människorna.

RAmen.
Citera
2013-01-22, 14:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
som jag har sagt tidigare så måste man har rätt tolkning av sagorna, för att de ska vara användbara... drakarna refererade till dinosaurier och även till kundalini-energin, och de sprutade inte eld på det sättet som det skildras i modern tid. det handlade bara om den intellektuella andliga elden som prometheus-myten handlade om, som kunde dock användas till exempel till pyrokinesis.

Och som tidigare sagt har du bara flyttat målposterna och försökar nu att upprepa dina postulat inom tolknings-området istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in