2012-11-15, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
OM NATUREN INTE HAR DESIGNAT NÅGOT SMART DESIGNAT!!
slumpmässigt wow varför ignorera inteligensen i designerna? lösningarna på problem som kräver inteligens?

Att du fortfarande inte lärt dig stava till intelligent är i mina ögon ett bevis på ointelligent design!

Du kan titta på naturen och hänföras över all komplexitet och den enorma artrikedomen. Du kan dock inte förvänta dig att alla andra skall se världen genom dina linser som har ett filter av okunskap och ignorans.

Du får kalla det fantastiska i världen runt omkring oss för design om du vill, det är helt ok! Men när du genom din enfald vägrar inse att allt det du ser faktiskt förklaras in i minsta detalj av vetenskapen och du i stället vill stoppa in en designer, efter som du har någon spärr i hjärnan som gör dig oemottaglig för ny kunskap. Då blir det problematiskt.

Världen är fantastisk, du kan inte förstå hur det är möjligt och därför måste det finnas en designer. Det är säkerligen ett argument som i din enkelriktade hjärna känns toppen. Tack och lov så gäller inte det alla människor!
Citera
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Så du menar att vi människor blandar luft och föda för att förbränna dom tillsamans och skapa energi innuti våra kroppar.. Är inte det ett inteligent energiskapande förbränningsmotor-design i våra kroppar?

Menar du att det inte är bevis för inteligens när allt i naturen handlar om inteligenta lösningar på problem och miljöer i designerna på djuren som lever?
Isbjörns päls, kom björnen på att utveckla pälsen själv för att överleva?
Eller är björnen en del av ett inteligent system som gjorde att björnen kunde få päls för att överleva kylan och bo just där?

Finns så många djur som har lösningar som kräver inteligens tex. köttätande växt, hur skulle den klurat ut det där på egen hand? helt uppenbart att allt som lever måste vara en del i ett väldigt inteligent system som ploppar fram extremt inteligenta designer och variationer.. Lösningar på problem i form av designer på djur som klarar av specifika saker, flyga, simma klättra och gå.. Så inteligent är naturen.. så dom problemen som tex. att flyga är inget problem.. Enkelt designat för naturen genom evolution..

Ok låt mig komma på en till otroligt intelignt lösning på ett problem som naturen kommit på, Jesus-ödlan, den ödla som springer på vattnet.. eller trollsländor..

Hur många år tar det innan vi kan designa nånting som kan springa på vattnet utan att ramla igenom?
När har vi sån förståelse för både vatten, naturliga element, naturlagar, biologi och teknologi , så vi kan bygga nånting som går på vattnet?

Det är nånting som naturen inteligens klarar utan större besvär men hur lång tid skulle det ta inna vi löst problemet hur vi ska gå på vatten på ettt inteligent sätt?

Du skriver att dessa intelligent designade arter "ploppar" fram. Från vad? Ur tomma luften?
Citera
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
OM NATUREN INTE HAR DESIGNAT NÅGOT SMART DESIGNAT!!
slumpmässigt wow varför ignorera inteligensen i designerna? lösningarna på problem som kräver inteligens?

Wow ni är då ett gäng likadana kloner

Argument from ignorance...IGEN
Citera
2012-11-15, 11:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Och där kom drogförespråkarnas cirkelargument numero uno:
"Droger är ofarligt, så länge man inte gör något farligt med dem"

Falsk dikotomi.

I wish....

Och dom kom knarkkrigarens "alla-droger-är-farliga!-argument, tiillåmed drogerna man inte kan dö utav är farligare än farligast.. lika farliga som kreationister, onanera (man blir blind av det), droger, homofileri..

Det finns mycket demoner enligt kyrkan.. Det är bra att du håller fast vid vissa av dom samtidigt som du spottar på religioner som ett vilset får halvutklädd till transvistit-varg..
Citera
2012-11-15, 11:27
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så du menar att vi människor blandar luft och föda för att förbränna dom tillsamans och skapa energi innuti våra kroppar.. Är inte det ett inteligent energiskapande förbränningsmotor-design i våra kroppar?

Citat:
Menar du att det inte är bevis för inteligens när allt i naturen handlar om inteligenta lösningar på problem och miljöer i designerna på djuren som lever?

Citat:
Isbjörns päls, kom björnen på att utveckla pälsen själv för att överleva?
Eller är björnen en del av ett inteligent system som gjorde att björnen kunde få päls för att överleva kylan och bo just där?

Strawman...IGEN

Citat:
Finns så många djur som har lösningar som kräver inteligens tex. köttätande växt, hur skulle den klurat ut det där på egen hand? helt uppenbart att allt som lever måste vara en del i ett väldigt inteligent system som ploppar fram extremt inteligenta designer och variationer..

Citat:
Ok låt mig komma på en till otroligt intelignt lösning på ett problem som naturen kommit på, Jesus-ödlan, den ödla som springer på vattnet.. eller trollsländor..
Hur många år tar det innan vi kan designa nånting som kan springa på vattnet utan att ramla igenom?
När har vi sån förståelse för både vatten, naturliga element, naturlagar, biologi och teknologi , så vi kan bygga nånting som går på vattnet?
Det är nånting som naturen inteligens klarar utan större besvär men hur lång tid skulle det ta inna vi löst problemet hur vi ska gå på vatten på ettt inteligent sätt?

