2012-11-14, 12:51
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
Jadå, att vi känner känslor är en slump också.. precis som hela universum så har våra känslor uppståt från en stor smäll.. Allt börja med en smäll sen uvecklades allt genom evolution..

Därför är våra känslor ett resultat av en stor smäll, evolution och tid, och det är vetenskap , sådet så!!

Vetenskap vi aldrig kan säkerhetskolla om det stämmer.. wow ok tro på det.. jag vet/förstår vad som är logiskt och det är inte evolution..
ja men ok du, uteslut du evolution som premiss...
Citera
2012-11-14, 12:58
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Men vem är Initiella Vilkor? och varför ska jag acceptera hennes argument när jag inte vet vem hon är..
Tyst på dig nu!

Du ska inte acceptera arguementet i sig, du ska däremot se till att du argumenterar mot rätt argument. Vad är det för mening med att säga att en centerpartist förespråkar judeutrotning om centerpartisten inte gör det?

(Wow, jag kan knappt förstå att jag skriver sådana abc-grejer till dig...helt absurt egentligen )
Citera
2012-11-14, 12:59
Medlem
BlackJewels avatar
puttekungen : om du behöver material att mata sin hjärna med.. är det materialet du ska granska eller leverantören? eller du föredrar att jämställa överföringen med själva substansen ?

hade du haft tre fungerande hjärnceller så hade du förstått vilket svinn du utsätter din sil däruppe i skallen för genom att försöka köra båda "teorierna" på samma gång.. men jag förmodar att du svimmat antal ggr redan, ska du plöja text så ta en tillämpad metodik åt gången, sedan avsluta, vila... och så nästa..

paralleller har flera funktioner men så som du använder evolution/kreation.. det är bara bedrövligt, du pratar om stenar och spjut och djur men ska ha fram en filosofisammanfattning, eller vad är det du eg. svamlar om?

vad är ditt problem, att du floppat? och nu måste trösta dig med svamp? isf.. ta hellre soppa idag för stuvning är verkligen mäktigt, jag föreslår enbart buljong, inte! grädde

så får du kosher på köpet.

för vad annars vill du ha SAGT?!

( OT? nej nejdå.... men tänker inte fortsätta OT, som du gör.. det står bevisa gud, i rubriken, gud själv kan inte bevisa sig, men du vill bevisa, eller?
Citera
2012-11-14, 13:04
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wooten
Så enligt systemet du kritiserar:
Slump-> big bang->evolution.
Och enligt det system du förespråkar:
Slump->gud->big bang->evolution.
?
Vad tillför egemtligen gud, enligt dig,när det är slumpen du vill reducera?

Det var en ganska bra frååga här den ska jag filosifera lite på innan jag svarar..

Jag förspråkan inget big bang, såklart måste nån starta den här världen , och vi är antagligen en del av den som startat den här världen..

Du är ett vilset medvetande som styr runt en köttkropp på en snurrande stenklot i rymden..
Och du har problem att förstå att du måste vara en del av den som startat världen?

Du har fått inteligens så du ska kunna ifrågasätta vad du själv är för något..
Du har fått förmågan att kunna designa och även känna igen designer skapad av annan inteligens..

Och vad gör dig då inteligent om du går runt och ignorerar all inteligens som existerar i designerna i allt liv?

Jag kan bara lita på mitt logiska tänkande och inteligensen jag fått och jag vet att det finns bevis för evolution.. dock inte för att evolution är en sanning till hur en art skapas för det är bara bullshit för det finns det inget bevis för..

Nån big bang finns det heller inget bevis för med tanke på hur otroligt galet det skulle se ut om allt utvekclades genom evolution utan nån som helst inteligensguide från nätet..

Det inteligenta energinät som tillåmed lämnar stjärnor på vattenkristaller..

