Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Elsydeon, jag måste bara kolla, tror du också gud har stått och gjort planeter som din mamma rullar köttbullar?
Nä, hahaha... jag bara skämtade med videon faktiskt, kul att ni gillade den.
Jag har dock också ett riktigt bevis på gud, som jag kanske skriver senare i tråden. Jag har tvekat lite att skriva den direkt på ett offentligt forum eftersom den gjorde att jag började tro på gud, och den kommer göra att alla som läser den kommer börja tro på gud, och det finns ingen väg tillbaks till ateismen efter att ha läst den...
Jag var en ateist innan det, och det är ett bevis som inte går att motbevisa, eftersom det är ett vetenskapligt faktum, som faktumet om gravitationen exempelvis, och det här är menat bara som en diskussionsforum, jag vet inte om jag skulle vilja se massa ateister som börjar tro på gud plötsligt, det skulle vara en väldigt stor förändring till deras liv, så jag ser beviset som ganska farligt.
Det går inte att gå tillbaks till att bli en ateist efter att ha sett beviset. Folk borde ha fri vilja att tro vad de vill... men som sagt, jag kanske postar beviset här senare...