Citat:
Ursprungligen postat av awestby
när jag säger platt menar jag naturligtvis inte två dimensionellt. Men ja tack vara kartläggningen av bakrums strålningen som härstammar från universums födelse så har man kunnat ta fram vilken from universum har genom trianglation.
Jag förstår inte riktigt hur du menar här, Ekosystem utvecklas lokalt, exempel i en sjö eller en skog. genom bland annat geologiska förhållanden. Det är ju absolut självklart att evolutionen påverkar det, eftersom evolutionen driver ju anpassningen till olika miljöer och ekosystem. själv ekosystemet är ju bara en referens till hur naturen och djurlivet ser ut och mår lokalt.
Jag vet inte riktigt vad du menar med cellmotor? cellen i sig själv är ju något som kom till genom evolutionen för att skydda "information" på att bra sett
om vi ser på tidig utveckling en så där 4 miljarder år bak i tiden, när Kemi gick över till biologi. alltså den första versionen av RNA som är det första vi känner till som självmant klarar att utföra enkel kemi alltså (biologi) RNA som sedan blev till DNA är ju bara ett sett att skydda och information och det är det livet går ut på. för "informationen vidare" sedan att cellen var ett bra sätt att skydda information på är ju inget komplicerat i sig. Så hur du kan säga att "cell" motorn" inte kan komma från evolutionen är ju bs. huvud uppgiften av en cell kunde naturen redan göra långt innan
Men om ett djur fattas i ett ekosystem så fungerar inte systemet.. Fattas en del i motorn så fungerar inte motorn...
Och när man börjar prata hur stor chans det skulle vara på nanonivån att en motor bildas genom naturliga processer som vind, korrision och tid.. Då blir chansen för liten för att ens kunna skriva det med siffror.. Det kan lixom inte hända att en motor råkar utveckla den delen som fattas och sen snubblar så den hamnar perfekt och motorn startar...
Det måste skapas i sin helhet perfekt från början, .. en tiger skulle aldrig kunna äta nån mat om inte tassen var utvecklas som ett högteknologiskt klösvapen, perfekt skapad för att dra ner djuren som existerar i det kretsloppet och keka upp dom..
Ett ekosystem måste skapas samtidigt så det är en annan sak som bevisar att det jag tror på antagligen är vad som är sannt... det kommer en evolutionsvåg från mitten av galaxen nu 21 december genomgår vi evolution.. bara min syn
Ja okej , universum började med en stor smäll och miljarder år senare så bildades kemi och sen biologi och inteligenta designer.. Människor och universum kom från en smäll helt enkelt och vi har evolutioneras väldigt långsamt sen dess trots att det inte finns logiska bevis för det.. Därför behöver vi aldrig bry oss om evolution för det händer så långsamt så vi kommer aldrig uppleva nån evolution..
Jasså, sa dom som lär ut bingbangteori samtidigt som dom lär ut energikonserevveringlagar och evolutionteorier som en sanning... när allihopa går emot varandra och har fullt med luckor överallt som bara borde gjort dom teorierna till teorier man kan ta en titt på sen men inte troligt med tanke på ekosystem och cellmotorer...
hahaha ja och RNa blev DNA och javisst, sånnt som folk omöjligen kan veta, men visst jag tror på evolution, dock evolutionsvågor inte evolutionsförklaringar på livet och universum. det är idioti enligt mig..
Och det här energinätet som vi alla sitter ihop med, unified stringfield.. jag antar att det är det som evolutionsvågor, telepati och kvantumdatorer kommer arbeta genom och redan gör antar jag..
Om du ställer dig och fokuseerar på en människa och fösöker sätta dig in i nån du sers tankar, när du fokuserar på människan tänker du bara att du undrar vad den människan tänker på.. Du kommer se att människan reagerar direkt för man känner sig iaktagen..
Och det finns vetenskapliga bevis på det och jag testar faktist själv såfort ett tillfälle dyker upp och sällan misslyckas det.. Kan bli lite pinsamt ibland dock..
Det är bara ett sätt att typ bekräfta unified stringfield antar jag eller att vi sitter ihop på nått sätt..
MVH