Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Jag bara tänkte att informationen som finns i varje cell är ganska imponerande, jag vet inte hur den kommit dit, men den förvånar mig.
Har du någonsin tänkt tanken att människan kan vara gud, iom att endast människan kan problematisera utifrån de livsbetingelser och villkor som vi vet..
Jag säger alltså inte att det är så, underförstått hoppas jag att du kan tolka vad som skrivs, det är en fråga till dig, om du finner tanken på att gud evolutioneras fram ur det villkorslösa laglösa kaos.. att meningen är att vi människor ska förstå vår förmåga att skapa, jag menar... du har väl aldrig sett en häst dansa balett en gris styra spakarn i ett kärnkraftverk eller set katter hantera ekonomiska kalkyler på banken.. osv osv
Inte ens en myra kan hantera chips i finelektronik, fast de väl borde kunna det utifrån sin strorlek och lätthet?
Missförstå inte, men om du tänker på VARFÖR människan alltid avkrävts på att själv utforska och hur många som dött och lidit, utan ett enda ljud från gud (med ljud menas t.ex den hörsel som uppfattar ett trumslag.. tinnitus och "inre röster räknas inte" ...men inre resonemang men det är OT
Jag tror inte vi är gud, men det är bra underligt att vi är så övergivna och måste fixa allt själv.
Alla epidemier och pandemier till trots, så har vi lyckats få bukt med det mesta, via enveten vetenskapsforskning, tycker du att gud fanns med i den bilden? isf hade du feberyra...