Citat:
Ursprungligen postat av
elsydeon
Nej, eftersom Hulken är inte den starkaste, eftersom Gud är starkare än alla påhittade superhjältar, vilket motbevisar det Olle säger..
.
Suck.
Om vi utgår ifrån att Hulken är den starkaste person Olle kan komma på då. Det är en illustration av samma effekt du utgår ifrån. Är det då inte samma sak?
Citat:
Jag har inte tid att svara på det just nu, det är en ganska komplicerad fråga, så jag svarar på det senare.
Det är inte alls en komplicerad fråga och sluta undvika den.
Citat:
Evolutionister. Om man tror på evolutionsteorin så dyrkar man Darwin, eftersom man är villig att tro på en teori som inte kan bevisas, eftersom vi har inte tidsmaskiner som vi kan åka bakåt med så att vi kan se om evolution hände eller om Gud skapade alla djur, så båda är bara något man tror på.
Om jag inte rättar dig på hur bevisad evolutionsteorin är och lämnar det därhän, så kan man alltså slutleda sig till att din definition av dyrkan är om man tror på något som inte kan bevisas.
Dyrkar du Satan? Du tror väl på honom trots att han inte är bevisad, alltså dyrkar du honom enligt din egen definition.