Jag vet att vi har fått inteligens för att kunna uppfatta inteligens och ställa frågor,, vi har inte fåt tintelgiens för att tro på nån jävla Darwin när han säger att han hittat svaret på allt när han hittat en jävla ö och trodde han var kungen i världen... ungefär som den där Columbus som "hittar ett nytt land" fullt med människor och förklarar att han är den som hittat landet.. Vad är det för gäng idioter ni lyssnar på egentligen.. . skärp er nu..
Citera
2012-11-14, 13:09
Medlem
Citat:
Vetenskap vi aldrig kan säkerhetskolla om det stämmer.. wow ok tro på det.. jag vet/förstår vad som är logiskt och det är inte evolution..

Hur har du tänkt att vi ska kunna "säkerhetskolla" det du påstår, då?
Citera
2012-11-14, 13:44
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Det var en ganska bra frååga här den ska jag filosifera lite på innan jag svarar..

Jag förspråkan inget big bang, såklart måste nån starta den här världen , och vi är antagligen en del av den som startat den här världen..

Du är ett vilset medvetande som styr runt en köttkropp på en snurrande stenklot i rymden..
Och du har problem att förstå att du måste vara en del av den som startat världen?

Du har fått förmågan att kunna designa och även känna igen designer skapad av annan inteligens..

Och vad gör dig då inteligent om du går runt och ignorerar all inteligens som existerar i designerna i allt liv?

Jag kan bara lita på mitt logiska tänkande och inteligensen jag fått och jag vet att det finns bevis för evolution.. dock inte för att evolution är en sanning till hur en art skapas för det är bara bullshit för det finns det inget bevis för..

Nån big bang finns det heller inget bevis för med tanke på hur otroligt galet det skulle se ut om allt utvekclades genom evolution utan nån som helst inteligensguide från nätet..

Jag vet att vi har fått inteligens för att kunna uppfatta inteligens och ställa frågor,, vi har inte fåt tintelgiens för att tro på nån jävla Darwin när han säger att han hittat svaret på allt när han hittat en jävla ö och trodde han var kungen i världen... ungefär som den där Columbus som "hittar ett nytt land" fullt med människor och förklarar att han är den som hittat landet.. Vad är det för gäng idioter ni lyssnar på egentligen.. . skärp er nu..

Hahaha, vad vet du egentligen om Darwin? Berätta hur det gick till när han förklarade att han vet svaret på allt.
Citera
2012-11-14, 14:15
Medlem
awestbys avatar
Citat:

Hej,

Evolutionen är fakta en vetenskaplig teori som skapat ett helt nytt vetenskaplig ämne Biologi.
Evolutionen är lika mycket Sanning, som att planeterna kretsar runt solen, som när du slänger upp en sten i luften så vill den komma tillbaka, Plattektonikteorin för exempel som visar till kontinenterna rörelser och jordbävningar. alla dessa exempel är teorier. som innehåller en mängd fakta.

Det finns mängder av bevis för hur arter "skapas" som du så fint kallar det. Jag är villig till att ge dig hur mycket bevis du vill.

Det finns också mängder av Bevis för Big Bang. Vi vet att universum expanderar i en accelererande hastighet, vi vet att Universum är flat, vi vet att det skedde en inflation precis i början.
Vi vet också att partiklar kan skapas från ingenting, se, quantum elektro dynamics. se också Svart materia och svart energi, som visar att vacuum inte är tomt och att 70 procent av alla materia i universum inte kan ses eller kännas men som påverkas av naturlagarna.

Du får gärna komma med mot argumentet "men ingen var där och såg det" sant, Men Det tar Pluto 271 år att ta ett varv runt solen, Hur kan vi veta det, när vi fortfarande inte har sett ett helt varv än? samma princip

Ditt argument ang. allt i naturen ser ut som någon har skapat det. Jag lovar dig att jag kan visa dig en mängd bilder och du kommer aldrig kunna gissa eller se vad det är för något.

