2012-12-03, 21:16
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Förstå om en präst kunde få 50 tummen upp och 1 tumme ner i genomsnitt när en präst pratar om gud..
Det är vad Dolores kan men dock inte en präst då folk sitter och sover..
Nej tyvär präster har saboterat gud i evigheter åt kyrkan och vi har glömmt bort våra riktiga potential i våra högre dimensioner av oss själva..

Jag borde inte men...
Citera
2012-12-03, 21:20
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troll0lz
Just det ja! Måste ha missat det, ursäkta mig

Det räcker med att ta alla profetior som står i Bibeln. Alla profetior som bara Jesus själv uppfyllde (varav 25 profetior gick i uppfyllelse när han spikades upp på korset om jag inte minns fel) är bevis nog för mig. Men jag förstår att det inte kan räknas som bevis, då vi inte kunde observera det själva.

Ta alla profetior som har uppfyllts i nutid. Varenda en har uppfyllts och fler kommer att uppfyllas. Den mest intressanta profetian som gick i uppfyllelse var kanske den om att Israel en dag skulle bli en självständig stat igen. Mot alla odds, trots att fem arabnationer attackerade Israel och judarna med tusentals gånger fler soldater, så vann ändå Israel och judarna kriget. 1948 förklarades Israel som en självständig stat - precis som Bibeln hade profeterat om.

Minst FEM profetior ang. Israels självständighet finns i Bibeln.

Israel kommer aldrig att gå under. Dessa islamister som försöker utrota judarna och därmed förklarar krig mot dom och Israel förklarar även krig med Bibelns Gud. Gissa vilka som vinner?

Att vi dessutom lever i ändens tid kan inte bli mer tydligt enligt mig.

Kärleken regerar inte längre
Människor har omoraliskt sex och är omoraliska i allmänhet
Människor älskar pengar mer än något annat
Människor älskar njutning mer än Gud
Kriminaliteten har ökat kraftigt
Vi har fått en stor ökning av kunskap
Teknologin har utvecklats
Sekter har bildats och bildas fortfarande
Ryssland är ett hot mot Israel (förser islamistiska länder med vapen för krig
ALLA länder är emot Israel (USA har stöttat Israel länge, men även dom börjar dra sig undan nu)
Användandet av droger har ökat
Blasfemin av Gud har aldrig varit så stor
Det är mycket krig och rykten om krig
En ökning av katastrofala sjukdomar
Godhet anses som ondska och Ondska anses som godhet
Stor ökning av förföljandet av kristna människor
Falska profeter

Listan kan göras hur lång som helst..

Här följer 10 profetior som har gått i uppfyllelse i nutid; http://www.therefinersfire.org/recent_prophecy.htm

Som sagt; Bibeln behöver inte bevisas - den bevisar sig själv

*gnuggar händerna*
Ahhh, härligt...! Det här ska bli kul att plocka isär vid tillfälle...
Citera
2012-12-03, 21:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ateister.. det är som att prata med en vägg.

Jag har faktisk i stort sett aldrig intresserad mig så mycket för 'signs, wonders and prophecies' så jag är lite av en novis på området; men det kunne vara kul att ta några ronder och se om du har ett fungerande underlag och en funktionell tolknings-metodologi.

Det sista kanske det helt essentiella, eftersom det jag hittills har varit med om i den genren har präglats av en extrem frikostig symbolik-tolerans, som i sig krävar en granskning.

Citat:
Du blir nog snart varse!

Jag läggar detta varsel till högen av alla dom andra (ouppfyllda) jag har fått genom åren; sen återstår det att se.
Citera
2012-12-03, 21:23
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
Ateister.. det är som att prata med en vägg.
Du blir nog snart varse!

När det kommer från dig måste man ta det som en komplimang. Tacka ordentligt Bogo!
Citera
2012-12-03, 21:26
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
*gnuggar händerna*
Ahhh, härligt...! Det här ska bli kul att plocka isär vid tillfälle...

Please do!

Du kommer ändå inte få något svar av mig om du eventuellt skulle välja att svara på det jag har skrivit. Inte heller någon annan som vill diskutera med mig. Det är inte lönt att spendera tid med att försöka övertyga döda stenar att tro. Bevisen är överflödiga, oavsett vad någon annan säger.

Och ni ateister kan egentligen inte hjälpa att ni inte kan tro för ni tror alla på en villfarelse..

