Citat:
Ursprungligen postat av Nickep
Denna tråd innehåller i stort sett hela floran av uppfattningar kring den verklighet som naturvetenskapen belagt resp. den motsats som den religiösa människan, via religionen, bibringats tron på. Alltid lika intressant att se hur långt den religiöses agenda att motsätta sig fakta gentemot verkligheten kan gå.
Trådens slutsats: att agendan är viktigare än fakta har till åtminstone till fullo bevisats! Se gärna texten nedan:
Det är nog lite andra glasögon som behövs för din del och vissa andra. Med det menar jag att ni borde läsa vad vi som tror på Gud faktiskt skriver.
Du och många andra delar upp det i två läger; de som tror på Gud och religioner med extra allt, och de som tror på vetenskap. Kan man inte tro på båda? Jag anser mig göra det iallafall.
Jag har aldrig förnekat fakta och vetenskap genom åren. Jag tror bara att någon gång någonstans så startade någon allting. Hur när och varför vet jag inte. Jag tror religioner bara är människans påfund, däremot är grunden i dem, dvs gudstro, något jag kan ställa upp på och tro ha relevans. Annars är kristendom, hinduism och islam samma skrot och korn, alla med sina sagor, överdrifter och roliga tolkningar.