Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Ingen fara, missförstånd hör mediet till.
Jag är otroligt intresserad av teoretisk fysik funderade att på högskolan att gå den banan men valde en annan väg, men likväl så är det redan på grundnivån med partikel-våg dualitet, kvantmekanisk sammanflätning, sannorlighetsvåg... som mitt behov av att se en rationell bild/lösning börjar revoltera mot resultaten.
Den världen har hållit mig sömnlös mången natt genom åren.
Och kommer nog så göra även i fortsättningen.
Jag håller helt med! Det är helt fantastiskt, och det blir som en drog. Speciellt när man har kommit över det där stadiet att kunna acceptera hur ologiskt hur orealistiskt och hur konstigt det faktiskt är.
att klara acceptera och visualisera hur världen fungerar på kvantum nivå. Jag märker att jag forfarande kommer på mig själv med att visualisera en atom som ett solsystem för exempel. Något som i sin tur försvårar acceptansen quantum mechanics köpenhamn förståelsen.
eller om man tog ut all materia ur kroppen så skulle man inte bli större en ett sand korn. att man teoretiskt sätt skulle klara gå igenom väggar om det inte vore att elektroner är negativt laddade.
Ladda hem TTS fysik kurs. eller ta hem kurs från MIT (MIT har 1500 kompletta kurser gratis att ta hem)
PS.
man behöver inte gå på universitet för att ta åt sig kunskap. kunskapen finns där ute, mängder av lectures av professorer bra mycket bättre än dem man hittar på svenska universitet.