2 Thessalonians 2:10
And with all deception of unrighteousness in them that perish; because they received not the love of the truth, that they might be saved. And for this cause God shall send them a strong delusion, that they should believe a lie:
Citera
2012-12-03, 21:28
Medlem
Bogomils avatar
Deleted.
Senast redigerad av Bogomil 2012-12-03 kl. 21:51.
Citera
2012-12-03, 21:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
2 Thessalonians 2:10
And with all deception of unrighteousness in them that perish; because they received not the love of the truth, that they might be saved. And for this cause God shall send them a strong delusion, that they should believe a lie:

Visst finns det mycket lögn i världen, och sen finns det lögner om vem som ljugar, och lögner om lögner om vem som ljugar.

Det är därför vetenskap/logik och den informerade ateist inte tar något för givet, utan först granskar underlag, metodologi och påståenden så noga som möjligt med ett brett spektrum av 'verktyg'.
Citera
2012-12-03, 22:20
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Underlag för din insikt i hur jag har omsatt mina idealer till praxis, tack.

Inte särskild mycket, men jag anser demokratin vara värd att respektera.

Äganderätten av määnniskor då?
Att jag kan köpa största delen av ditt vakna liv genom arbetskraft trotsatt robotar existerar?

Är det demokrati att alltid få vara utan arbeten men alltid ha samma ökande priser på varor?
Beviset för gud kommer nu..

Synd att ni ignorerar vad som är framför ögonen och som ni ska kunna förstå om ni lyssnade på magkänslan som är eran kontakt till erat högre själv..

Citat:

Israel kommer aldrig att gå under. Dessa islamister som försöker utrota judarna och därmed förklarar krig mot dom och Israel förklarar även krig med Bibelns Gud. Gissa vilka som vinner?
ALLA länder är emot Israel (USA har stöttat Israel länge, men även dom börjar dra sig undan nu)
Falska profeter

hahahaha älskar njutning mer än gud hahahah när gud är vibrerande energier som håller upp materia och har skapat allt.. Hur skulle man kunna hata en del av sig själv? gud..

Bara kristendom kan skapa folk som hatar sig själva och andra för dom inte lyder en bok skriven av människor.. En bokskriven av människor för att få andra människor att avguda en kyrka istället för att förstå vad gud egentligen är och vad läxan på den här planeten är eftersom vi är medvetande / själar som antgaligen ska lära oss nånting eftersom vi kan lära oss och har relationer ofta.. 1+1

Sjukdommar beror nog till estadelen på den stora lögnen..

Dolores pratar om att människor har giftiga ämnen lagrat i kroppen från dom egoister som styr samhället som för länge sen börjastoppa gifter i mat som barn kan köpa..

Men det hon menar är lixom att när dom smällde atombomben på Japan så bestämmdes det att vi måste ha en ny planet för den här kommer vara dålig i 50 000 år framöver typ..

Och det var då en ny planet skapades i en högre dimension för att genom energier separera människor från dom som beter sig sjukt och tror attt krig är lösningen på problem trots att vi llevt på jorden i veigheter för att försöka förlåta varandra och förstå vad själen är..

Det blir som att hälften får komma in i himmelriket och andra får stanna i helevetet med det dom skapat för dom inte kunde förlåta, respektera andra och förstå vad själen är och att vi har evigt liv för vi är en själ inte en kropp..

Så visst .. kristna tror att krig är lösningen.. det är ju verkligen spirituellt och nånting som gud skulle velat att ni gjorde..

Därför blir det en separering och dom som vill kriga kommer att få göra det.. Med varandra.. Men inte med dom som kan förlåta alla . dom får istället komma till en ny dimension, få evigt liv och en orörd planet..

Wow och ni säger att ni inte tror på intelligent design innan ni får känna av helvetet på riktigt och repetering av livsläxor på ett jordklot där hatkänslor styr och där man kan äga andra människor med diverse verktyg som pengar och teknologi?

hahahaha vilken underbar värld asså och vilken underbar tid att leva
Citera
2012-12-03, 22:43
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
hahahaha älskar njutning mer än gud hahahah när gud är vibrerande energier som håller upp materia och har skapat allt.. Hur skulle man kunna hata en del av sig själv? gud..

Bara kristendom kan skapa folk som hatar sig själva och andra för dom inte lyder en bok skriven av människor.. En bokskriven av människor för att få andra människor att avguda en kyrka istället för att förstå vad gud egentligen är och vad läxan på den här planeten är eftersom vi är medvetande / själar som antgaligen ska lära oss nånting eftersom vi kan lära oss och har relationer ofta.. 1+1

Sjukdommar beror nog till estadelen på den stora lögnen..

Dolores pratar om att människor har giftiga ämnen lagrat i kroppen från dom egoister som styr samhället som för länge sen börjastoppa gifter i mat som barn kan köpa..

Men det hon menar är lixom att när dom smällde atombomben på Japan så bestämmdes det att vi måste ha en ny planet för den här kommer vara dålig i 50 000 år framöver typ..

Och det var då en ny planet skapades i en högre dimension för att genom energier separera människor från dom som beter sig sjukt och tror attt krig är lösningen på problem trots att vi llevt på jorden i veigheter för att försöka förlåta varandra och förstå vad själen är..

Det blir som att hälften får komma in i himmelriket och andra får stanna i helevetet med det dom skapat för dom inte kunde förlåta, respektera andra och förstå vad själen är och att vi har evigt liv för vi är en själ inte en kropp..

Så visst .. kristna tror att krig är lösningen.. det är ju verkligen spirituellt och nånting som gud skulle velat att ni gjorde..

Därför blir det en separering och dom som vill kriga kommer att få göra det.. Med varandra.. Men inte med dom som kan förlåta alla . dom får istället komma till en ny dimension, få evigt liv och en orörd planet..

Wow och ni säger att ni inte tror på intelligent design innan ni får känna av helvetet på riktigt och repetering av livsläxor på ett jordklot där hatkänslor styr och där man kan äga andra människor med diverse verktyg som pengar och teknologi?

hahahaha vilken underbar värld asså och vilken underbar tid att leva

När ska du komma ut ur din knarkpsykos egentligen?

1. Bibeln är skriven av människor, korrekt. MEN med inspiration av den Helige Anden = Guds ord.

2. Avguda en kyrka? Om du tror att Bibeln handlar om att avguda en kyrka, eller att den handlar om kyrkan öht så är du verkligen vilse..

3. Tror kristna att krig är lösningen? Jaså det säger du! Vi kristna följer Jesus budskap. Ett kärleksfullt och förlåtande budskap. Så säg mig; Hur kan du tro att kristna anser att krig är lösningen?

4. Vilka är "vi" som säger att vi inte tror på ID innan vi har fått känna på helvetet? Hela kristendomen bygger ju på en intelligent skapare ditt troll..

Du har verkligen förutfattade meningar om oss kristna och om vår tro.
Sluta trolla nu din p12'a..
Citera
2012-12-03, 23:02
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Just det ja! Måste ha missat det, ursäkta mig

Det räcker med att ta alla profetior som står i Bibeln. Alla profetior som bara Jesus själv uppfyllde (varav 25 profetior gick i uppfyllelse när han spikades upp på korset om jag inte minns fel) är bevis nog för mig. Men jag förstår att det inte kan räknas som bevis, då vi inte kunde observera det själva.

Ta alla profetior som har uppfyllts i nutid. Varenda en har uppfyllts och fler kommer att uppfyllas. Den mest intressanta profetian som gick i uppfyllelse var kanske den om att Israel en dag skulle bli en självständig stat igen. Mot alla odds, trots att fem arabnationer attackerade Israel och judarna med tusentals gånger fler soldater, så vann ändå Israel och judarna kriget. 1948 förklarades Israel som en självständig stat - precis som Bibeln hade profeterat om.

Falska profeter

Listan kan göras hur lång som helst..

Här följer 10 profetior som har gått i uppfyllelse i nutid; http://www.therefinersfire.org/recent_prophecy.htm

Jaha, du körde profetia-spåret....andra tycks vara sugna på att gå in på detaljnivå...jag väljer därför att svara lite mer övergripande:

1. Folket som skrev NT hade ju läst GT. Är det förvånande att de friserar innehållet för att passa profetierna? Bibeln själv erkänner det flera gånger om, t ex då jesus ber någon hämta en åsna (och i en bok är det en ungåsna och i en annan ett åsnesto, apropå bibelns ofelbarhet) innan han färdades in i Jerusalem..."Detta hände för att det som sagts genom profeten skulle uppfyllas" Kan det bli tydligare än så?

2. Att i efterhand tolka saker för att stämma överrens med något är inte särskilt svårt. Pröva att läs typ Harry Potter och försök tolka det som står i ljuset av andra händelser. Hur lätt som helst.

3. Skulle tro att i princip alla religioner sysslar med profetior, och du lär ju inte tro på deras profetior, eller hur? Och du tror knappast heller på nostradamus? Så varför ska någon ta just dina profetior på allavar?

4. Har du testat att googla "failed bible prophecies" nån gång?

P.S. Precis som de flesta andra fundamentalistiska religiösa jag har haft att göra med så tycks du längta efter slutet....ständigt denna längtan...."apokalypsen närmar sig, men jag har bokat en plats vid jesu sida, så jag slipper brinna"...lite intressant det där
Citera
2012-12-03, 23:29
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
När ska du komma ut ur din knarkpsykos egentligen?
1. Bibeln är skriven av människor, korrekt. MEN med inspiration av den Helige Anden = Guds ord.
2. Avguda en kyrka? Om du tror att Bibeln handlar om att avguda en kyrka, eller att den handlar om kyrkan öht så är du verkligen vilse.. Och pengar till kyrkan också såklar för dom gillar att folk arbetar trots att robotar existerar redan och arbeten kan redan tas bort för att leva i harmoni med varandra..
3. Tror kristna att krig är lösningen? Jaså det säger du! Vi kristna följer Jesus budskap. Ett kärleksfullt och förlåtande budskap. Så säg mig; Hur kan du tro att kristna anser att krig är lösningen?
4. Vilka är "vi" som säger att vi inte tror på ID innan vi har fått känna på helvetet? Hela kristendomen bygger ju på en intelligent skapare ditt troll..
Du har verkligen förutfattade meningar om oss kristna och om vår tro.
Sluta trolla nu din p12'a..

1. Den heliga anden som säger att vissa plantor och svampar i naturen var felkonstruerade och måste förbjudas? (jadå vi vet alla vem som dom egentligen avgudar ;D och det har inte med kärlek för andra att göra)
2. Religioner handlar om att avguda nånting utanför sig själv, gärna i form av avhållsamhet hos kvinnor så killar arbetar för att köpa tjejer som är drivfaktorn för att killar ska arbeta ihop pengar..(slava)
3. Jag vet att i-slam och kristen-dom, har planerat att kriga mot varandra och sen avguda satan i tron om att han är gud..
4. en skapare som sen förbjuder sina plantor han skapat och kopieringsfunktionen sex mellan levande varelser?

Ja du får ursäkta om jag ser vad som händer på jorden, läs vidare i bibeln du den skrevs för cirka 2000 år sedan av människor som antagligen tagit droger för många får äkta religiösa upplevelser av psykadeliska naturliga droger och sen börjar dom ofta bry sig om planeten och andra människor..
Detta är ingen som relegioner kan ha eftersom naturen hjälper folk från sjukdommar och psykiska problem med hjälp av vissa växter om dom används rätt..
Vissa naturliga droger får människor att komma till insikter om saker och det är exakt därför du ska fortsätta läsa bibeln och dömma folk åt kristen-dommen..

Jag har redan förlåtit er kära kristna, jag förlåter er allihopaa, ni kan inte rå för att ni skriver saker om knarkare på forum och förbjuder guds skapelse.. Ni var lurade och förstod inte livets läxa vilket var meningen med livet från början.. nu får ni kriga vidare tills ni lär er .. inga problem..

Livet går alltid vidare för evigt..
KRam kära vänner, livet är underbart
Senast redigerad av KungPungPat 2012-12-03 kl. 23:49.
Citera
2012-12-03, 23:54
Medlem
Troll0lzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jaha, du körde profetia-spåret....andra tycks vara sugna på att gå in på detaljnivå...jag väljer därför att svara lite mer övergripande:

1. Folket som skrev NT hade ju läst GT. Är det förvånande att de friserar innehållet för att passa profetierna? Bibeln själv erkänner det flera gånger om, t ex då jesus ber någon hämta en åsna (och i en bok är det en ungåsna och i en annan ett åsnesto, apropå bibelns ofelbarhet) innan han färdades in i Jerusalem..."Detta hände för att det som sagts genom profeten skulle uppfyllas" Kan det bli tydligare än så?

2. Att i efterhand tolka saker för att stämma överrens med något är inte särskilt svårt. Pröva att läs typ Harry Potter och försök tolka det som står i ljuset av andra händelser. Hur lätt som helst.

3. Skulle tro att i princip alla religioner sysslar med profetior, och du lär ju inte tro på deras profetior, eller hur? Och du tror knappast heller på nostradamus? Så varför ska någon ta just dina profetior på allavar?

4. Har du testat att googla "failed bible prophecies" nån gång?

P.S. Precis som de flesta andra fundamentalistiska religiösa jag har haft att göra med så tycks du längta efter slutet....ständigt denna längtan...."apokalypsen närmar sig, men jag har bokat en plats vid jesu sida, så jag slipper brinna"...lite intressant det där

1. Så väljer du att tro, ja. Men inte jag.

2. ^

3. Det är inte mina profetior - det är Guds profetior.

4. Har jag inte testat, men kan gärna göra det. Det som man läser lär dock inte stämma då alla profetior har uppfyllts so far

PS; Självklart längtar man efter slutet! Det är ju då man kan vara lycklig för första gången på riktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in