2012-12-03, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Förstå om en präst kunde få 50 tummen upp och 1 tumme ner i genomsnitt när en präst pratar om gud..
Det är vad Dolores kan men dock inte en präst då folk sitter och sover..
Nej tyvär präster har saboterat gud i evigheter åt kyrkan och vi har glömmt bort våra riktiga potential i våra högre dimensioner av oss själva..
att hennes video får många "likes" beror bara på att folk som inte tror på "new age" orkar inte se videon, så de vet inte vad det handlar om, så de kan inte ge den tummen ner.

när någon pratar om kristendomen får den många tummar ner för att alla vet vad kristendomen är för nåt, så de behöver inte ens se videon, men folk vet inte vad denna dolores pratar om.
Citera
2012-12-03, 18:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
INGET kyrka har sagt att dom tillåter användning av cannabis än, trots att det är guds skapelse eller?

Förhoppningvis sträckar din "God made it, so it's good" sig inte till flugsvamp.

Citat:
Svenska kyrkan och kristdemkraterna är dom som kämpar emot en naturlig medecin som är guds skapelse enligt dom själva antar jag..

Försök du bota tbc med gröt/senaps-omslag.

Citat:
Vad ger detta för signaler till "gud" när han ska dömma er efter hur moraliska ni var i livet..

Ifall han nu ... emot förmodan .... skulle finnas: Att människan inte längra är en zombie, men tar egna initiativ.

Citat:
Vad kommer den dömmande guden dömma om er när kyrkan förbjudit och kämpar mot en växt i guds rike? Och inte kan förlåta denna växt trots att den botar barn från cancer enligt vetenskap..

Att såna som du försenade en legalisering av växtar p.g.a. det dårliga exempel ditt missbruk är.

Citat:
Woow är det inte bevis för gud än alltså?

Nej.
Citera
2012-12-03, 18:31
Medlem
IssaJesuss avatar
23 Om någon då säger till er: Se här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte. 24 Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda. 25 Jag har nu sagt er detta i förväg. 26 Om de alltså säger till er: Han är i öknen, så gå inte dit, eller: Han är i de inre rummen, så tro det inte. 27 Ty liksom blixten går ut från öster och syns ända borta i väster, så skall Människosonens ankomst vara. 28 Där den döda kroppen är samlas gamarna.
Citera
2012-12-03, 18:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Att såna som du försenade en legalisering av växtar p.g.a. det dårliga exempel ditt missbruk är.

Ojdå stackarn, har du svårt också att förlåta båda droger och användare av dom trots att dom är naturliga och kan bota barn från cancer?

Mest synd om dig dock om du tror det är vägen till lösningar i samhället..

Ja hahaha då skulle du inte ha sånna här knarkare som gräver på internet och ser vad som pågår i världen genom sin "knarkhypnos" framför internet.. Då skulle världen vart god nu, då skulle teknologi användts för att göra människor fri istället för att förslava männniskor..

Om inte jag nånsin hade tagit droger skulle världen vart perfekt, eller hur då?

Krig fungerar ju?
Senast redigerad av KungPungPat 2012-12-03 kl. 18:48.
Citera
2012-12-03, 18:48
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IssaJesus
23 Om någon då säger till er: Se här är Messias, eller: Där är han, så tro det inte. 24 Ty falska messiasgestalter och falska profeter skall träda fram och göra stora tecken och under för att om möjligt bedra även de utvalda. 25 Jag har nu sagt er detta i förväg. 26 Om de alltså säger till er: Han är i öknen, så gå inte dit, eller: Han är i de inre rummen, så tro det inte. 27 Ty liksom blixten går ut från öster och syns ända borta i väster, så skall Människosonens ankomst vara. 28 Där den döda kroppen är samlas gamarna.

Det är den beryktade satan som ska göra den stora bluffen på mänsligheten väl?