Och om du verkligen tror att vi är skapade en en allsmäktig gud, varför gjorde han då ett sådant dåligt jobb? med massa fel som en ingenjör idag aldrig hade gjort?

ett par "fel" vi har samma hål för mat och syre,
vår syn nerv ligger framför och inte bakom ögat.
Vår mun är allt för liten för att kunna ge plats åt våra tänder.
Vårt hjärta är inte bra nog.
varför har vi inte full syn? varför har vissa fåglar bättre syn än oss? Varför är fisk och grod hjärtan som dom är? varför är giraffens huvudnerv 8 gånger längre än den behöver vara?
varför måste valar hämta luft när dom lever i vatten? m.m jag kan fortsätta i en evighet.
Senast redigerad av awestby 2012-11-14 kl. 14:24.
Citera
2012-11-14, 14:17
Medlem
SoZRandoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer personligen ge 5000 Svenska kronor till den personen som kan BEVISA att en Gud existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religon utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"

Bevisa att det inte finns en gud istället, varför ska en majoritet som trott på något som kan till och med sträcka sig så långt bak som 40'000 år, varför ska de bevisa att gud finns?

du är en minoritet som är dum i huvudet som inte tror på gud, Enligt majoriteten.

så det är upp till dig / er att bevisa att gud inte finns.

Edit: ärgh.. kommer inte orka argumentera i en så här stor tråd.

Science+religion=kärlek
Citera
2012-11-14, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom
Bevisa att det inte finns en gud istället, varför ska en majoritet som trott på något som kan till och med sträcka sig så långt bak som 40'000 år, varför ska de bevisa att gud finns?

du är en minoritet som är dum i huvudet som inte tror på gud, Enligt majoriteten.

Science+religion=kärlek

Det är ganska svårt att bevisa en negation.
Citera
2012-11-14, 14:20
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:

jahaa.. åsyftar du själva hyllningen av Darwin, då har du äntligen börjat precisera dilemmat.. men vad får dig att tro att alla ateister isf eventuellt hyllar Darwin? och den eran du nuddade vid?

Du har ju ett dilemma med ateism, gör det ont?
Citera
2012-11-14, 14:24
Medlem
KungPungPats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awestby
Evolutionen är fakta en vetenskaplig teori som skapat ett helt nytt vetenskaplig ämne Biologi.
Evolutionen är lika mycket Sanning, som att planeterna kretsar runt solen, som när du slänger upp en sten i luften så vill den komma tillbaka, Plattektonikteorin för exempel som visar till kontinenterna rörelser och jordbävningar. alla dessa exempel är teorier. som innehåller en mängd fakta.

Det finns mängder av bevis för hur arter "skapas" som du så fint kallar det. Jag är villig till att ge dig hur mycket bevis du vill.

Det finns också mängder av Bevis för Big Bang. Vi vet att universum expanderar i en accelererande hastighet, vi vet att Universum är flat, vi vet att det skedde en inflation precis i början.
Vi vet också att partiklar kan skapas från ingenting, se, quantum elektro dynamics. se också Svart materia och svart energi, som visar att vacuum inte är tomt och att 70 procent av alla materia i universum inte kan ses eller kännas men som påverkas av naturlagarna.

Du får gärna komma med mot argumentet "men ingen var där och såg det" sant, Men Det tar Pluto 271 år att ta ett varv runt solen, Hur kan vi veta det, när vi fortfarande inte har sett ett helt varv än? samma princip

Exakt, vacum är inte tommt för unified straingfiled går igenom allt och diverse andra vågor..

Jag har skrivit att evolutionsteorin är sann när det gäller arters utveckling men absolut inte hur en cellmotor eler ett ekosystem utvecklas eftersom den fungerar inte om en del afttas så dom måste skapas färdigdesignade och nån testperiod existerar inte för det finns inte bevis får dåligt designade djur ..

hahaa universum är platt.. ja och din inteligens också, helt platt, för du verkar inte tänka helt logiskt..

Men bra för dig att du inser att vi alla sitter ihop..

kram
Citera
2012-11-14, 14:27
Medlem
awestbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoZRandom

Science+religion=kärlek
Det är ni som kommer med det otroliga påståendet att det finns en gud! därmed ligger ansvaret hos er att bevisa det. vi andra säger inte att han finns därför skall vi inte behöva bevisa det.

Om jag säger att jag är Världens snabbaste person, då är det mitt ansvar att bevisa att jag är det, inte du? samma gäller personer som säger att Gud existerar och att ni vet det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in