2012-12-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Såklart kan vi inte se högre dimensioner men om vi kunde det så tror jag vi skulle se galaxer överallt i universum och inte som vi ser det iidag med massiva mellanrumm mellan galaxerna..

Men det är bara spekulationer..
Hm... det kan jag hålla med dig om, och det finns även lite bevis för det, exempelvis spöken, troll, vättar och flygande tefat som materialiserar till vår 'dimension'. Men jag håller inte med om det där att världen ska bli 5D eller att jorden ska delas i två.

Är det från den här videon du fick informationen ifrån?: http://www.youtube.com/watch?v=pBJEm1BFPaw

Hon var väl den första som pratade om 3 dagar mörker och 5:te dimensionen, och sen har dom här andra som Dolores trott på henne? Jag vet för övrigt inte ens vad som menas med den 5:te dimensionen.

Citat:
hahaha klockrent men jag tror du kommer upp en diemnsion till om du röker nu så ta det lungt,
Haha, jag har faktiskt aldrig rökt något, och jag vet inte ens hur jag skulle få tag på det...

Jag har hört att man kan få intressanta upplevelser av det... men jag har massa insikter utan att ha tagit några droger, för att jag har insett metaforerna och kopplingen mellan alla religioner och mytologier.

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sandlåda-auktoritets-tävling om vem som är i den 'högsta' dimensionen. Du vet ingenting om vilken 'dimension' jag är i.

För att detta besynnerliga 'argument' öht får värde, är det två premisser som måste granskas:

1. Att det dimensions-hierarki du hänvisar till finns.

2. Om du lidar av megalomani.
lol... hoppas du inser att jag bara skämtade om det där. Jag är dock relativt seriös om 'initiationsnivåerna'.

Citat:
Du lillponken, jag har själv 5-10 initieringer (beroende på hur man definierar det) från olika religioner, sekter m.m., och har faktisk gjort mig besväret med att granska hela initierings-konceptet per se.
Det är inte den sortens initiation jag pratar om. De flesta människor har inte ens nått den första initiationsnivån. De som har nått andra initiationsnivån har full kontroll om sin astralkropp; är det något som du skulle påstå att du har?
Senast redigerad av elsydeon 2012-12-09 kl. 18:06.
Citera
2012-12-09, 18:10
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Hm... det kan jag hålla med dig om, och det finns även lite bevis för det, exempelvis spöken, troll, vättar och flygande tefat som materialiserar till vår 'dimension'. Men jag håller inte med om det där att världen ska bli 5D eller att jorden ska delas i två.

Anomalier 'bevisar' inget annat än att det finns anomalier. Det finns inte tillstymmelsen till en vettig tolknings-metodologi om det, så några konklusioner kan öht inte dras.

Citat:
lol... hoppas du inser att jag bara skämtade om det där. Jag är dock relativt seriös om 'initiationsnivåerna'.

No worries.

Citat:
Du vet inte ens vilken initiation jag pratar om. De flesta människor har inte ens nått den första initiationsnivån. De som har nått andra initiationsnivån har full kontroll om sin astralkropp; är det något som du skulle påstå att du har?

Jag deltar inte i någon "min initiering är störra än din initering" kontest.

Jag betraktar mig själv som (teoretisk och deltagande) 'forskare' av fenomenet, inte som klättrare i en 'andlig hierarki'. Och jag konstaterar helt enkelt, att jag har ett brett förstahands vetande/kunnande på initierings-området.

Det är en fråga om informations-underlag, inte om "I'm holier than you".
Citera
2012-12-09, 18:27
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:

Är det från den här videon du fick informationen ifrån?: http://www.youtube.com/watch?v=pBJEm1BFPaw

Hon var väl den första som pratade om 3 dagar mörker och 5:te dimensionen, och sen har dom här andra som Dolores trott på henne? Jag vet för övrigt inte ens vad som menas med den 5:te dimensionen.

Haha, jag har faktiskt aldrig rökt något, och jag vet inte ens hur jag skulle få tag på det...

Jag har hört att man kan få intressanta upplevelser av det... men jag har massa insikter utan att ha tagit några droger, för att jag har insett metaforerna och kopplingen mellan alla religioner och mytologier.

Nu tycker jag ni inte ska sluta skriva här och vänta på att jag ska besvara för jag måste arbeta på att höjja min energier

4D som vi lever i nu är en fast tidslinje, i 5D blir tidslinjen åkbar i 2 riktningar , matrixstyle..