Satans enda önskan är att bli avgudad..
Citera
2012-12-03, 18:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ojdå stackarn, har du svårt också att förlåta båda droger och användare av dom trots att dom är naturliga och kan bota barn från cancer?

Cannabis är min egen favorit-rekreationella drog, men jag accepterar svensk lagstiftning även när jag inte delar dens åsikter.

Citat:
Mest synd om dig dock om du tror det är vägen till lösningar is samhället..

Du skulle förmodentligen vara förlorat som individ, om inte du hade samhället som support.

Citat:
Ja hahaha då skulle du inte ha sånna här knarkare som gräver på internet och ser vad som pågår i världen genom sin "knarkhypnos" framför internet.. Du skulle världen vart god nu, då skulle teknologi användts för att göra människor fri istället för att förslava männniskor..

Jag har hört den där ramsan till oändlighet i min 'hippie'-tillvaro.

Citat:
Om inte jag nånsin hade tagit droger skulle världen vart perfekt, eller hur då?

Nu rör världen sig inte särskild mycket om dina flum-spekulationer, så det skulle säkert inte göra mycket skillnad.

Citat:
Krig fungerar ju?

Du skapar inte fred genom att flumma. Tvärtom är din passivitet beklämmande ineffektiv.
Citera
2012-12-03, 19:17
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Troll0lz

Hur går det med förklaringen hur bibeln bevisar sig själv?
Citera
2012-12-03, 19:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ja du ignorerar att barn kan köpa droger näst intill fritt i skolorna för du tar avstånd från droger och har därför ingen skuld i att droger säljs okontrolerat i skolor. Det är såklart barnens fel om dom hamnar i droger som säljs okontrollerat..

Underlag för din insikt i hur jag har omsatt mina idealer till praxis, tack.

Citat:
Lyssnar du på politiker in i det sista eller förstår du vad dom är än?

Inte särskild mycket, men jag anser demokratin vara värd att respektera.
Citera
2012-12-03, 20:00
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Troll0lz

Hur går det med förklaringen hur bibeln bevisar sig själv?

Just det ja! Måste ha missat det, ursäkta mig

Det räcker med att ta alla profetior som står i Bibeln. Alla profetior som bara Jesus själv uppfyllde (varav 25 profetior gick i uppfyllelse när han spikades upp på korset om jag inte minns fel) är bevis nog för mig. Men jag förstår att det inte kan räknas som bevis, då vi inte kunde observera det själva.

Ta alla profetior som har uppfyllts i nutid. Varenda en har uppfyllts och fler kommer att uppfyllas. Den mest intressanta profetian som gick i uppfyllelse var kanske den om att Israel en dag skulle bli en självständig stat igen. Mot alla odds, trots att fem arabnationer attackerade Israel och judarna med tusentals gånger fler soldater, så vann ändå Israel och judarna kriget. 1948 förklarades Israel som en självständig stat - precis som Bibeln hade profeterat om.

Minst FEM profetior ang. Israels självständighet finns i Bibeln.

Israel kommer aldrig att gå under. Dessa islamister som försöker utrota judarna och därmed förklarar krig mot dom och Israel förklarar även krig med Bibelns Gud. Gissa vilka som vinner?

Att vi dessutom lever i ändens tid kan inte bli mer tydligt enligt mig.

Kärleken regerar inte längre
Människor har omoraliskt sex och är omoraliska i allmänhet
Människor älskar pengar mer än något annat
Människor älskar njutning mer än Gud
Kriminaliteten har ökat kraftigt
Vi har fått en stor ökning av kunskap
Teknologin har utvecklats
Sekter har bildats och bildas fortfarande
Ryssland är ett hot mot Israel (förser islamistiska länder med vapen för krig
ALLA länder är emot Israel (USA har stöttat Israel länge, men även dom börjar dra sig undan nu)
Användandet av droger har ökat
Blasfemin av Gud har aldrig varit så stor
Det är mycket krig och rykten om krig
En ökning av katastrofala sjukdomar
Godhet anses som ondska och Ondska anses som godhet
Stor ökning av förföljandet av kristna människor
Falska profeter

Listan kan göras hur lång som helst..

