2012-11-14, 12:21
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag känner likadant...jag förstår inte varför jag lägger ner tid på att förklara saker för idioter som bara kommer att påstå samma korkade ursprungliga argument en gång till...jag tror det handlar om att man utgår ifrån sig själv, eftersom man själv faktiskt är kapabel att ta till sig information...och i all hast glömmer man bort att - hur svårt det än är att förstå - det verkligen finns idioter där ute som inte kan tänka, inte vill tänka, inte kommer tänka...

Jag tror det är dags att bara börja skratta åt idioten och sluta svara....men så kommer delen av en fram som tittar på vad han skriver och bara inte kan med att låta nonsens stå obesvarat...

Och bland det jobbigaste av allt är: Är han ett troll eller en idiot? Ofta är det fullkomligt omöjligt att särskilja mellan de två...och det skulle inte direkt kännas bra att sitta och mata ett troll timme efter timme
Förstår exakt vad du menar. Egentligen är jag nog lite utav en obotlig optimist - en del utav mig vill tro att människor inte är så dumma som de ibland framstår, att det finns en rationell del utav dem som fortfarande går att tilltala med bara rätt retorik, genom exempelvis vädjan till bevis och logik. Jag hade själv, när jag läste biologi på grundskolan, väldigt svårt att ibland hänga med men idag är jag mycket mer bildad och förstår diskursen mycket väl. En del av mig vill säga att om jag kan lära mig förstå så kan andra också, och det är nog lite därför man hela tiden envisas med att titta in här och skriva - man vill liksom bara utbilda och det är med viss välvilja som man gör det. Men tyvärr finns det gott om användare som totalt skjuter ned ens optimism om att alla är rationella människor, och en liten del utav mig nu förtiden säger istället att man bara helt enkelt skall låta dessa människor leva och dö med sina dumheter, så försvinner idiotin ur genpolen så småningom genom typ naturligt urval.

Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Dom visar flagellum motorn som ett exempel på en biologisk kontruktion som inte skulle fungera att genom evolution gå från 2 av 3 delar till 3 av 3 delar för att sen starta och fungera.. Evolutionen har ingenting att jobba på eftersom 2 av 3 delar gör ingen motor som fungerar ...
Du borde verkligen, verkligen, verkligen läsa om eller se en dokumentär om Kitzmiller vs. Dover. Flagellum blev nedskjutet som ett tyskt spionplan, och istället förklarades exakt hur ett sådant system kan utvecklas genom evolution. Det är ju bara intelligent oärligt att numera använda material som sedan länge blivit motbevisad, men presentera det som om det vore något som skulle klara av att skjuta ned evolutionsteorin. Men jag finner det egentligen högst osannolikt att du skulle vilja göra något så "galet" som att utbilda dig själv. Utbildning är ju tydligen hur man lurar folk att tro på saker som inte är sant...
Men jag skall hjälpa dig så bäst jag kan: http://www.youtube.com/watch?v=K_HVrjKcvrU EDIT: Oj, Fiffiniffi han före visst med samma klipp. Kul =)
Senast redigerad av Luffarlasse 2012-11-14 kl. 12:32.
Citera
2012-11-14, 12:22
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
wow varför snevrida vad dom som pratar om Inteligent design pratar om för?

Det enda dom säger är att dom inte vet nånting, förutom att vi människor känner bara en källa för inteligent kodade koder, designer och massiva mängder sorterad information.. och det är ENBART annan inteligens som vi människor vet om som kan göra det. Inteligens i form av andra människor är det som vi vet som kans kapa inteligeta designer..

Dom visar flagellum motorn som ett exempel på en biologisk kontruktion som inte skulle fungera att genom evolution gå från 2 av 3 delar till 3 av 3 delar för att sen starta och fungera.. Evolutionen har ingenting att jobba på eftersom 2 av 3 delar gör ingen motor som fungerar ...

