2012-11-15, 10:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Skolan har aldrig sagt nånting om att naturen kan vara självorganiserande inteligens som utvecklas genom evolution, man helt ognorerar att prata om inteligensen helt enklt, inteligensen i designerna på allt levande, alla djur, växter..

Självorganiserande komplexitet har inget med ID e.dyl. att göra. Du stoppar ID in i det utan förklaring.

Citat:
Ingen tror väl att blomman själv kommit på lösningen så varför tror du själv att skolor tycker att man inte ens behöver prata om att nån form av inteligens måste skapat oss och hela naturen genom evolution?

När kommer dina bevis istället för det ständiga upprepande av samma postulat?

Citat:
f.d. droganvändare beter sig inte sådär om dom inte var fruktansvärt dåliga på att ta droger och därför fick dåliga upplevelser..

'No true scotsman' .... lystigt. Vad är 'rätt' sätt?

Citat:
Ingen kan lura mig att dom varit en bra droganvändare och inte fått ut upplevelser som gjort dom till bättre människor efteråt.. då har man helt enkelt varit för dålig på att ta reda på vad man gör och tänka logisk och att ta droger var nog ingen bra idé från början helller..

Eftersom du tydligt demonstrerar logisk inkompetens har du alltså tagit droger 'på fel sätt'.

Citat:
För det är bara 2 sorters människor som talar ut mot droger och det är folk som inte vet nånting om droger, och folk som var otroligt dåliga på att ta dom så dom förstöörde hela sitt liv och sen vill dom skylla på drogen efteråt för att inte inse vilken looser man är..

Falsk dikotomi. Det finns fler 'sorters' drogtagare, bl.a. såna som jag, som använde droger under experimentella, kontrollerade former (därmed menar jag inte att jag satt i ett laboratorium under experimenten).
Senast redigerad av Bogomil 2012-11-15 kl. 10:42.
Citera
2012-11-15, 10:46
Medlem
Citat:
Skolan har aldrig sagt nånting om att naturen kan vara självorganiserande inteligens som utvecklas genom evolution, man helt ognorerar att prata om inteligensen helt enklt, inteligensen i designerna på allt levande, alla djur, växter..

Det beror på att DET INTE FINNS NÅGRA SOM HELST BEVIS FÖR INTELLIGENT DESIGN!

Citat:
Klart många skulle välja det synsättet föra evolutionteori och världen-är-slump-tänkande, men skolor bryr sig inte om att prata om inteligensen i designerna.. tex. att en köttätande blomma inte stänger sin mun om känslensprötet blir berört 1 gång för att energi slösas inte om 1 blad faller ner på köttätande blomma.. Nuddar man känslensprötet 2 gånger stäng munnen ... hur skulle den blommar komma på den lösningen om inte blomman var delaktig i ett inteligent system som kan komma på den lösningen för att inte slösa energi på et fallande blad?
Ingen tror väl att blomman själv kommit på lösningen så varför tror du själv att skolor tycker att man inte ens behöver prata om att nån form av inteligens måste skapat oss och hela naturen genom evolution?

Det är klart att blomman själv utvecklat den lösningen. Sluta se på Discovery Channel om du inte klarar av att förstå vad som sägs! Evolutionen styrs inte av slumpen. Mutationerna sker slumpmässigt, men vilka mutationer som överlever har inget med slumpen att göra. De mutationer som gör att organismen klarar sej bättre än de individer som inte muterat förs vidare till nästa generation. Försök fatta vad det innebär. Klarar du av det?
Citera
2012-11-15, 10:46
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Självorganiserande komplexitet har inget med ID e.dyl. att göra. Du stoppar ID in i det utan förklaring.

När kommer dina bevis istället för det ständiga upprepande av samma postulat?

'No true scotsman' .... lystigt. Vad är 'rätt' sätt?

Eftersom du tydligt demonstrerar logisk inkompetens har du alltså tagit droger 'på fel sätt'.

Falsk dikotomi. Det finns fler 'sorters' drogtagare, bl.a. såna som jag, som använda droger under experimentella, kontrollerade former (därmed menar jag inte att jag satt i ett laboratorium under experimenten).

hahaha wow jag tänkte varför tar han ut inteligensen ur bilden för utan inteligensen kan inte en köttätande växt klura ut att den ska inte stänga munnen om känselsprötet nuddas 1 gång för det kan vara ett blad som ramlat.. Hur menar du att en köttätande blomma har lärt sig en lösning på ett problem som det om dom inte var en del av ett inteligent system som kan känna sig fram till en lösning på problemet?

Jag vet lixom inte vad jag ska säga om man inte tycker det är inteligent att en köttätande blomma inte stänger sin mun om känselsprötet nuddas 1 gång men om den nuddas 2 gånger så stängs munnen.. Naturen har väl fruktansvärt inteligenta lösningar på problem, så hur inteligent är man då när man säger vilken inteligens pratar du om egentligen?

aah resten du skrev saknade relevans överhuvutaget antar jag..

självorganiserande koplexitet då blir det mer en testperiod istället för inteligens som är att man samlar information om omvärlden och drar slutsatser typ som naturen när den hittar lösningar på problem..
MVH
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-15 kl. 10:48.
Citera
2012-11-15, 10:51
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
Det beror på att DET INTE FINNS NÅGRA SOM HELST BEVIS FÖR INTELLIGENT DESIGN!

Det är klart att blomman själv utvecklat den lösningen. Sluta se på Discovery Channel om du inte klarar av att förstå vad som sägs! Evolutionen styrs inte av slumpen. Mutationerna sker slumpmässigt, men vilka mutationer som överlever har inget med slumpen att göra. De mutationer som gör att organismen klarar sej bättre än de individer som inte muterat förs vidare till nästa generation. Försök fatta vad det innebär. Klarar du av det?

OM NATUREN INTE HAR DESIGNAT NÅGOT SMART DESIGNAT!!
slumpmässigt wow varför ignorera inteligensen i designerna? lösningarna på problem som kräver inteligens?

Wow ni är då ett gäng likadana kloner
Citera
2012-11-15, 10:56
Medlem
Citat:
slumpmässigt wow varför ignorera inteligensen i designerna? lösningarna på problem som kräver inteligens?

Och du har fortfarande inte presenterat ett enda bevis för att någonting i naturen skulle vara designat, vare sej smart eller korkat. Det enda du kommer med är att du inte fattar, därför är det designat. Nu är det slutdiskuterat med dej för min del tills du ens försöker komma med ett enda bevis.
Citera
2012-11-15, 10:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Ja, uppenbarligen är det alla andra det är fel på, inte dig...

Du har ännu inte kommit med något godtagbart exempel på dessa lösningar som kräver intelligens. Kom igen nu, är det för svårt för dig?
Citera
2012-11-15, 10:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
hahaha wow jag tänkte varför tar han ut inteligensen ur bilden för utan inteligensen kan inte en köttätande växt klura ut att den ska inte stänga munnen om känselsprötet nuddas 1 gång för det kan vara ett blad som ramlat.. Hur menar du att en köttätande blomma har lärt sig en lösning på ett problem som det om dom inte var en del av ett inteligent system som kan känna sig fram till en lösning på problemet?

Alltså ett something-of-gaps svar IGEN. Vart är beviset för att det du stoppar in är svaret?

Citat:
Jag vet lixom inte vad jag ska säga om man inte tycker det är inteligent att en köttätande blomma inte stänger sin mun om känselsprötet nuddas 1 gång men om den nuddas 2 gånger så stängs munnen.. Naturen har väl fruktansvärt inteligenta lösningar på problem, så hur inteligent är man då när man säger vilken inteligens pratar du om egentligen?

Det är du som har förstörd ditt intellekt med 'fel bruk' av droger, och som följaktiligen ställar dumfrågor som du förväntar vi andra skall svara på. Svara själv ..... MED bevis.

Citat:
aah resten du skrev saknade relevans överhuvutaget antar jag..

För någon som inte vet särskild mycket om trådens ämne ser det säkert ut på det viset.

Citat:
självorganiserande koplexitet då blir det mer en testperiod istället för inteligens som är att man samlar information om omvärlden och drar slutsatser typ som naturen när den hittar lösningar på problem..

'Testperiod' .... vadå testperiod?

Och vad menar du med "att hitta på lösninger på problem"? Att du upprepar finetunings-postulatet ÄNNU engång utan bevis?
Citera
2012-11-15, 10:59
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Klart många skulle välja det synsättet föra evolutionteori och världen-är-slump-tänkande, men skolor bryr sig inte om att prata om inteligensen i designerna.. tex. att en köttätande blomma inte stänger sin mun om känslensprötet blir berört 1 gång för att energi slösas inte om 1 blad faller ner på köttätande blomma.. Nuddar man känslensprötet 2 gånger stäng munnen ... hur skulle den blommar komma på den lösningen om inte blomman var delaktig i ett inteligent system som kan komma på den lösningen för att inte slösa energi på et fallande blad?

f.d. droganvändare beter sig inte sådär om dom inte var fruktansvärt dåliga på att ta droger och därför fick dåliga upplevelser.. Ingen kan lura mig att dom varit en bra droganvändare och inte fått ut upplevelser som gjort dom till bättre människor efteråt.. då har man helt enkelt varit för dålig på att ta reda på vad man gör och tänka logisk och att ta droger var nog ingen bra idé från början helller..

För det är bara 2 sorters människor som talar ut mot droger och det är folk som inte vet nånting om droger, och folk som var otroligt dåliga på att ta dom så dom förstöörde hela sitt liv och sen vill dom skylla på drogen efteråt för att inte inse vilken looser man är..

Tack för mig..

Kram
Droger är ett viktigt kapitel, så sant..
Vad dt har med människors tro att göra kan man ju fråga katten

ha det nu gott
Citera
2012-11-15, 11:06
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Droger är ett viktigt kapitel, så sant..
Vad dt har med människors tro att göra kan man ju fråga katten

Droger kan tillfälligt öppna 'the doors of perception' och skapa motivation för ytterligare sökande. Slappa, lata, inkompetenta individer vill sen inte stänga dom kemiska dörrerna igen, men framlevar restan av sina förvirrade, dissociativa liv som kemiska Messiahser, där 'insikt' gradvist ändras att endast vara det pladder, som droger OCKSÅ ledar till.
Citera
2012-11-15, 11:11
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pegasos
Och du har fortfarande inte presenterat ett enda bevis för att någonting i naturen skulle vara designat, vare sej smart eller korkat. Det enda du kommer med är att du inte fattar, därför är det designat. Nu är det slutdiskuterat med dej för min del tills du ens försöker komma med ett enda bevis.

Så du menar att vi människor blandar luft och föda för att förbränna dom tillsamans och skapa energi innuti våra kroppar.. Är inte det ett inteligent energiskapande förbränningsmotor-design i våra kroppar?

Menar du att det inte är bevis för inteligens när allt i naturen handlar om inteligenta lösningar på problem och miljöer i designerna på djuren som lever?
Isbjörns päls, kom björnen på att utveckla pälsen själv för att överleva?
Eller är björnen en del av ett inteligent system som gjorde att björnen kunde få päls för att överleva kylan och bo just där?

Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Ja, uppenbarligen är det alla andra det är fel på, inte dig...

Du har ännu inte kommit med något godtagbart exempel på dessa lösningar som kräver intelligens. Kom igen nu, är det för svårt för dig?

Finns så många djur som har lösningar som kräver inteligens tex. köttätande växt, hur skulle den klurat ut det där på egen hand? helt uppenbart att allt som lever måste vara en del i ett väldigt inteligent system som ploppar fram extremt inteligenta designer och variationer.. Lösningar på problem i form av designer på djur som klarar av specifika saker, flyga, simma klättra och gå.. Så inteligent är naturen.. så dom problemen som tex. att flyga är inget problem.. Enkelt designat för naturen genom evolution..

Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Alltså ett something-of-gaps svar IGEN. Vart är beviset för att det du stoppar in är svaret?

Det är du som har förstörd ditt intellekt med 'fel bruk' av droger, och som följaktiligen ställar dumfrågor som du förväntar vi andra skall svara på. Svara själv ..... MED bevis.

För någon som inte vet särskild mycket om trådens ämne ser det säkert ut på det viset.

'Testperiod' .... vadå testperiod?

Och vad menar du med "att hitta på lösninger på problem"? Att du upprepar finetunings-postulatet ÄNNU engång utan bevis?

Ok låt mig komma på en till otroligt intelignt lösning på ett problem som naturen kommit på, Jesus-ödlan, den ödla som springer på vattnet.. eller trollsländor..

Hur många år tar det innan vi kan designa nånting som kan springa på vattnet utan att ramla igenom?
När har vi sån förståelse för både vatten, naturliga element, naturlagar, biologi och teknologi , så vi kan bygga nånting som går på vattnet?

Det är nånting som naturen inteligens klarar utan större besvär men hur lång tid skulle det ta inna vi löst problemet hur vi ska gå på vatten på ettt inteligent sätt?
Citera
2012-11-15, 11:14
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
f.d. droganvändare beter sig inte sådär om dom inte var fruktansvärt dåliga på att ta droger och därför fick dåliga upplevelser.. Ingen kan lura mig att dom varit en bra droganvändare och inte fått ut upplevelser som gjort dom till bättre människor efteråt.. då har man helt enkelt varit för dålig på att ta reda på vad man gör och tänka logisk och att ta droger var nog ingen bra idé från början helller..

Och där kom drogförespråkarnas cirkelargument numero uno:
"Droger är ofarligt, så länge man inte gör något farligt med dem"

Citat:

Falsk dikotomi.

Citat:
Tack för mig..

I wish....
Citera
2012-11-15, 11:20
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
hahaha wow jag tänkte varför tar han ut inteligensen ur bilden för utan inteligensen kan inte en köttätande växt klura ut att den ska inte stänga munnen om känselsprötet nuddas 1 gång för det kan vara ett blad som ramlat.. Hur menar du att en köttätande blomma har lärt sig en lösning på ett problem som det om dom inte var en del av ett inteligent system som kan känna sig fram till en lösning på problemet? Jag vet lixom inte vad jag ska säga om man inte tycker det är inteligent att en köttätande blomma inte stänger sin mun om känselsprötet nuddas 1 gång men om den nuddas 2 gånger så stängs munnen.. Naturen har väl fruktansvärt inteligenta lösningar på problem, så hur inteligent är man då när man säger vilken inteligens pratar du om egentligen?

Argument from ignorance...IGEN
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in