2012-11-14, 14:31
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Det är ni som kommer med det otroliga påståendet att det finns en gud! därmed ligger ansvaret hos er att bevisa det. vi andra säger inte att han finns därför skall vi inte behöva bevisa det.

Om jag säger att jag är Världens snabbaste person, då är det mitt ansvar att bevisa att jag är det, inte du? samma gäller personer som säger att Gud existerar och att ni vet det.

okej, jag kan hålla med om ditt slutargument.

men tänk logiskt istället, ska du försöka få en majoritet att acceptera det?

nej det kommer inte funka, så det är upp till atheister att övertyga religiösa.

Albert Einstein och många andra forskare tror på något, det är därför jag blandat min egna tro med vetenskap, istället för att följa böcker eller deprimerade filosofer som religiösa och athetister gör.

gå din egna väg istället, folk som är atheister eller följer böcker till punk är folk som inte kan tänka ordentligt, att fundera kring just detta och livet är ju en del av l ivet, och kanske till och med meningen med livet.
Citera
2012-11-14, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Bevisa att det inte finns en gud istället, varför ska en majoritet som trott på något som kan till och med sträcka sig så långt bak som 40'000 år, varför ska de bevisa att gud finns?
Bevisa att enhörningar inte finns.

Citat:
du är en minoritet som är dum i huvudet som inte tror på gud, Enligt majoriteten.
Hur många som tror på någonting har ingen bäring på huruvida det dom tror på är rätt. Majoriteten tror förövrigt inte på samma gud.

Citat:
Edit: ärgh.. kommer inte orka argumentera i en så här stor tråd.
Känns som att du insåg motargumenten själv och inte har något att kontra med...
Citera
2012-11-14, 14:37
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Bevisa att enhörningar inte finns.

Hur många som tror på någonting har ingen bäring på huruvida det dom tror på är rätt. Majoriteten tror förövrigt inte på samma gud.

Känns som att du insåg motargumenten själv och inte har något att kontra med...

Inte alls, jag argumenterar ofta med atheister, men jag tycker tvärtom att det är atheister som har dåliga argument för det mesta och börjar skrika eller neka neka neka.

Det spelar ju ingen roll det är olika gudar, det är i grunden samma gud.

Människan har utvecklats så pass långt att vi ifrågasätter vår existens, för mig är det ett bra argument.

jag tror dock inte på en gud i personlig gestalt.
Citera
2012-11-14, 14:41
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Exakt, vacum är inte tommt för unified straingfiled går igenom allt och diverse andra vågor..

Jag har skrivit att evolutionsteorin är sann när det gäller arters utveckling men absolut inte hur en cellmotor eler ett ekosystem utvecklas eftersom den fungerar inte om en del afttas så dom måste skapas färdigdesignade och nån testperiod existerar inte för det finns inte bevis får dåligt designade djur ..

hahaa universum är platt.. ja och din inteligens också, helt platt, för du verkar inte tänka helt logiskt..

Men bra för dig att du inser att vi alla sitter ihop..

kram
när jag säger platt menar jag naturligtvis inte två dimensionellt. Men ja tack vara kartläggningen av bakrums strålningen som härstammar från universums födelse så har man kunnat ta fram vilken from universum har genom trianglation.

Jag förstår inte riktigt hur du menar här, Ekosystem utvecklas lokalt, exempel i en sjö eller en skog. genom bland annat geologiska förhållanden. Det är ju absolut självklart att evolutionen påverkar det, eftersom evolutionen driver ju anpassningen till olika miljöer och ekosystem. själv ekosystemet är ju bara en referens till hur naturen och djurlivet ser ut och mår lokalt.

Jag vet inte riktigt vad du menar med cellmotor? cellen i sig själv är ju något som kom till genom evolutionen för att skydda "information" på att bra sett

om vi ser på tidig utveckling en så där 4 miljarder år bak i tiden, när Kemi gick över till biologi. alltså den första versionen av RNA som är det första vi känner till som självmant klarar att utföra enkel kemi alltså (biologi) RNA som sedan blev till DNA är ju bara ett sett att skydda och information och det är det livet går ut på. för "informationen vidare" sedan att cellen var ett bra sätt att skydda information på är ju inget komplicerat i sig. Så hur du kan säga att "cell" motorn" inte kan komma från evolutionen är ju bs. huvud uppgiften av en cell kunde naturen redan göra långt innan
Citera
2012-11-14, 14:44
Medlem
awestbys avatar
Citat:
okej, jag kan hålla med om ditt slutargument.

men tänk logiskt istället, ska du försöka få en majoritet att acceptera det?

nej det kommer inte funka, så det är upp till atheister att övertyga religiösa.

Albert Einstein och många andra forskare tror på något, det är därför jag blandat min egna tro med vetenskap, istället för att följa böcker eller deprimerade filosofer som religiösa och athetister gör.

gå din egna väg istället, folk som är atheister eller följer böcker till punk är folk som inte kan tänka ordentligt, att fundera kring just detta och livet är ju en del av l ivet, och kanske till och med meningen med livet.
håller med, Jag har aldrig försökt konvertera religiösa. Det är bara när dom kommer med otroliga påståenden jag ber om otroliga bevis, speciellt när det finns starka bevis för mot argument.

Så om jag förstår dig rätt så är du ingen supporter av organiserad religion?
Citera
2012-11-14, 14:58
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
håller med, Jag har aldrig försökt konvertera religiösa. Det är bara när dom kommer med otroliga påståenden jag ber om otroliga bevis, speciellt när det finns starka bevis för mot argument.

Så om jag förstår dig rätt så är du ingen supporter av organiserad religion?

Nej, jag var katolsk tills jag blev runt 14 och började knarka, lätta droger så är inte bränd i huvudet direkt, men jag är seg, vill dock påstå att det har gjort mig mycket mer allmänbildad, vi ska inte prata om det men eftersom jag tog upp det så ville jag förklara mig själv.

jag har sedan dess vid de tillfällena jag varit ensam och påverkad spenderat min tid att läsa om vetenskap, historia, och religion, skrivit ner för att inte glömma. jag alltid gillat dessa ämnena, och nästan varje dag får jag reda på någonting som passar in i min syn på hur allt fungerar.

det finns ingen herre där uppe, men ett argument för mig t ex, är vi är ju alla en del av universum så vi är ju alla samma på sätt och viss, men en sak som inte finns fysiskt i universum är beteenden, tankar, medvetanden, undermedvetanden och andra insinkter, och det är en tro för mig att vi till exempel inte helt dör när vi dör, vår kropp är fysiskt så den återanvänds i naturen. men tankar osv är ju inte det, visst elektriska impulser i hjärnan osv.. ajg tror bara inte att försvinner sådär, jag tror dock inte att det återanvänds i ett annat liv som hinduer gör(kan faktiskt inte så mycket om asiens religioner) jag har inte kommit ditt ännu vad som händer, men jag tror ändå att man omedvetet tar en plats i universum och lever kvar.

och även om det kan finnas vetenskapliga förklaringar till detta så väljer jag att tro att det är den delen som skiljer sig från universum och det från "själen" är som olika saker, det får mig att må bättre och det låter vettigare.

Spinoizm 2.0 typ.. liknande det..

kanske blev lite rörigt, blev lite stressad för jag ska strax iväg.
Citera
2012-11-14, 15:00
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Jadå, att vi känner känslor är en slump också.. precis som hela universum så har våra känslor uppståt från en stor smäll.. Allt börja med en smäll sen uvecklades allt genom evolution..

Därför är våra känslor ett resultat av en stor smäll, evolution och tid, och det är vetenskap , sådet så!!

Vetenskap vi aldrig kan säkerhetskolla om det stämmer.. wow ok tro på det.. jag vet/förstår vad som är logiskt och det är inte evolution..
Har djur känslor?

Vi har känslor för att det hjälper oss att överleva, samma med instinkter, eller adrenalin.

du verkar ha en förmåga att blanda big bang och evolution i ett och samma. Jag vill påminna dig om att dessa två teorier inte har något med varandra att göra.

