2012-11-13, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KungPungPat
VADÅ det är väl helt självklart att ni lärt er att solsystem också utvecklats genom evolution och det betyder att Jupiter var ute och flög men missade alla stjärnors banor förutom våran sols banor där orkade solen ta den..

Jupiter. Ute och flög .

Citat:
För om hela universum starta med en stor smäll och sen har allt evolutionerats, först galaxsystemen formades genom evolution, solsystemen också utvecklades över lång tid och trails and error, planeter som flyger runt som pingpong-bollar och solar som fångar upp dom här och där..
Sen var det kemisk reaktion som skapade en cellmotor-system som blev grunden för allt liv på planeten..
Sen var det trails and error som genom evolution utvecklade nervsystem, organsystem och alla dom avancerade systemen, och som sagt går vi ännu lägre i nivåerna så blir det ännu mer häpnadsväckande skapelser som vi får se..

Så det är helt självklart att solsystem utvecklats genom evolution,, eller tror ni inte att det är sanningen? tror ni inte på big bang teorin?

MVH

Snälla mänska, har du gått i skola överhuvudtaget?
Citera
2012-11-13, 20:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
Ett bra bevis för Gud: http://www.youtube.com/watch?v=KHhRUF5Vzos

Du måste se hela videon för att förstå beviset.

Spännande. På under 5 minuter så debunkar snubben med ciggen big bang OCH evolutionsteorin med 3 enkla frågor. Detta måste ses tänkte jag...

1. Att planeter är runda är bevis för gud.

2. Att Rådjur inte lärt sig att INTE hoppa framför bilar är ett bevis på att evolution inte fungerar?

3. Någon fråga tre som debunkar något lyser fortfarande med sin frånvaro när klippet är slut.

Citera
2012-11-13, 20:37
Medlem
Hammarens avatar
Citat:
fel, det är många som har kommit fram till samma sanning som jag. de flesta brukar faktiskt göra det, om de bara forskar tillräckligt mycket i ämnet.

ja, folk som sa sanningen har ofta betraktats som vrickade... galileo, jesus, copernicus osv...

verkligheten bryr sig inte om folk tycker att den låter vrickad. jorden fortsätter vara rund, även om du tror att den är platt.

Vad fan är det du pratar om? Din hybris är det i alla fall inget fel på, du som jämför dig med Copernicus.

En verklighet där alla gudar existerar, alla tomtar och troll, allt mytisk som kan kokas ihop? OK, eftersom du säger att det här är något jag kan testa, tala om för mig hur jag kan övertygas om att alla faraonerna vad gudomliga och utförde underverk. Passa på att tala om var jag kan hälsa på hustomten, det skulle vara spännande.
Citera
2012-11-13, 20:38
Medlem
Norrin.Radds avatar
Citat:
VADÅ det är väl helt självklart att ni lärt er att solsystem också utvecklats genom evolution och det betyder att Jupiter var ute och flög men missade alla stjärnors banor förutom våran sols banor där orkade solen ta den..

För om hela universum starta med en stor smäll och sen har allt evolutionerats, först galaxsystemen formades genom evolution, solsystemen också utvecklades över lång tid och trails and error, planeter som flyger runt som pingpong-bollar och solar som fångar upp dom här och där..
Sen var det kemisk reaktion som skapade en cellmotor-system som blev grunden för allt liv på planeten..
Sen var det trails and error som genom evolution utvecklade nervsystem, organsystem och alla dom avancerade systemen, och som sagt går vi ännu lägre i nivåerna så blir det ännu mer häpnadsväckande skapelser som vi får se..

Så det är helt självklart att solsystem utvecklats genom evolution,, eller tror ni inte att det är sanningen? tror ni inte på big bang teorin?

MVH
Survival of the fittest: Jupiter!
Citera
2012-11-13, 20:48
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Det där skulle vara bevis FÖR något enligt dig? Dels har han fel i allt han säger och han gör strawmen utan dess like för att sedan kalla ateister korkade och avskyvärda. Sedan gör han helt om och försöker få det till att ateister är dom som kallar folk saker.
Dum och avskyvärd är vad jag skulle kalla honom efter att ha sett den videon. Slutligen så bevisar han ingenting. Även om man skulle motbevisa evolution, kosmologi och abiogenes, så har man ÄNDÅ hela resan kvar att bevisa gudomlig skapelse, för det enda man gjort är att man har slagits med en konkurrerande världsbild istället för att argumentera för sin egen. Kan det bero på att man inte har något konkret alls att komma med? Månne..
Citera
2012-11-13, 20:50
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Spännande. På under 5 minuter så debunkar snubben med ciggen big bang OCH evolutionsteorin med 3 enkla frågor. Detta måste ses tänkte jag...

1. Att planeter är runda är bevis för gud.

2. Att Rådjur inte lärt sig att INTE hoppa framför bilar är ett bevis på att evolution inte fungerar?

3. Någon fråga tre som debunkar något lyser fortfarande med sin frånvaro när klippet är slut.

Jag tror den tredje var hammarhajen iofs. Jag undrar dock om elsydeons poäng, iom att han ber oss se hela för att förstå, var att han tycker vi är elaka?
Citera
2012-11-13, 20:54
Medlem
Luffarlasses avatar
Citat:

Hahaha, bara så du vet, personen i videon, vars användarnamn är StoneCommander, har dragit tillbaka sina uttalanden efter att ha blivit totalt debunkad av användare som potholer54 och fler. Du refererar med andra ord till en person som inte ens själv står för det som sägs i videon. Du är pinsam...

Btw, planeter är runda på grund av gravitation. Gravitation gör planeter runda.
Citera
2012-11-13, 22:19
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsun
Beviset på att gud finns är enkelt, det som skapade allt liv och de är gud för mig, det kan vara big ben eller en man med trollstav, spelar ingen roll men något skapade allting i vår omgivning är gud för mig

Varför använder du ordet "skapade"?

Och varför kallar du någonting som inte är en gud för gud?

Ord har redan en viss mening, finns ingen anledning att leka runt med dem för att få fram sin poäng.
Citera
2012-11-13, 22:25
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luffarlasse
Hahaha, bara så du vet, personen i videon, vars användarnamn är StoneCommander, har dragit tillbaka sina uttalanden efter att ha blivit totalt debunkad av användare som potholer54 och fler. Du refererar med andra ord till en person som inte ens själv står för det som sägs i videon. Du är pinsam...

Btw, planeter är runda på grund av gravitation. Gravitation gör planeter runda.

Först trodde jag att han var ett troll....men om han backar så är han det nog inte. Troll backar aldrig från åsikter...
Citera
2012-11-13, 22:26
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:

Andra har redan kommenterat det hela. Nu vill jag höra DIG förklara. Du fattar alltså inte att gravitationen gör planeterna runda? Allvarligt?
Citera
2012-11-13, 22:28
Avstängd
Fiffiniffis avatar
Citat:
'finns väl ingen anledning att sjunka till sandlådenivå i varenda inlägg..

Berätta istället vad som talar för och emot inteligent energi och energinät som ni är connectade i..

För: Dina egna fantasier

Emot: All vetenskap
Citera
2012-11-13, 22:30
Medlem
Hammarens avatar
Citat:

Stor underhållning, nästan freakshow! Det är näst intill obegripligt hur många gånger han skjuter sig själv i foten. Och dum som en säck med vänsterskor. Hans revanschistiska sarkasm faller liksom i golvet med smörsidan nedåt.

Elsydeon, jag måste bara kolla, tror du också gud har stått och gjort planeter som din mamma rullar köttbullar?
Senast redigerad av Hammaren 2012-11-13 kl. 22:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in