2012-12-08, 13:52
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
VEM har ställd diagnosen för det underliggande problemet bakom dina 'symptom'? Dolores?

Att du har 'symptom' är det väl knappast någon tvivel om. Men kanske du skulle söka en 'second opinion' ang. dina 'symptom' än Dolores'.

Det kan väl aldrig skada, eftersom din egen hållning är:

"Mina symptom 'bevisar gud' " faktisk är en vanlig psykisk dysfunktion, som i viss mån kan avhjälpas med korrekt vård.

Blir bara tros-repetering ifrån dig bogomil..

Inga bevis för gud kan diskuteras,.

Är det inte lite "gudomligt" att all materia i den här världen egentligen inte är materia utan atomer som snurrar med ljusets hastigthet runnt tommrum?

Vad är det för tommrum i mitten av atomernaa som snurrar?

för enligt mig så är det bevis för gud om man märker attmateria är nån mystisk energi som snurrar atomer extremt snabbt..

Är det slump enligt er?
Citera
2012-12-08, 13:58
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag anslutar mig till gruppen av nyfikna.

... och lite förundrade. En random person på Flashback påstår att man på ett universitet någonstans forskat fram något och detta (grund)lösa påstående som inte ens är verifierat med en källa anses av Ankoret som ett solklart bevis på Gud.

Vad händer nu om den här undersökningen inte ens visar sig existera, eller om uppgiftslämnaren missuppfattat det hela - och resultatet tvärtemot tyder på att de som agerade osjälviskt dog i samma ålder eller rent av tidigare än alla andra... är då detta ett solklart bevis mot Gud?

I logikens namn borde det ju vara det.
Citera
2012-12-08, 14:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat

Ja, det kan man kanske säga, med underlag i ditt språkbruk som inte syftar på att ha mening eller betydelse. I det vanliga språket ..... utan KKP symptom-influens .... är det givetvis nonsens vad du sägar.

Citat:

Nej, 'bevisat' skulle ju ..... omväxlande från timme till timme ..... komme eller inte komme d. 21.

Citat:
Är det inte lite "gudomligt" att all materia i den här världen egentligen inte är materia utan atomer som snurrar med ljusets hastigthet runnt tommrum?

Nej, det är bara du som är monoton.

Citat:

Det kallas för "tomrummet som snurrar i mitten av atomerna"; däremot kallas det INTE för god-of-gaps om man är 'symptom'-fri.

Citat:
för enligt mig så är det bevis för gud om man märker attmateria är nån mystisk energi som snurrar atomer extremt snabbt..

Sök nu den där 'second opinion' om dina symptom.

Citat:
Är det slump enligt er?

Ingen aning. Den där 'slump' är ditt påhitt .... sannoliken 'symptom'-baserat .... så det får du svara på själv.
Senast redigerad av Bogomil 2012-12-08 kl. 14:32.
Citera
2012-12-08, 14:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
... och lite förundrade.

Jag har jobbat yrkesmässigt med intellektuellt funktionshindrade och psykisk sjuka en stor del av mitt lov. Det tar en hel del att få mig 'förundrat' numera, särskild som jag tydligt kan se identiska karaktärsdrag mellan den fixerade religions-psykotiker/papskalle och 'vanlig' efterblivenhet eller mentalsjukdom.

Tråkigt att teismen är statistisk överrepresenterad av denna grupp i sitt ansikte utåt.

Varje vettigt försök på en vetenskap/filosofi/teologi dialog om t.ex. metafysik drunknar i dessa personers otroligt höggljudda nonsens.
Citera
2012-12-08, 14:57
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Är det slump enligt er?

Ska man diskutera får man ha lite att ge också, det saknar du.

Och nej, jag tycker inte det är gudomligt för det är så det är. Jag har inte problem med att acceptera att det är helt och hållet magnifikt som det är. Jag behöver inte tillsätta tillvaron en sorts övernaturlighet för att vara nöjd. Livet är ju samma sak oavsett vad bakgrunden till det är.

Jag tycker om livet som det är, det räcker. Att gå ute och se hur vackert det mesta är det är ganska så tillfredsställande i sig själv. Varför skulle jag behöva en gud för det? Det känns meningslöst att kräva något mer.

Slump är det mesta, jag tror inte på någon sorts determinism för det verkar inte vara så det fungerar. Vad jag vet så finns det riktig slump, något som talar emot att det finns någon sorts förutbestämdhet. Därför är det för mig tämligen enkelt att avfärda dina påståenden om att ca15% kommer att försvinna upp i högre dimensioner eller något sånt. Dessutom tror jag inte på det för att din teori inte är hållbar i sig själv.