PS.
såg att du är en supporter av ID?
Citera
2012-11-14, 15:06
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Nej, jag var katolsk tills jag blev runt 14 och började knarka, lätta droger så är inte bränd i huvudet direkt, men jag är seg, vill dock påstå att det har gjort mig mycket mer allmänbildad, vi ska inte prata om det men eftersom jag tog upp det så ville jag förklara mig själv.

jag har sedan dess vid de tillfällena jag varit ensam och påverkad spenderat min tid att läsa om vetenskap, historia, och religion, skrivit ner för att inte glömma. jag alltid gillat dessa ämnena, och nästan varje dag får jag reda på någonting som passar in i min syn på hur allt fungerar.

det finns ingen herre där uppe, men ett argument för mig t ex, är vi är ju alla en del av universum så vi är ju alla samma på sätt och viss, men en sak som inte finns fysiskt i universum är beteenden, tankar, medvetanden, undermedvetanden och andra insinkter, och det är en tro för mig att vi till exempel inte helt dör när vi dör, vår kropp är fysiskt så den återanvänds i naturen. men tankar osv är ju inte det, visst elektriska impulser i hjärnan osv.. ajg tror bara inte att försvinner sådär, jag tror dock inte att det återanvänds i ett annat liv som hinduer gör(kan faktiskt inte så mycket om asiens religioner) jag har inte kommit ditt ännu vad som händer, men jag tror ändå att man omedvetet tar en plats i universum och lever kvar.

och även om det kan finnas vetenskapliga förklaringar till detta så väljer jag att tro att det är den delen som skiljer sig från universum och det från "själen" är som olika saker, det får mig att må bättre och det låter vettigare.

Spinoizm 2.0 typ.. liknande det..

kanske blev lite rörigt, blev lite stressad för jag ska strax iväg.
Jag tror jag förstår. Du har valt den filosofiska vägen, något jag själv verkligen gillar, ett av mina favorit ämnen faktiskt.

Jag är dock väldigt vetenskaplig av mig och är nog med att inte bryta några regler där, och när det kommer till filosofi så håller jag mig alltid inom lagarna förutom när det kommer till sociala/morala/etiska/politiska frågor då filosoferar jag iväg

Vad som kan vara en intressant dörr för dig att öppna är: kvantumfysikens värld, där realitet och vår värd är relativ och absolut inte så som vi tror tillsammans med filosofin kan man göra helt galna upptäckter.
Citera
2012-11-14, 15:07
Medlem
SoZRandoms avatar
för att lägga till, jag ogillar starkt folk som kategoriserar sig överhuvudtaget, man ska gå sin egna väg i livet, inte i andras fotspår, att påstå att man redan nu är en atheist för mig,
då går man i folks fotspår istället för att fundera själv, sen 20 år senare och du tycker likadant så är jag helt OK med det.

Därför ogillar jag Kristna och Muslimer och Atheister (allt utom buddister typ)

Jag lever i en familj som är både kristen och muslimsk, och även om de muslimska släktingarna är mer distanserade så finns dom där, jag gillar traditionerna och många av värderingarna som finns inom religionerna, moralen som de vanliga religiösa har är ofta väldigt bra, och atheister för mig har blivit så att moralen blir slappare. därför ogillar jag atheism mer än religioner.

jag drar förstås inte alla över samma kant, det finns en stor mängd religiösa som har fuckad syn på kvinnor och deras moral helt rutten angående sånt, värderingar som väger mycket mer negativt, men för mig är det de små sakerna som gör riktigt skillnad.

för stora saker kan man ändra på radikalt inom tid, små värderingar tar lång tid att bygga upp men kan försvinna ganska enkelt.
Citera
2012-11-14, 15:08
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
när jag säger platt menar jag naturligtvis inte två dimensionellt. Men ja tack vara kartläggningen av bakrums strålningen som härstammar från universums födelse så har man kunnat ta fram vilken from universum har genom trianglation.

Jag förstår inte riktigt hur du menar här, Ekosystem utvecklas lokalt, exempel i en sjö eller en skog. genom bland annat geologiska förhållanden. Det är ju absolut självklart att evolutionen påverkar det, eftersom evolutionen driver ju anpassningen till olika miljöer och ekosystem. själv ekosystemet är ju bara en referens till hur naturen och djurlivet ser ut och mår lokalt.

Jag vet inte riktigt vad du menar med cellmotor? cellen i sig själv är ju något som kom till genom evolutionen för att skydda "information" på att bra sett

om vi ser på tidig utveckling en så där 4 miljarder år bak i tiden, när Kemi gick över till biologi. alltså den första versionen av RNA som är det första vi känner till som självmant klarar att utföra enkel kemi alltså (biologi) RNA som sedan blev till DNA är ju bara ett sett att skydda och information och det är det livet går ut på. för "informationen vidare" sedan att cellen var ett bra sätt att skydda information på är ju inget komplicerat i sig. Så hur du kan säga att "cell" motorn" inte kan komma från evolutionen är ju bs. huvud uppgiften av en cell kunde naturen redan göra långt innan

Men om ett djur fattas i ett ekosystem så fungerar inte systemet.. Fattas en del i motorn så fungerar inte motorn...

