2012-11-15, 11:47
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jag försöker tala till eran inteligens med det är tammefan bara skolbarn som svarar.. skolbarn som är rädda för att vara annorlunda så ni håller för ögonen och öronen när jag säger inteligent designade varelser som oss har en inteligent skapad design formad av evolution..

Du kanske måste uppgradera din egen först så vi kan vara kompatibla nog att kommunicera. Uppenbarligen är det dig det är fel på då du inte förstår något av det vi svarat åt dig i flera dagar nu.

Svara på min fråga:
Citat:
Du skriver att dessa intelligent designade arter "ploppar" fram. Från vad? Ur tomma luften?
Citera
2012-11-15, 11:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag försöker tala till eran inteligens med det är tammefan bara skolbarn som svarar.. skolbarn som är rädda för att vara annorlunda så ni håller för ögonen och öronen när jag säger inteligent designade varelser som oss har en inteligent skapad design formad av evolution..

Upprepandet av ett postulat ..... utan tilstymmelse till bevis ..... är inte att vara 'öppen'. Det är bara inkompetent envetenhet.
Citera
2012-11-15, 11:49
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
OMG ännu ett exempel på extremt djupt Stockholmsyndrom..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet
men är du intresserad så söker du svaret i det jag skriver, vet man inte vad inteligens är så är det lätt att ignorera naturlig inteligens som bevisas genom livsformerna och designerna på dom..

Nu ska vi se, bemötte du vad jag sa med någonting överhuvudtaget du skrev?

Nope. Ännu ett exempel på nackdelen med för mycket droganvändande.
Citera
2012-11-15, 11:55
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Nu är cannabis öht ingen särskild effektiv 'doors of perception'-öppnare, men har mest rekreationell och medicinsk värde.

Det finns ingen tvivel om, att ett för tidigt (ålders-mässigt) bruk av cannabis stoppar mental utveckling, så brukaren riskerar att stanna mentalt 'halv-bakad'.

KingKongPot verkar vara ett bra exempel på detta.

mmmmmm jada jada hokus pokus också .. du är en av dom som inte vet nått jag vet , och du gillar att greppa tag i nått du hört så det ålter som att du vet vad du pratar om.. bra..

Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Du kanske måste uppgradera din egen först så vi kan vara kompatibla nog att kommunicera. Uppenbarligen är det dig det är fel på då du inte förstår något av det vi svarat åt dig i flera dagar nu.

Svara på min fråga:

svider sanningen?

Citat:
Upprepandet av ett postulat ..... utan tilstymmelse till bevis ..... är inte att vara 'öppen'. Det är bara inkompetent envetenhet.

Ser ni inte det som en inteligent lösning att vi tex. har händer perfekta för att plocka frukt och göra allt möjligt?
Inte en lösning på hur vi ska få mat till munnen.. hur skulle det kunna utvecklas genom ointeligent evolution?

Så ni vill helt enkelt stå fast vi att evolution är ointeligent för djuren som har skapats av evolutionen har varigt ogenomtänkta testprojekt som inte alls varit pefekta nånstans?
Citera
2012-11-15, 11:57
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Nu ska vi se, bemötte du vad jag sa med någonting överhuvudtaget du skrev?

Nope. Ännu ett exempel på nackdelen med för mycket droganvändande.

Oj ignorerade du allt nu bara för de?

Japp, ännu ett exempel på hur det blir tråkigt att lära sig när man blir tvingad att lära sig som genom skolplikt..

du trivs med tvång du va?
nån som tar valen åt dig så du inte kan göra fel.. hela livet..
Citera
2012-11-15, 12:01
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Hurr durr derp...

Du skriver att dessa intelligent designade arter "ploppar" fram. Från vad? Ur tomma luften?
Varifrån kommer dessa arter ifrån?
Citera
2012-11-15, 12:09
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Varifrån kommer dessa arter ifrån?

Hur ska jag veta om det menar du?
Jag försöker hålla mig till bevisen och dra slutsatser ..
Designnerna på djuren i naturen är det enda beviset för nån form av inteligens som klara av att utveckla massiva mängder otroligt smart designade djur som lever i harmoni med varandra i så kalade kretslopp..

Det positiva är att man behöver inte säga inteligent designmer änn en gång innan dom flesta människor börjar se klart och förstå vad en inteligent design är..
Vi har inteligens hög nog att se designer som kräver inteligens för att utvecklas genom evolution..

