Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Både ja och nej, jag menar att vi vet i stort sett ingenting om vad som styr evolutionen, så jag tror varken eller.
Men om du ställer evolution bredvid kreation, får du ingen differens?
Sant att man inte vet allt... vi vet lite.. men du framstår faktiskt som en osund perfektionist.
Du vet väl vad pedanteri är för något, när pedanteriet nått en viss grad så sägs att pedanten nå den patologiska graden..
Religiösa som ber andra att plocka ner månen åt dem, innan de ens ska ha den minimala fasonen att inse hur vi står och faller med den rationella vetenskapen, visar enbart på dumhet!
Det får du tåla, som människa kan du vara ok men att din evolutionsteoretiska krets av påivrare, vilka drar ner kunskapsnivån till rita-gissa-spring-charad, så är det inte längre roligt, för de stackarna som blir matade med att vara s.k "kritiska" mot den gren de sitter på....
Med ditt förnekande om att vi vet "i stort ingenting" så kanske du leker på den metafysiska banan, vilket är överkurs som jag också förvirrar mig i när det vill sig, men inte vad gäller livets förutsättningar, finns ingen! anledning att ifrågasätta den - då är du ute efter ära.
Religion handlar om äran, du vet...gud vare i hödjen, vetenskapen pratar om upphöjda tal men det är väl trams för dig, förstås inte om du behöver lägga dig under kniven, eller ... ska du be docenten ta det med gud istället?
Praktisk filosofi pehahuve, tänk på vad du säger när du förnekar vetenskap
....såå svårt är det väl inte ?
Du kanske bara gör det här på forumet, men har du sådan attityd där du lever och verkar så framstår du som likgiltig.
Likgiltighet är nästan samma som oansvarighet, för de kritstna t.ex så är det inte bra oartigt utan nästan gränsande till arrogans - allt detta ur ditt lilla inte genomtänkta konstaterande om vår evolution...
Det går absolut inte att ställa evolutionstanken bredvid tanken på att livet med naturen är skapad.. du fullständigt sopar unan alla ansträngningar och för mig personligen är det arrogant attityd att du inte hörsammar viktiga fakta, nekar kunskap!
Du vet förbaskat väl att vi vet lite men det vi vet är kraftfullt och avgörande för vår överlevnad!
Celler och bakteriologi, är det något du "tycker" inte säger i stort något???
Du leker sannerligen gud att inta så struntförnäm attityd pekahuve, jag börjar undra om du fått religiös gymnasieundervisning med kreationsläran på topp, faktiskt.
Men det knakar i fogarna, när du märker hur otillräcckliga dina lärare varit.. eller?
...i all välmening