Och när man börjar prata hur stor chans det skulle vara på nanonivån att en motor bildas genom naturliga processer som vind, korrision och tid.. Då blir chansen för liten för att ens kunna skriva det med siffror.. Det kan lixom inte hända att en motor råkar utveckla den delen som fattas och sen snubblar så den hamnar perfekt och motorn startar...

Det måste skapas i sin helhet perfekt från början, .. en tiger skulle aldrig kunna äta nån mat om inte tassen var utvecklas som ett högteknologiskt klösvapen, perfekt skapad för att dra ner djuren som existerar i det kretsloppet och keka upp dom..

Ett ekosystem måste skapas samtidigt så det är en annan sak som bevisar att det jag tror på antagligen är vad som är sannt... det kommer en evolutionsvåg från mitten av galaxen nu 21 december genomgår vi evolution.. bara min syn

Ja okej , universum började med en stor smäll och miljarder år senare så bildades kemi och sen biologi och inteligenta designer.. Människor och universum kom från en smäll helt enkelt och vi har evolutioneras väldigt långsamt sen dess trots att det inte finns logiska bevis för det.. Därför behöver vi aldrig bry oss om evolution för det händer så långsamt så vi kommer aldrig uppleva nån evolution..
Jasså, sa dom som lär ut bingbangteori samtidigt som dom lär ut energikonserevveringlagar och evolutionteorier som en sanning... när allihopa går emot varandra och har fullt med luckor överallt som bara borde gjort dom teorierna till teorier man kan ta en titt på sen men inte troligt med tanke på ekosystem och cellmotorer...

hahaha ja och RNa blev DNA och javisst, sånnt som folk omöjligen kan veta, men visst jag tror på evolution, dock evolutionsvågor inte evolutionsförklaringar på livet och universum. det är idioti enligt mig..

Och det här energinätet som vi alla sitter ihop med, unified stringfield.. jag antar att det är det som evolutionsvågor, telepati och kvantumdatorer kommer arbeta genom och redan gör antar jag..

Om du ställer dig och fokuseerar på en människa och fösöker sätta dig in i nån du sers tankar, när du fokuserar på människan tänker du bara att du undrar vad den människan tänker på.. Du kommer se att människan reagerar direkt för man känner sig iaktagen..

Och det finns vetenskapliga bevis på det och jag testar faktist själv såfort ett tillfälle dyker upp och sällan misslyckas det.. Kan bli lite pinsamt ibland dock..

Det är bara ett sätt att typ bekräfta unified stringfield antar jag eller att vi sitter ihop på nått sätt..
MVH
Senast redigerad av KungPungPat 2012-11-14 kl. 15:14.
Citera
2012-11-14, 15:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
men absolut inte hur en cellmotor utvecklas

Du har alltså inte kollat på filmen jag skickade?
Citera
2012-11-14, 15:11
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Jag tror jag förstår. Du har valt den filosofiska vägen, något jag själv verkligen gillar, ett av mina favorit ämnen faktiskt.

Jag är dock väldigt vetenskaplig av mig och är nog med att inte bryta några regler där, och när det kommer till filosofi så håller jag mig alltid inom lagarna förutom när det kommer till sociala/morala/etiska/politiska frågor då filosoferar jag iväg

Vad som kan vara en intressant dörr för dig att öppna är: kvantumfysikens värld, där realitet och vår värd är relativ och absolut inte så som vi tror tillsammans med filosofin kan man göra helt galna upptäckter.

Jo jag har öppnat dörren och kikat lite inom kvantumfysiken, jag saknar dock utbildning för att förstå mig på allt det där så mycket, men det kommer, jag har hela livet på mig för det.
Och på det jag har sett redan, så skapar det en starkare tro på att det finns något annat som skapade allt. inte jorden, inte denna galax inte universum utan allting bara.

Offentligt säger jag dock att jag är kristen, mest för att det finns så mycket atheister runt omkring dem i min ålder, för att skapa irritation, debatt, för att försöka få dom att tänka lite självständigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in