Dockk så är eran inteligens i riskzonen med tanke på att ni ignorerar att ni har en inteligens för att ni är en del av ett stort inteligens medvetande som evolutioneras..

Jag skulle inte råda nån attt ignorera det i dessa tiden..

MVH
Citera
2012-11-15, 12:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Sluta fjanta nu du har väl läst sanningen i skolan!
Cannabis och heroin ÄR farligt och inte mycket skillnad mellan dom.. Ingn skillnad som det är viktigt att berätta om för barn iaf..
Tyst nu cannabis är dödligt.. staten har betalat pengar för att lura svenska barn det utan att det finns vetenskap..
Kriget most go on!!

Härligt, nu vill du köra en strawman på mig också...vilket kanske hade funkat om jag inte TVÅ gånger på kort tid redan har berättat min syn på det hela. Eller har helt enkelt pundarminnet svikit dig två gånegr?
Citera
2012-11-15, 12:12
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nu är cannabis öht ingen särskild effektiv 'doors of perception'-öppnare, men har mest rekreationell och medicinsk värde.

Det finns ingen tvivel om, att ett för tidigt (ålders-mässigt) bruk av cannabis stoppar mental utveckling, så brukaren riskerar att stanna mentalt 'halv-bakad'.

Citat:
mmmmmm jada jada hokus pokus också .. du är en av dom som inte vet nått jag vet , och du gillar att greppa tag i nått du hört så det ålter som att du vet vad du pratar om.. bra..

Jag vet vad som står på den lilla not som finns inne i Russel's tekanna. Det står: "KingKongPot har stannat i sin mentala växt".

Citat:
Ursprungligen postat av KingKungPat
svider sanningen?

Dina fabulationer 'svidar' inte, nej.

Citat:

Citat:
Ser ni inte det som en inteligent lösning att vi tex. har händer perfekta för att plocka frukt och göra allt möjligt?

Nej, det 'ser vi' inte.

Citat:
Inte en lösning på hur vi ska få mat till munnen.. hur skulle det kunna utvecklas genom ointeligent evolution?

Mekanistisk ökande komplexitet.

Citat:
Så ni vill helt enkelt stå fast vi att evolution är ointeligent för djuren som har skapats av evolutionen har varigt ogenomtänkta testprojekt som inte alls varit pefekta nånstans?

I betydelsen: 'Frånvara av bevisat ID eller finetuning' .... det står jag fast vid. Dock inte som en falsk dikotomi-fråga.
Citera
2012-11-15, 12:15
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Härligt, nu vill du köra en strawman på mig också...vilket kanske hade funkat om jag inte TVÅ gånger på kort tid redan har berättat min syn på det hela. Eller har helt enkelt pundarminnet svikit dig två gånegr?

Nej jag vela bara påpeka vem du lyssnar på i frågan om gud existerar och vad verklgiheten är..
Samma människor som jämför heroin med cannabis..
Inteligens med slump..
Tvång med frihet..
Kunskap med repetering av texter..
Idrott med nyttigt för barnen (deras psyke bryr vi oss inte om, låt dom klä av sig och jämföra ropparna och reta dom som är olika, flockbetende är positivt)

Oj sorry nu tog jag i med sanningen igen..
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-15 kl. 12:18.
Citera
2012-11-15, 12:17
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag försöker hålla mig till bevisen och dra slutsatser ..

Och vad är din metodologi då? För dina 'bevis' och 'slutsatser' har INGET med den vanliga versioen av sånt att göra.

Citat:
Designnerna på djuren i naturen är det enda beviset för nån form av inteligens som klara av att utveckla massiva mängder otroligt smart designade djur som lever i harmoni med varandra i så kalade kretslopp..

Samma cirkel-argumenterade postulat igen: "Det är bara så, för det för mig ser ut att vara så".
Senast redigerad av Bogomil 2012-11-15 kl. 12:30. Anledning: typos
Citera
2012-11-15, 12:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Och det är väl också ganska okontroversiellt att säga att långvarigt bruk gör nånting med personens....låt oss kalla det "skärpa".

Jag vet inte var man ska placera det i farlighetsskalan...typ som alkohol, kanske? Det brukar också ha konsekvenser vid överdrivet bruk i både ung och högre ålder...men det är en knepig fråga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in