Citat:
Förstår exakt vad du menar. Egentligen är jag nog lite utav en obotlig optimist - en del utav mig vill tro att människor inte är så dumma som de ibland framstår, att det finns en rationell del utav dem som fortfarande går att tilltala med bara rätt retorik, genom exempelvis vädjan till bevis och logik. Jag hade själv, när jag läste biologi på grundskolan, väldigt svårt att ibland hänga med men idag är jag mycket mer bildad och förstår diskursen mycket väl. En del av mig vill säga att om jag kan lära mig förstå så kan andra också, och det är nog lite därför man hela tiden envisas med att titta in här och skriva - man vill liksom bara utbilda och det är med viss välvilja som man gör det. Men tyvärr finns det gott om användare som totalt skjuter ned ens optimism om att alla är rationella människor, och en liten del utav mig nu förtiden säger istället att man bara helt enkelt skall låta dessa människor leva och dö med sina dumheter, så försvinner idiotin ur genpolen så småningom genom typ naturligt urval.
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag känner likadant...jag förstår inte varför jag lägger ner tid på att förklara saker för idioter som bara kommer att påstå samma korkade ursprungliga argument en gång till...jag tror det handlar om att man utgår ifrån sig själv, eftersom man själv faktiskt är kapabel att ta till sig information...och i all hast glömmer man bort att - hur svårt det än är att förstå - det verkligen finns idioter där ute som inte kan tänka, inte vill tänka, inte kommer tänka...
Jag tror det är dags att bara börja skratta åt idioten och sluta svara....men så kommer delen av en fram som tittar på vad han skriver och bara inte kan med att låta nonsens stå obesvarat...
Och bland det jobbigaste av allt är: Är han ett troll eller en idiot? Ofta är det fullkomligt omöjligt att särskilja mellan de två...och det skulle inte direkt kännas bra att sitta och mata ett troll timme efter timme
Jag tror det är dags att bara börja skratta åt idioten och sluta svara....men så kommer delen av en fram som tittar på vad han skriver och bara inte kan med att låta nonsens stå obesvarat...
Och bland det jobbigaste av allt är: Är han ett troll eller en idiot? Ofta är det fullkomligt omöjligt att särskilja mellan de två...och det skulle inte direkt kännas bra att sitta och mata ett troll timme efter timme
Citat:
Du borde verkligen, verkligen, verkligen läsa om eller se en dokumentär om Kitzmiller vs. Dover. Flagellum blev nedskjutet som ett tyskt spionplan, och istället förklarades exakt hur ett sådant system kan utvecklas genom evolution. Det är ju bara intelligent oärligt att numera använda material som sedan länge blivit motbevisad, men presentera det som om det vore något som skulle klara av att skjuta ned evolutionsteorin. Men jag finner det egentligen högst osannolikt att du skulle vilja göra något så "galet" som att utbilda dig själv. Utbildning är ju tydligen hur man lurar folk att tro på saker som inte är sant...
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dom visar flagellum motorn som ett exempel på en biologisk kontruktion som inte skulle fungera att genom evolution gå från 2 av 3 delar till 3 av 3 delar för att sen starta och fungera.. Evolutionen har ingenting att jobba på eftersom 2 av 3 delar gör ingen motor som fungerar ...
Men jag skall hjälpa dig så bäst jag kan: http://www.youtube.com/watch?v=K_HVrjKcvrU EDIT: Oj, Fiffiniffi han före visst med samma klipp. Kul =)
Senast redigerad av Luffarlasse 2012-11-14 kl. 12:32.
Senast redigerad av Luffarlasse 2012-11-14 kl. 12:32.