Nä precis cannabis är tammefan omöjligt att få tag på i detta land för vi har politiker som bryr sig om knarkande människor genom att försvåra knarkarnas liv så mycket som möjligt, jo våran kära stat gillar sånnt, det ska inte vara lätt att vara knarkare har dom sagt medans dom fortsätter kriga mot svenskar som knarkar.. 30 år nånstop..

Aah Dolores menar att alla typer av droger bör undvikas för att kunna höjja energier..

Och jag menar att dolores kanske skulle behöva röka en joint hahahah näråå nu ska vi inte vara sånna..

Men hon talar om att kärlek är det viktigaste och därmed kan jag tro att hon skulle behöva röka cannabis ett ganska bra tag innan hon känner att hon blir fylld av kärlek i kroppen varje gång hon tänker på en "rolig cigarette"..

Hon har trots allt bara arbetat med hypnos i 40-60 år och hon är 85 år gammal nu, men hon är inget medium så man kan väl se Dolores som lite normalare än dom flesta medium som man inte kan förstå hur dom ser andra dimensioner genom sitt tredje öga mitt i hjärnan..

Jag kan bara tro att själva kärleken till planeten, anturen och människor är det som avgör vilka enegrier vi har och inte vilken drog vi tagit..

Dolores pratar ju om hur viktigt det är att tänka rätt och att man blir sjuk om man går runt och grubblar och inte kan förlåta..

Hon förklara att man skulle visualisera sig människor man har relationsproblem med, visualisera er dom människorna som ni har nått otalt med och visualisera att ni säger det till dom att den här relationen är kass och att vi måste bryta "kontraktet" och förlåta varandra och gå skillda vägar.. Sen river du sönder kontraktet i ditt huvud bara och slänger det på marken..

Jag testade själv och det känndes bra efteråt faktist men det kanske hänger på hur bra fntasi man har hahahhaha

Klart vi har ett logiskt tänkande för att kunna avgöra viktiga val i livet och jag ser absolut ingen anledning för Dolores att ljuga om nånting i så många år och när det mesta är bevisbart så vet jag inte varför man inte skulle kunna lyssna.. jag tycker det är intressant men kanske skulle jag ha varit lite tidigare att lyssna på henne eftersom jag tycker livet känns lättare och positivare direkt efter man förstått vad hon menar att "dom i andra dimensioner" säger till henne att hon ska berätta för oss...

Lät det helt galet det hon säger så kan man såklart också lyssna för att skratta åt en galning, det blir dock svårt när hon pratar om meninen med livet och vad vi är, vad osm händer mellan livstider osv..

KRam
Senast redigerad av KungPungPat 2012-12-09 kl. 18:31.
Citera
2012-12-09, 18:33
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
...jag ser absolut ingen anledning för Dolores att ljuga om nånting i så många år

Pengar?!

Brukar vara en ganska vanlig anledning för folk att bete sig som Dolores.
Citera
2012-12-09, 18:35
Medlem
Citat:
Jag deltar inte i någon "min initiering är störra än din initering" kontest.

Jag betraktar mig själv som (teoretisk och deltagande) 'forskare' av fenomenet, inte som klättrare i en 'andlig hierarki'. Och jag konstaterar helt enkelt, att jag har ett brett förstahands vetande/kunnande på initierings-området.
Fast är det inte bara ett annat sätt att säga "I'm holier than you". Vi andra stackars fårskallar försöker ju klättra upp i den här andliga hierarkin från 4D till 5D, eller från nivå 0 till 1, men du försöker inte ens göra det, för att du är en forskare, så du vet att det är bara en barnslig kontest om att 'min nivå är större än din', så du är bättre än oss andra, och du har mer rätt, för att du tror inte på dessa fantasier?

Hur som helst, jag tror det ligger i människans natur att vi alltid tror att just vi har rätt. Det är nog det de flesta diskussioner handlar om, att folk försöker säga att de är bättre än sina motståndare. Men ibland finns ingen objektiv sanning.
Senast redigerad av elsydeon 2012-12-09 kl. 18:38.
Citera
2012-12-09, 18:41
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nu tycker jag ni inte ska sluta skriva här och vänta på att jag ska besvara för jag måste arbeta på att höjja min energier

Du blir bara mera och mera virrig, och tråden står och fallar inte med din implicita självpåtagne guru-roll.

