[quote=elsydeon]
Citat:
den rätta definitionen av materialisternas definition av objektivitet är
därför en fråga om majoritet
Alltså, en objektiv sanning är ju massa och tyngd, det är fullständigt irrelevant med antalet sympatisörer, att helt slumpmässigt ett visst antal skulle råka utsättas för hjärntvätt och plötsligt börjat räkan subjektiva sanningar för obk´jektiva, der är väl att glida lite väl.. eller så fattar jag ingenting.
En definition kan varken vara rätt eller fel föär att den kallas för just objektiv, det finns också här kriterium eller att behöva uppnå särskild grad för att något säges vara obketiv realitet, dvs en sanning.
Vi säger att det är minus 20 grader ute, men somliga fryseer inte, det går inte att omdefiniera kylan till att bli ännu mer objektiv, för att många från första början säger sig inte frysa.. det är inte direkt konfessionellt det där med objektivitet jämte subjektivitet.
Citat:
Att merparten bejakar hur skönt det är med sommarvärme, gör inte sommarvärmen till eett behag och att behag dörmed kan omformuleras till en objektiv sats av sanning, halt av sanning, tendens.. det drar åt ett håll.. men DET är fortfarande långt ifrån vad riktig objektivitet är.
Blandar du inte lite friskt nu i leksakslådan?
Om jag förstår dig, vilket kjag verkligen inte gör, det här blev lite vimsigt men, menar du verkligen att om ett gäng fysiker och matematiker menar att vårt konsumtionsbehov av tekniska prylar är ett behov, så hänger det på antalet anhängare, när antalet anhängare är uppe i x antal, så kan det mänskliga sinnet börja se behovet att byta mobil tre ggr/år som ett objektivt sant gernuint behov?
Exempel nu, fast jag vet att det inte är det mest kvalitativa, för jag är icke naturvetare, dock fattar jag vad som är värdeladdat och vad som kan späs på och fyllas i, säkert att du inte kom in på hur psyket stretchar.. och själv trasslar in sig och också kan göra tvärtom, att ta objektiviteten ur det som är objektivt, för att omformulera det till subjektivt.. när jag t.ex säger att dit objekt är gud och du kontrar med att dels se det som att jag går i polemik... redan där klyvs uppfattningen om vad är du och vad är han, skillnaden. och med det glida över till att hävda att jag är subjektiv eftersom jag inte förstår.. kommer massvis av folk och säger jo, du har rätt, fud är inte alls din subjektiva uppfattning, gud finns, så är därmed vi som inte ser gud som objektiv sanning, ganska ologiska och egenligen ologiska, då objektivitet är ganska förbundet med den logiska slutsatsförmågan, att kunna urskilja, urskilj en association från fantasin.. associationen HAR ett materiellt objekt/en relation som är kontrollerbar, fantasin är självskapande men kan appliceras.. dock saknas de kontrollerbara faktorerna, eller de sakerna man ens kan tycka något om.. dvs associationen bserar sig på äkta stimulin, när du dör förlorar du inputs, men så länge du lever.. finns åtskillnader. Därav kan man absolut urskilja fantasifoster.. det är det man menar när man sätter gränser.
En fantasi förr om att bredpannade männsikor gillade pannkakor medan smalpannade gillade gröt i kombination med lingonsaft och efter intagandet ernådde krafter..och blev elaka och destruktiva av de ffaktorerna, det gäller ej längre, det fanns förr fåtal som kunde urskilja då de studerade vidskepelse med ett syfte...
... det gäller ännu, fortffarande blir det inte mer sant att huvudform ger andra rätt att förutspå graden av förmågor, det ska djupare in... eller, det går inte att döma på popularitet.
Citat:
: ju fler människor håller med om något, destå mer objektivt är det. därför är andar inte en del av verkligheten enligt materialister, för att alla inte ser dom hela tiden.
Precis, det vore lite trist att vi skulle behöva gå schizofrena ärenden, för hur många skuggor skapas varje dag.. varenda litet sus i lövprasslet skulle stå oss dyrt att uppta som objektiv sanning..
Citat:
men sen finns den verkliga objektiviteten också, som definieras som något som på riktigt finns utanför vårt medvetande, i en singularitet där inga dualismer finns, för att det finns inget medvetande som kan skapa något där.
Och här beskriver du det ingen v et något om va.. dt som astrofysiker sitter och leker med.. med kanske kanske.. kanske det kommer fler ufon om vi bra fortsätter och aldrig ger upp.. joo.. de finns saker utanför kroppen och utanför vintergatan.. men.. det brukar kraschlanda och stå dyrt med de projekten, något som smidigt göms undan i presentationer.. s mkt vi inte vet.
så det finns grader av subjektivitet och objektivitet: