Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Det blir väldigt rörigt nu, jag har Dyslexi
Du stavar faktiskt bättre än många härinne
Citat:
och adhd det blir väldigt krångligt att hålla iordning allting, jag disskuterar och berättar gärna mer om vad jag tror på och svarar på era frågor.
om ni har lust att skicka dom till mig i PM det blir enklare så, blir stressad av att svara 3 pers samtidigt.
Ta det bara lugnt och quota ordentligt så kommer det gå galant!
Citat:
vetenskap och min egna tro på luckorna som finns.
Du är lite för ärlig. När du skriver så kan du lika gärna hålla i en stor skylt som lyder
"God-of-the-gaps är ett giltigt argument"
Citat:
inom vetenskap finns det inte bara fakta, det finns teorier också.
Teorierna är det som förklarar faktan.
Citat:
Edit:
Ner jag ber inte ateister bevisa att gud inte finns, jag skrev så för att även om 1 miljard flugor har fel, om du är 1 fluga hur ska du övertyga 1miljard flugor att dom har fel? det var så jag menade, jag kräver varken bevis eller motbevis på guds existans.
Nu borde du dock förstå varför bevisbördan ligger där den ligger?
Och att det inte går att övertyga alla om att det inte finns en gud, betyder ingenting i sammanhanget. Irrelevant.
Citat:
Nej jag tror inte på enhörningar, det kan ha funnits någon form av liknande djur för tiotusentals år sedan, det fanns trots allt sabeltandade tigrar, noshörningar finns osv.. och enhörningar kan isåfall ha varit ett annat sorts djur som varit ovanligt men som grottmänniskor osv osv berättat om och hållt kvar ända tills idag. det finns inga bevis för det, men det gör mig inte förvånad,
Då är det fortfarande inte enhörningar. Enhörningar tillskrivs vissa magiska egenskaper som inte skulle uppstått evolutionärt i en häst med ett horn.
Citat:
människan är fantastiskt och homo erectus har levt från 1.8miljoner år sedan frams tills för 40'000 år sedan ungefär.
det fanns 4 sorters "människor" för 40'000 år sedan och pysslingar kan ha kommit från ett väldigt liten folk som levde i sydost asien.
Då är det inte en pyssling. En pyssling har magiska egenskaper.
Citat:
Jag vaknade mitt i natten och under 30sekunder stod en skepnad över in säng jag var väl bara 10 år då, på morgonen berättade min mamma till mig att morfar hade gått bort. han var inte sjuk eller något, det kan förstås finnas en förklaring till detta, jag har inte funnit någon än.
Vad du har där är ett så kallat "argument from ignorance" (jag vet inte vad det var, alltså måste det vara en ande).
Att du inte kan förklara det betyder ingenting i sammanhanget, (och jag kan tänka mig flera förklaringar på rak arm).
Citat:
jag tror faktiskt att jag funderar lite mer än majoriteten, jag är inte ensam om det, men jag tror jag tänker mer på saker och ifrågasätter, har rest mycket och folk där jag mött funderar inte alls som jag eller mycket över det alls.
Tänker mer på vissa frågor? Fullt möjligt...
Ifrågasätter mer? Nja....med tanke på att du är en erkänd russinplockare som tar det du tycker låter bra så vet jag inte.....