Edit: Vad skulle vara bättre i "högre dimensioner" och varför ska vi sträva till att hamna där undrar jag.
Citera
2012-12-08, 15:03
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Omkodat för att klara verklighet med högre vibrationer, dom menar att det kommer gradvis mer energi hit under ganska många år och 21 December blir den energin maxad ..

Man kan inte höjja energin direkt på kropparna för dom skulle kollapsa, så därför sker det gradvis säger dom..

Klart det kan vara svårt att tro på sånnt om politiker är din ledare och en lärare i skolan är din förebild som du lyssnar på och idoliserar..
Då tror jag inte intelligenser från andra dimensioner kan ge dig några tips..

Jag har symptomen men du kan kolla upp om du har några sjäälv det fanns mycket sånna filmer på youtube..

Ska ni sitte och säga att ni inte tror på bevis på gud?
Till bevis för gud kommer?

En sådan energi i DNAt skulle bryta sönder det, om det sker massor av mutationer ske först och sedan skulle celldöd av olika slag inträffa. Du skulle dö.

Jag idoliserar inte någon av dessa. Jag har aldrig fått några tips från andra dimensioner, jag tror inte ens det kan ske för jag kan inte uppleva mer än typ tre plus tid. På vilket sätt skulle jag kunna få ett tips om jag inte kan uppleva tipset.
Citera
2012-12-08, 15:38
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av koffski
Ska man diskutera får man ha lite att ge också, det saknar du.

Och nej, jag tycker inte det är gudomligt för det är så det är. Jag har inte problem med att acceptera att det är helt och hållet magnifikt som det är. Jag behöver inte tillsätta tillvaron en sorts övernaturlighet för att vara nöjd. Livet är ju samma sak oavsett vad bakgrunden till det är.

Jag tycker om livet som det är, det räcker. Att gå ute och se hur vackert det mesta är det är ganska så tillfredsställande i sig själv. Varför skulle jag behöva en gud för det? Det känns meningslöst att kräva något mer.

Slump är det mesta, jag tror inte på någon sorts determinism för det verkar inte vara så det fungerar. Vad jag vet så finns det riktig slump, något som talar emot att det finns någon sorts förutbestämdhet. Därför är det för mig tämligen enkelt att avfärda dina påståenden om att ca15% kommer att försvinna upp i högre dimensioner eller något sånt. Dessutom tror jag inte på det för att din teori inte är hållbar i sig själv.

Edit: Vad skulle vara bättre i "högre dimensioner" och varför ska vi sträva till att hamna där undrar jag.

I en högre dimension försvinner tid och evigt liv uppstår..
Folk som bygger dålig karma kan heller inte existera där för dom fårstår inte karma vilket man antagligen måste göra för att kunna ta bort tid för då får man tillbaka det man ger direkt..
i 4 dimensioner som vi lever med nu då kan karman ta lång tid att komma tillbaka till 1 människa och vi lever bara 90 år cirka och tappar minnet varje gång vi hamnar i en kropp, så hur ska vi ens kunna lära oss att vi får tillbaka det vi ger om det inte ens kommer tillbaka den livstiden, klart vi får ta reda på skiten när vi föds igen och slutar vi inte skita ner så gör vi det bara värra för oss själva..

Citat:
En sådan energi i DNAt skulle bryta sönder det, om det sker massor av mutationer ske först och sedan skulle celldöd av olika slag inträffa. Du skulle dö.

Jag idoliserar inte någon av dessa. Jag har aldrig fått några tips från andra dimensioner, jag tror inte ens det kan ske för jag kan inte uppleva mer än typ tre plus tid. På vilket sätt skulle jag kunna få ett tips om jag inte kan uppleva tipset.

Jag går på det som låter mest logiskt, litar på att det existerar högre godhet som antagligen inte skulle vilja att vi alla väntar 24 000 år till innan vi får en chans att gå upp en dimension igen..

Jag vet bara att jag förstått det här med karma och jag vill absolut inte repetera nå mer karmaläxor för alla verkar få skiten som dom som styr världen skapat nu med krig och korruption och ett folk som är så nerdummat så man tror ppolitiker ska leda folket till nått annat ställe än till slaveri..

Citera
2012-12-08, 15:55
Medlem
koffskis avatar
Citat:
I en högre dimension försvinner tid och evigt liv uppstår..
Folk som bygger dålig karma kan heller inte existera där för dom fårstår inte karma vilket man antagligen måste göra för att kunna ta bort tid för då får man tillbaka det man ger direkt..
i 4 dimensioner som vi lever med nu då kan karman ta lång tid att komma tillbaka till 1 människa och vi lever bara 90 år cirka och tappar minnet varje gång vi hamnar i en kropp, så hur ska vi ens kunna lära oss att vi får tillbaka det vi ger om det inte ens kommer tillbaka den livstiden, klart vi får ta reda på skiten när vi föds igen och slutar vi inte skita ner så gör vi det bara värra för oss själva..