För i helvete....vad sägs om en båt?
Citera
2012-11-15, 11:29
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Din fråga kan kokas ner till:

"När kör självorganiserande kompexitet om den mekanistisk ökande kompexitet?"

Vilka tidsramar talar du om?

Jordens förmodade 4,5 miljarder jämförd med människans kanske 80.000 år, i vilka endast dom senaste 400 åren har varit helt befriade helt från religionens censur på 'själv-organisationen' manifestationer.
Citera
2012-11-15, 11:29
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Och dom kom knarkkrigarens "alla-droger-är-farliga!-argument, tiillåmed drogerna man inte kan dö utav är farligare än farligast.. lika farliga som kreationister, onanera (man blir blind av det), droger, homofileri..

Om du inte hade pundat så mycket så att du har ett guldfiskminne, så kommer du kanske ihåg att jag för några minuter sen skrev att man måste skilja på olika droger och tog som exempel upp marijuana som förhållandevis ofarlig....
Citera
2012-11-15, 11:34
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Om du inte hade pundat så mycket så att du har ett guldfiskminne, så kommer du kanske ihåg att jag för några minuter sen skrev att man måste skilja på olika droger och tog som exempel upp marijuana som förhållandevis ofarlig....

Sluta fjanta nu du har väl läst sanningen i skolan!
Cannabis och heroin ÄR farligt och inte mycket skillnad mellan dom.. Ingn skillnad som det är viktigt att berätta om för barn iaf..
Tyst nu cannabis är dödligt.. staten har betalat pengar för att lura svenska barn det utan att det finns vetenskap..
Kriget most go on!!
Citera
2012-11-15, 11:35
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Strawman. Läs mitt senaste svar om droger till BlackJewel (https://www.flashback.org/sp40371417).

Citat:
Det finns mycket demoner enligt kyrkan.. Det är bra att du håller fast vid vissa av dom samtidigt som du spottar på religioner som ett vilset får halvutklädd till transvistit-varg..

Och eftersom kyrkan har SIN rigida dogmatik är det fritt fram får dina fabulationer.

"Ingen trodde på möjligheten för TV 150 tillbaka, alltså finns den galaktiska federationens kommand-central i Sirius-systemet".

Pladder.
Senast redigerad av Bogomil 2012-11-15 kl. 11:38.
Citera
2012-11-15, 11:37
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Sluta fjanta nu du har väl läst sanningen i skolan!
Cannabis och heroin ÄR farligt och inte mycket skillnad mellan dom.. Ingn skillnad som det är viktigt att berätta om för barn iaf..
Tyst nu cannabis är dödligt.. staten har betalat pengar för att lura svenska barn det utan att det finns vetenskap..
Kriget most go on!!

Vad nu? Fiffiniffi säger att han anser att cannabis är förhållandevis ofarligt, och du för att du ska ha något att gnälla på lägger du ord i hans mun? Är du dum?

Han har väl som jag läst forskningsrapporter om cannabis? Jag har förvisso också läst mängder av rapporter från nederländerna (där mariuanaanvändadet är lagligt som du vet) om ett uppsving i schizofrenifall och sambandet mellan droganvändande och nämna sjukdom...'

Jag har suttit och läst igenom dina inlägg nu, och det är jävlar i mig inte mycket till klara, rationella argument. Du pladdrar så pass att man får svårt att utröna vad du menar.
Citera
2012-11-15, 11:43
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Vad nu? Fiffiniffi säger att han anser att cannabis är förhållandevis ofarligt, och du för att du ska ha något att gnälla på lägger du ord i hans mun? Är du dum?

Han har väl som jag läst forskningsrapporter om cannabis? Jag har förvisso också läst mängder av rapporter från nederländerna (där mariuanaanvändadet är lagligt som du vet) om ett uppsving i schizofrenifall och sambandet mellan droganvändande och nämna sjukdom...'

Jag har suttit och läst igenom dina inlägg nu, och det är jävlar i mig inte mycket till klara, rationella argument. Du pladdrar så pass att man får svårt att utröna vad du menar.

OMG ännu ett exempel på extremt djupt Stockholmsyndrom..
http://sv.wikipedia.org/wiki/Stockholmssyndromet
men är du intresserad så söker du svaret i det jag skriver, vet man inte vad inteligens är så är det lätt att ignorera naturlig inteligens som bevisas genom livsformerna och designerna på dom..

Jag försöker tala till eran inteligens med det är tammefan bara skolbarn som svarar.. skolbarn som är rädda för att vara annorlunda så ni håller för ögonen och öronen när jag säger inteligent designade varelser som oss har en inteligent skapad design formad av evolution..
Citera
2012-11-15, 11:45
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan

Nu är cannabis öht ingen särskild effektiv 'doors of perception'-öppnare, men har mest rekreationell och medicinsk värde.

Citat:
Han har väl som jag läst forskningsrapporter om cannabis? Jag har förvisso också läst mängder av rapporter från nederländerna (där mariuanaanvändadet är lagligt som du vet) om ett uppsving i schizofrenifall och sambandet mellan droganvändande och nämna sjukdom...

Det finns ingen tvivel om, att ett för tidigt (ålders-mässigt) bruk av cannabis stoppar mental utveckling, så brukaren riskerar att stanna mentalt 'halv-bakad'.

KingKongPot verkar vara ett bra exempel på detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in