Förstår inte riktigt varför man ska snevrida det dom säger , men visst blir jag mer intreserad för jag tycker det verkar som att folk gömme nånting, för man reagerar knappast normalt om man skriker rakt ut att religionen attackerar vetenskapen och blir helt likblek i ansiktet och halvt galen på ögonen..

Då börjar jag nästa undra om det finns demoner bland människor som verkligen inte är människor och som verkligen inte vill att vi människor ska se den stora bilden och vad vi är.. Jag har tillåmed sett svenska lärare som sitter och säger att inteligent design attackerar vetenskap och det är ett hot mot vetenskapen hahahaha

Det är så fruktansvärt konstigt enligt mig när man måste påpeka att alla som pratar om inteligent design är religiösa psykopater utsända från diverse sekter för att manipulera folk att tro på gudar istället för religion..

Och det enda jag kanske tänka (jag som har fötterna på jorden) är att :
skulle inte inteligent design kunna läras ut i skolor utan att det är ett hot mot vetenskap?
Med tanke på att om det är så dumt och farligt som folk påstår, då skulle väl folk förstå hur idiotiskt inteligent design är och om det var farligt skulle folk förstått det också.. eller hur?

farligt att ens lyssna på folk ? hahaha skärp dig nu skulle jag sagt
om det är så farligt och idiotiskt med inteligtn design , lt folk avgöra det själva då eller hur?
Varför springa runt och säga att det är religiösa sekter det är ju helt befängt när dom enda som säger att inteligent design är farligt det är nå extremt vilsna och rädda människor som verkligen inte tror på att människor kan avgöra själva om inteligent design är logiskt eller inte, farligt eller inte..

passa er för vem ni lyssnar på i dessa dagar..

Varför lär man inte ut ID i skolan? Därför att det inte finns något att lära ut. Det enda ID går ut på är att försöka diskreditera evolutionen. Utöver detta finns det INGA SOM HELST bevis för ID.

PS. Allt du skriver är FEL. Du har fel.
Citera
2012-11-14, 12:23
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag känner likadant...jag förstår inte varför jag lägger ner tid på att förklara saker för idioter som bara kommer att påstå samma korkade ursprungliga argument en gång till...jag tror det handlar om att man utgår ifrån sig själv, eftersom man själv faktiskt är kapabel att ta till sig information...och i all hast glömmer man bort att - hur svårt det än är att förstå - det verkligen finns idioter där ute som inte kan tänka, inte vill tänka, inte kommer tänka...

Jag tror det är dags att bara börja skratta åt idioten och sluta svara....men så kommer delen av en fram som tittar på vad han skriver och bara inte kan med att låta nonsens stå obesvarat...

Och bland det jobbigaste av allt är: Är han ett troll eller en idiot? Ofta är det fullkomligt omöjligt att särskilja mellan de två...och det skulle inte direkt kännas bra att sitta och mata ett troll timme efter timme

Därför ser man till att han alltid måste anstränga sig mer än man själv gör. Se kortheten på mina senaste svar.
Citera
2012-11-14, 12:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Religion är fejk, skapat för att lura dig att avguda nånting utanför dig själv..

Et sätt att få dig att ignorera att inteligensen kommer innifrån ungefär..

tänk dig ett massivt träd i skogen eller en massiv människa, tjockis.. Dom har utvecklats från en minimal spermie eller ett frö..

En galax då, tror ni att universum utvekclats genom evolution eller tror ni galaxer borde uppstå innifrån med tanke på hur dom ser ut?

Uppenbarligen finns det i din verklighet också subjektiva megalomani-'frö'.