Här följer 10 profetior som har gått i uppfyllelse i nutid; http://www.therefinersfire.org/recent_prophecy.htm

Som sagt; Bibeln behöver inte bevisas - den bevisar sig själv
Citera
2012-12-03, 20:01
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Klockrent!

Läs mitt senaste inlägg så ska du få se på "Klockrent!"
Citera
2012-12-03, 20:53
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Det räcker med att ta alla profetior som står i Bibeln. Alla profetior som bara Jesus själv uppfyllde (varav 25 profetior gick i uppfyllelse när han spikades upp på korset om jag inte minns fel) är bevis nog för mig. Men jag förstår att det inte kan räknas som bevis, då vi inte kunde observera det själva.

Att vi inte kunne observera det är inte huvudindvändningen. Denna (dessa) är, att profeti-tolkning överlag är så präglat av subjektiv symbolism-omskrivninger, att man kan få det man vill ut av det. Desutom finns det en del efterrationaliserande och självuppfyllande i NTs utformning.

Citat:
Israel kommer aldrig att gå under. Dessa islamister som försöker utrota judarna och därmed förklarar krig mot dom och Israel förklarar även krig med Bibelns Gud. Gissa vilka som vinner?

Är du också en profet?

Citat:
Kärleken regerar inte längre

I motsats till när, vart och hur?

Citat:
Människor har omoraliskt sex och är omoraliska i allmänhet

Cirkel-argument. Du utgår från dina egna (bibliska) normer om moral, som inte betydar ett dyft.

Citat:
Människor älskar pengar mer än något annat

Människan har alltid varit lite smågirig.

Citat:
Människor älskar njutning mer än Gud

Vilken av 'gudarna', och varför skulle någon 'älska' en imaginär entitet?

Citat:
Kriminaliteten har ökat kraftigt

Nej, och i dom fall där det finns en 'lokal' ökning är det ofta i samband med fanatisk eller zombifierat religion.

Citat:
Vi har fått en stor ökning av kunskap

Är det en profetia? Det låtar som en plattityd som redan kunne ha sagts för 2.500 år sen.

Citat:
Teknologin har utvecklats

Som ovan.

Citat:
Sekter har bildats och bildas fortfarande

Det har dom alltid gjort.

Citat:
Ryssland är ett hot mot Israel (förser islamistiska länder med vapen för krig

Så det hela står och fallar med Israel? Varför ..... därför att det står i bibeln?

Citat:
ALLA länder är emot Israel (USA har stöttat Israel länge, men även dom börjar dra sig undan nu)

Som ovan.

Citat:
Användandet av droger har ökat

Nej, den har sjunkit.

Citat:
Blasfemin av Gud har aldrig varit så stor

Att inte tro på en imaginär 'gud' är inte blasfemi. Det är sunt förnuft.

Citat:
Det är mycket krig och rykten om krig

Mindra nu än tidigare.

Citat:
En ökning av katastrofala sjukdomar

Nej, ett förminskande.

Citat:
Godhet anses som ondska och Ondska anses som godhet

Endast enligt dina värdenormer.

Citat:
Stor ökning av förföljandet av kristna människor

Nej, om du inte räknar med dom som opponerar sig mot kristen pådyvling och undanber sig denna.

Citat:
Falska profeter

Som du? Och alla dom andra självutnämnde bibel-tolkare.

Citat:
Listan kan göras hur lång som helst..

Men fortfarande utan tillstymmelse till kvalitativa argument.

Citat:
Som sagt; Bibeln behöver inte bevisas - den bevisar sig själv

Nej, du har inte presenterat ett enda bevis, men däremot en serie påstående.
Citera
2012-12-03, 21:08
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Text..

Ateister.. det är som att prata med en vägg.
Du blir nog snart varse!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in