2012-06-05, 15:28
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daski
Det kommer aldrig finnas vetenskapliga bevis för Gud, för vetenskap föddes ur filosofi, och gissa vad filosofi är? Och nej, vi kan inte se atomer, så enkelt är det bara.

Vad vetenskapens föddes ur är extremt irrelevant för vad vetenskapen innebär idag. Om ljus studsar mot en atom så ser vi atomens eller molekylens färg. Annars skulle vi inte se.

Varför påstår du att gud är lika bevisad som atomer?
Citera
2012-06-05, 15:32
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Justeja, glömde big foot sekten.

Drar du tillbaka ditt påstående att gud finns för att folk tror på honom? Eller tänker du strutsa frågan?

Citat:
Jaså, har du sett bilder av atomer? Vad trevligt, jag har sett verkliga bilder på Gandalf, nu när LOTR är så aktuellt, men han finns minsann inte eller hur?

Blev det för svårt nu? Du kan alltså inte förstå skillnaden mellan ett faktiskt fotografi av en atom och en målad/animerad bild på Gandalf?

Citat:
har du öppnat en koran och läst nån gång? Och då menar jag att du ska läsa, för nej, det har du inte.. Alla har ju läst en vers där det står döda han och häng henne, stena dom, så nepp, den är falsk.. Jag stötte på en lustig formel Einstein härlett häromdan som lätt jävligt fumlig så atombomben var egentligen ett påhitt, billigt trick från japanerna för att slingra sig ut ur kriget!

Jag har roat mig och läst lite kort om några verser som bevisa koranens "vetenskapliga storhet" från ställen som http://www.miraclesofthequran.com
Låt oss helt enkelt säga att jag inte direkt är övertygad....jag kan dock rekommendera sidan om man häller upp ett glas gott vin och vill ha lite underhållning en kväll...

Det talar inte heller direkt för koranen att man hör exakt samma argument om andra skrifter, t ex the book of mormon...
Citera
2012-06-05, 15:34
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det kan du vara så vänlig och kolla upp. Jag garanterar dig att en genetiker suttit och lekt lego med kväve molekyler om du tror det.

Inte helt oväntat är du en vetenskaplig analfabet....

Citat:
Du kan ju även kolla upp hur elektronens existens bevisades när du ändå är så nyfiken?

Stoppa in fingret i väggutttaget och se vad som händer...
Citera
2012-06-05, 15:36
Medlem
Haha nej, det kan jag inte. Jag är en tredjeårs fysik student men jag vet inte vad en atom är, snälla förklara. Faktiskt fotografi? Med vilken kamera? Jag hade gett nästan vad som helst för att få se en atom men det kommer aldrig att hända, vi är begränsade på det sättet. Sen får ju du tro vad du vill om vad jag väljer och svara på och inte, det är ditt val. Jag dansar inte efter någons pipa, jag är här för att debattera inte bli utfrågad och "ogiltigförklarad" för att jag ignorerar en idiotisk fråga
Citera
2012-06-05, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Vad vetenskapens föddes ur är extremt irrelevant för vad vetenskapen innebär idag. Om ljus studsar mot en atom så ser vi atomens eller molekylens färg. Annars skulle vi inte se.

Varför påstår du att gud är lika bevisad som atomer?

Jag tycker det är jävligt kul att du börjar snacka om modern vetenskap utifrån vad jag skrev när jag inte ens pratade om modern vetenskap =)

Du undrade om ett vetenskapligt bevis för Gud, du fick ditt svar, hädanefter har du konversationer med dig själv.. Undrar vem som är schizo idag, ateister eller de som tror på Gud?
Citera
2012-06-05, 15:38
Medlem
Citat:
Justeja, glömde big foot sekten.

Jaså, har du sett bilder av atomer? Vad trevligt, jag har sett verkliga bilder på Gandalf, nu när LOTR är så aktuellt, men han finns minsann inte eller hur?

Ja, atomer finns, varför ens ifrågasätta?
Gud finns också, har du öppnat en koran och läst nån gång? Och då menar jag att du ska läsa, för nej, det har du inte.. Alla har ju läst en vers där det står döda han och häng henne, stena dom, så nepp, den är falsk.. Jag stötte på en lustig formel Einstein härlett häromdan som lätt jävligt fumlig så atombomben var egentligen ett påhitt, billigt trick från japanerna för att slingra sig ut ur kriget!

Jag kan här och nu avslöja för dig att det du sett som du tror är verkliga bilder på Gandalf är faktiskt bilder på en skådespelare som porträtterar Gandalf! Det är välgjorda filmer så för människor som saknar analytisk förmåga eller kritiskt tänkande kan det vara förvirrande och faktiskt te sig ganska verkligt, det är dock som jag påpekade enbart på låtsas!
Citera
2012-06-05, 15:41
Medlem
Citat:
Det kan du vara så vänlig och kolla upp. Jag garanterar dig att en genetiker suttit och lekt lego med kväve molekyler om du tror det. Du kan ju även kolla upp hur elektronens existens bevisades när du ändå är så nyfiken?

Här är ett namn du kan googla, Large Hadron Collider. Misstänker att det är av föga nytta för en sketen ateist som mig att förtälja vad det är.
Citera
2012-06-05, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Jag kan här och nu avslöja för dig att det du sett som du tror är verkliga bilder på Gandalf är faktiskt bilder på en skådespelare som porträtterar Gandalf! Det är välgjorda filmer så för människor som saknar analytisk förmåga eller kritiskt tänkande kan det vara förvirrande och faktiskt te sig ganska verkligt, det är dock som jag påpekade enbart på låtsas!

Nej, du skämtar? Sluta slösa din egen tid, kom med något vettigt istället. Jag har ställt flera frågor som ni inte ens försökt svara på
Citera
2012-06-05, 15:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag är en tredjeårs fysik student

Jag är USA:s president

Citat:
Faktiskt fotografi? Med vilken kamera? Jag hade gett nästan vad som helst för att få se en atom men det kommer aldrig att hända, vi är begränsade på det sättet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Svepelektronmikroskop

Citat:
Sen får ju du tro vad du vill om vad jag väljer och svara på och inte, det är ditt val. Jag dansar inte efter någons pipa, jag är här för att debattera inte bli utfrågad och "ogiltigförklarad" för att jag ignorerar en idiotisk fråga

Nej, det är en fullt befogad fråga på det korkade argumentet "att någonting är sant för att vi tror på det". Och jag är nog mer inne på att "omyndigförklara" dig, men man tar vad man får...
Citera
2012-06-05, 15:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nej, du skämtar? Sluta slösa din egen tid, kom med något vettigt istället. Jag har ställt flera frågor som ni inte ens försökt svara på

Vilken fråga har du inte fått svar på?
Citera
2012-06-05, 15:44
Medlem
Citat:

Då ber jag om ursäkt och kan villigt erkänna att jag missat dessa frågor, vilka inlägg är det du refererar till?
Citera
2012-06-05, 15:46
Medlem
Tur att du inte är president på riktigt då, hade varit fruktansvärt pinsamt att bli satt i samma åldersklass som min brorsdotter =)

Ett svepelektronmikroskop, mycket fina grejer det där.. Synd bara att det är en artificiell bild man får, nästan animerad tycker man
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in