"Me 'god' ... the exclusive observer-creationist"
Citera
2012-11-14, 12:30
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarlasse
Förstår exakt vad du menar. Egentligen är jag nog lite utav en obotlig optimist - en del utav mig vill tro att människor inte är så dumma som de ibland framstår, att det finns en rationell del utav dem som fortfarande går att tilltala med bara rätt retorik, genom exempelvis vädjan till bevis och logik. Jag hade själv, när jag läste biologi på grundskolan, väldigt svårt att ibland hänga med men idag är jag mycket mer bildad och förstår diskursen mycket väl. En del av mig vill säga att om jag kan lära mig förstå så kan andra också, och det är nog lite därför man hela tiden envisas med att titta in här och skriva - man vill liksom bara utbilda och det är med viss välvilja som man gör det. Men tyvärr finns det gott om användare som totalt skjuter ned ens optimism om att alla är rationella människor, och en liten del utav mig nu förtiden säger istället att man bara helt enkelt skall låta dessa människor leva och dö med sina dumheter, så försvinner idiotin ur genpolen så småningom genom typ naturligt urval.

Vilket tyvärr förutsätter att idioter får färre barn än intelligenta. Jag har inte järnkoll på statistiken, men det brukar väl vara tvärtom, om något?
Citera
2012-11-14, 12:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Därför ser man till att han alltid måste anstränga sig mer än man själv gör. Se kortheten på mina senaste svar.

Jag har tänkt på det faktiskt, att du gör helt rätt...men jag kan verkligen inte låta bli...

Och se det så här: Om ingen matar idioten/trollet så har ingen av oss något att skratta åt, för då slutar han skriva. Jag tar helt enkelt en kula för laget
Citera
2012-11-14, 12:38
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag har tänkt på det faktiskt, att du gör helt rätt...men jag kan verkligen inte låta bli...

Och se det så här: Om ingen matar idioten/trollet så har ingen av oss något att skratta åt, för då slutar han skriva. Jag tar helt enkelt en kula för laget

Det tackar vi för.
Citera
2012-11-14, 12:43
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:
Vilket tyvärr förutsätter att idioter får färre barn än intelligenta. Jag har inte järnkoll på statistiken, men det brukar väl vara tvärtom, om något?
Usch vad deprimerande det blev nu...
Vi får hoppas att idioti inte är till 100% genetiskt förutbestämt utan också en konsekvens utav sociala förhållanden. Nature vs. nurture etc
Citera
2012-11-14, 12:45
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
och hur kännr du intelligens.. i form av en gud som ger dig företräde bara för att du är så unik att ha känslor i kroppen ?
'

att du inte pluggar istället för att svamla så här, lär dig LÄSA!!

Jadå, att vi känner känslor är en slump också.. precis som hela universum så har våra känslor uppståt från en stor smäll.. Allt börja med en smäll sen uvecklades allt genom evolution..

Därför är våra känslor ett resultat av en stor smäll, evolution och tid, och det är vetenskap , sådet så!!

Vetenskap vi aldrig kan säkerhetskolla om det stämmer.. wow ok tro på det.. jag vet/förstår vad som är logiskt och det är inte evolution..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-14 kl. 12:48.
Citera
2012-11-14, 12:49
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jadå, att vi känner känslor är en slump också.. precis som hela universum så har våra känslor uppståt från en stor smäll.. Allt börja med en smäll sen uvecklades allt genom evolution..

Därför är våra känslor ett resultat av en stor smäll, evolution och tid, och det är vetenskap , sådet så!!

Strawman. Börja med att förstå och acceptera ett argument fråm initiella villkor; sen kan du flumma.
Citera
2012-11-14, 12:50
Medlem
wootens avatar
Citat:

Vetenskap vi aldrig kan säkerhetskolla om det stämmer.. wow ok tro på det.. jag vet/förstår vad som är logiskt och det är inte evolution..
Så enligt systemet du kritiserar:
Slump-> big bang->evolution.
Och enligt det system du förespråkar:
Slump->gud->big bang->evolution.
?
Vad tillför egemtligen gud, enligt dig,när det är slumpen du vill reducera?
Citera
2012-11-14, 12:51
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Strawman. Börja med att förstå och acceptera ett argument fråm initiella villkor; sen kan du flumma.

Men vem är Initiella Vilkor? och varför ska jag acceptera hennes argument när jag inte vet vem hon är..
Tyst på dig nu!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in