2012-10-01, 22:15
Bannlyst
Beskriv denna matematik.
Citera
2012-10-02, 00:44
Medlem
koffskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Inte enligt mig, men jag använder en annan matematik än du.
Okej, orättvist och dålig stil. Enkelt sätt att alltid ha "rätt", säga att man använder annan logik eller matematik. Det ändrar dock inte faktumet att om det finns en chans som är 10^-40 att något sker så är det fortfarande möjligt och kan ske på första försöket. Vad talet egentligen säger är att statistiskt sett kommer den händelsen ske en gång på 10^40 tillfällen. Den kan dock ske tusentals gånger i rad för att aldrig ske igen på "antalet gånger i rad"*10^40.
Citera
2012-10-02, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Inte enligt mig, men jag använder en annan matematik än du.
Nej, det gör du inte, du förstår helt enkelt inte hur sannolikhet fungerar.
Citera
2012-10-02, 02:55
Medlem
TheModernEinsteins avatar
Tänk över (Allah's) skapelse.

Han har skapat allt. Allting är designat, har ni aldrig filosoferat över hur fruktansvärt avancerad människokroppen är? Tittat noga på en regnbåge? Ja, på vad som helst egentligen.

Allting är ett bevis för att Allah existerar. Och Han är verkligen inte att bli förnekad att Han finns. Vi kommer alla dö snart, då väntar evigheten, fattar ni hur lång evigheten är? Detta livet är inte ens som en droppe i havet i jämförelse. Bokstavligen talat. Så tänk över detta.

Jag bjuder in er allihopa till islam, till dyrkan av endast Gud(Allah).

Efter döden kommer vi dömas på Domedagen för allt vi gjort på den här planeten, till antingen paradiset eller helveteselden i all evighet så det är väldigt viktigt att ni tar den här chansen medans ni lever.

Må väl
Citera
2012-10-02, 02:58
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheModernEinstein
Tänk över (Allah's) skapelse.

Han har skapat allt. Allting är designat, har ni aldrig filosoferat över hur fruktansvärt avancerad människokroppen är? Tittat noga på en regnbåge? Ja, på vad som helst egentligen.
Och dessa sakerna har vi naturliga förklaringar för.
Citera
2012-10-02, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Och dessa sakerna har vi naturliga förklaringar för.

Jaså?

Och vad är detta för naturliga förklaringar?
Citera
2012-10-02, 03:02
Medlem
Citat:
Jaså?

Det är finns inget magiskt eller övernaturligt med en regnbåge.
Citera
2012-10-02, 03:15
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jaså?

1. Evolutionen
2. Regnbågar orsakas av reflektioner av ljus i vattendroppar.
Citera
2012-10-02, 03:26
Medlem
Gud...... Vad alla troende nu skall bli besvikna!
Ni bygger eran tro på skrifter som är några tusen år gamla. En del lusläser Koranen andra Bibeln Osv.
När sen någon forskare eller vetenskapsman bevisar bitar av universiums födelse eller något liknande, får alla troende fullt jobb med att bryta ner dessa bevis som inte passar in i repektive saga, berättelse, religion
Nu skall jag berätta om en annan gud som ni troende inte har hört talas om tidigare. Han heter Karl Gunnar Larsson. Han bor inom mig! Det medför att jag hela tiden känner mig hel som människa med ett självförtoende som de flesta saknar? Allt tack vare den store guden Karl Gunnar som bor och verkar inombords mig.
Detta innebär att jag är medfödd med En naturlig självkänsla bla.
Vilket min tro på mig själv innbär att jag inte behöver söka efter något surrogat som ersätter min självkänsla i form av religion, filisofi, idiologi.
Fördelen med detta är, har jag märkt att de som inte har guden inom sig, måste få bekräfftelse på att det surrogat de har hittat och bundit upp sig på och tror på!
Detta får de igenom att försöka övertyga andra om att det de tror på, måste vara rätt? För om de lyckas med att övertyga andra om detta, växer deras själv känlsa, som de från början saknade!
Sen var sagan slut och alla levde lyckliga i alla sina dagar.
Citera
2012-10-02, 03:34
Medlem
Citat:
1. Evolutionen

1, Och vart är dina bevis för evolution då?

2, Ja, jag vet, det är med ljuset från solen och vattenpartiklarna som Allah skapar regnbågen, stämmer bra det.

Tror du att människan för x miljoner år sedan var fiskar? Har hört att vissa ateister tror det nämligen.

Låter väldigt konstigt.
Citera
2012-10-02, 03:36
Medlem
Död o återfödds avatar
Citat:
1. Evolutionen

1.a Vem skapade din evolution?

1.b Vad var drivkrafterna?

1.c Varifrån menar du att Mannen och Kvinnan ska ha evolverat ifrån, med tanke på att du inte verkar vilja kännas vid att Mannen och Kvinnan funnits ända sedan vi skapades av vår skapargud?
Senast redigerad av Död o återfödd 2012-10-02 kl. 03:39.
Citera
2012-10-02, 04:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av genomond
Nej, det gör du inte, du förstår helt enkelt inte hur sannolikhet fungerar.
Jo då
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in