Jag misstänkar, att dom mera traditionella apologeterna helt enkelt hållar sig borta p.g.a. denna tråds ökande foliehatts-inflöde, som dom formodentligen inte vill riskera att bli associerade med.
Citera
2012-12-09, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Pengar?!

Brukar vara en ganska vanlig anledning för folk att bete sig som Dolores.
Vi borde skapa en kommunistisk teknokrati där vi inte använder pengar, då skulle vi slippa alla problem som pengar skapar, som det här 2012 fenomenet, som har genererat massa pengar för folk som har skrivit böcker om det och har tvingats ljuga för att tjäna pengar... pengar motiverar människor att sprida massa falsk information och konspirationer i världen.

Kanske det är det verkliga 'budskapet' i 2012, att vi ska skapa en mer vetenskaplig värld utan alla dessa vidskepelser. Som jag brukar säga: 2012 är domedagen för alla domedagsprofetior, för att den är så överhypad att när ingenting händer den dagen kommer folk kanske äntligen sluta tro på sånt här nonsens, och religioner kommer börja försvinna i snabb takt, och vi kan kanske ha en bättre värld, utan krig och andra problem...

Ironiskt, men kanske de har rätt som säger att 2012 är en 'transformation av medvetandet', men det är en transformation bort från vidskepelser och nonsens, och en väg mot vetenskap och rationalitet...
Senast redigerad av elsydeon 2012-12-09 kl. 18:50.
Citera
2012-12-09, 18:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Fast är det inte bara ett annat sätt att säga "I'm holier than you". Vi andra stackars fårskallar försöker ju klättra upp i den här andliga hierarkin från 4D till 5D, eller från nivå 0 till 1, men du försöker inte ens göra det, för att du är en forskare, så du vet att det är bara en barnslig kontest om att 'min nivå är större än din', så du är bättre än oss andra, och du har mer rätt, för att du tror inte på dessa fantasier?

Jag relaterar till påståendet om 'special-insikt' som exkluderande värdenorm, och berättar att jag inte kan 'uteslutas' av denna anledning.

Om någon sen vill ta en saklig diskussion om 'initiering', anomalier e.dyl som underlag har inget att göra med "holier than you". Möjligen "more factual than you", men så långt verkar vi aldrig komme.
Citera
2012-12-09, 18:58
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Vi borde skapa en kommunistisk teknokrati ...

....och religioner kommer börja försvinna i snabb takt, och vi kan kanske ha en bättre värld, utan krig och andra problem

Den senaste historiens största massmördare var Stalin, med vem religionens periodiska vederstyggligheter bleknar i jämförelse.

Dock är din astrala .... möjligen mentala (äldra terminologi) .... kommunism etc. intressant, men kanske inte sådär värst topic relevant, om du inte själv skapar ett samband.
Citera
2012-12-09, 19:00
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Du blir bara mera och mera virrig, och tråden står och fallar inte med din implicita självpåtagne guru-roll.

Jag misstänkar, att dom mera traditionella apologeterna helt enkelt hållar sig borta p.g.a. denna tråds ökande foliehatts-inflöde, som dom formodentligen inte vill riskera att bli associerade med.

Jag skojjar ju med er sluta fjanta nu..

Jag skulle fortfarane vilja diskutera beviset för gud enligt mig som är atomerna som snurrar runt tommrum i all materia vi kan se..

Om inte du har nån annan förklaring på hur en sån ak kan ske utan nån som helst grundliggande inteligent nät av nått slag.. tex Unified stringfield
Citera
2012-12-09, 19:33
Medlem
Citat:

Jag skulle fortfarane vilja diskutera beviset för gud enligt mig som är atomerna som snurrar runt tommrum i all materia vi kan se..

Om inte du har nån annan förklaring på hur en sån ak kan ske utan nån som helst grundliggande inteligent nät av nått slag.. tex Unified stringfield

Som vi påpekat så många gånger, argument from ignorance är inget bevis på Gud!

Du måste leverera en hypotes till ditt resonemang! du kan bara observera något, konstatera att du inte förstår hur det du observerar fungerar och därför bestämma att det måste vara gud som är förklaringen, det duger helt enkelt inte!
Citera
2012-12-09, 19:34
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Drog-humor skiljar sig markant från nykter-humor.

Citat:

Lär dig vad ett bevis är.

Citat:

God-of-gaps är fortfarande korkad.
Senast redigerad av Bogomil 2012-12-09 kl. 20:22. Anledning: typos
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in