Jag går på det som låter mest logiskt, litar på att det existerar högre godhet som antagligen inte skulle vilja att vi alla väntar 24 000 år till innan vi får en chans att gå upp en dimension igen..

Jag vet bara att jag förstått det här med karma och jag vill absolut inte repetera nå mer karmaläxor för alla verkar få skiten som dom som styr världen skapat nu med krig och korruption och ett folk som är så nerdummat så man tror ppolitiker ska leda folket till nått annat ställe än till slaveri..

Ahh du skiter ju i att jag skriver saker motbevisar dina teorier utifrån den information jag gett dig.

Ska du debattera med mig får du fan ta att ge respons på det JAG skriver, inte bara upprepa vad du redan skrivit som jag även har motbevisat.

Edit: Jag orkar inte skriva till dig för du ger inte någon respons som är värd ett piss. Det är tråkigt att debattera med dig för du bara maler på med samma skit hela tiden.
Senast redigerad av koffski 2012-12-08 kl. 16:03.
Citera
2012-12-08, 16:03
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ahh du skiter ju i att jag skriver saker motbevisar dina teorier utifrån den information jag gett dig.

Ska du debattera med mig får du fan ta att ge respons på det JAG skriver, inte bara upprepa vad du redan skrivit som jag även har motbevisat.

Ojdå men det kanske beror på att absolut ingen kan förutspå det du säger att du vet ..

Om jag säger att nån sorts intelligens måste vara inblandad i att atomer snurrar snabbt runt tommrum i all materia i den här världen..

Och du säger nej, det behövs ingen intelligens nånstans för att atomer ska snurra i ljusets hastighet runt 99% tommrum..

Och dom religiösa säger ingenting för dom vill inte diskutera vetenskap för vad gud är för dom vill fortfarande att deras anhängare ska tro att gud är en gubbe på molnen..

Är vi inte vuxnare än att vi kan erkänna allihopa att nån sorts intelligens måste vara bakom att atomer snurrar sådär i all materia? Och planeter i solsystem och solsystem i galaxer..

För hur i hela friden skulle en galax kunna skapas av en slump?

Att galaxer skapas av slump är lika osannolikt som att naturen och lagarna i universum utvecklas genom slump..

Men såklart vill man inte se det och att vi också är deisgners som kan känna igen intelligenta designer när vi ser dom.. Förutom ateisterna dom är slump-vetenskapsmän som ignorerar intelligens så långt det bara går..
Citera
2012-12-08, 16:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om jag säger att nån sorts intelligens måste vara inblandad i att atomer snurrar snabbt runt tommrum i all materia i den här världen..

Och du säger nej, det behövs ingen intelligens nånstans för att atomer ska snurra i ljusets hastighet runt 99% tommrum..

Och dom religiösa säger ingenting för dom vill inte diskutera vetenskap för vad gud är för dom vill fortfarande att deras anhängare ska tro att gud är en gubbe på molnen..

Självklart vill vetenskapen inte befatta sig med detta, eftersom det är ett filosofisk problem. Men inte heller där tar du itu med det, annat än att svamla om snurrande tomrum utan öht att närma dig själva ID-postulatet från rätt perspektiv.

Citat:
Är vi inte vuxnare än att vi kan erkänna allihopa att nån sorts intelligens måste vara bakom att atomer snurrar sådär i all materia? Och planeter i solsystem och solsystem i galaxer..

Vi andra är för det mesta 'symptom'-fria. Därför 'erkännar' vi inte nonsens.

Citat:

Att galaxer skapas av slump är lika osannolikt som att naturen och lagarna i universum utvecklas genom slump..

Vilken 'slump'?

Citat:
Men såklart vill man inte se det och att vi också är deisgners som kan känna igen intelligenta designer när vi ser dom.. Förutom ateisterna dom är slump-vetenskapsmän som ignorerar intelligens så långt det bara går..

Få nu en 'second opinion' om dina 'guds-bevisande symptom'.
Citera
2012-12-08, 16:16
Medlem
Citat:
Ojdå men det kanske beror på att absolut ingen kan förutspå det du säger att du vet ..

Det är inte vuxet att hitta på godtyckliga förklaringar till komplexa frågor, det är snarare det motsatta!
Citera
2012-12-08, 17:00
Medlem
koffskis avatar
Citat:

Va fan, tror du jag ska tro på saker bara för att det kan vara så?
Uhhh....
En galax skapas inte av en slump, det finns fysiska lagar som styr hur detta fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in