Citat:
Ursprungligen postat av Daski
Justeja, glömde big foot sekten.
Drar du tillbaka ditt påstående att gud finns för att folk tror på honom? Eller tänker du strutsa frågan?
Citat:
Jaså, har du sett bilder av atomer? Vad trevligt, jag har sett verkliga bilder på Gandalf, nu när LOTR är så aktuellt, men han finns minsann inte eller hur?
Blev det för svårt nu? Du kan alltså inte förstå skillnaden mellan ett faktiskt fotografi av en atom och en målad/animerad bild på Gandalf?
Citat:
har du öppnat en koran och läst nån gång? Och då menar jag att du ska läsa, för nej, det har du inte.. Alla har ju läst en vers där det står döda han och häng henne, stena dom, så nepp, den är falsk.. Jag stötte på en lustig formel Einstein härlett häromdan som lätt jävligt fumlig så atombomben var egentligen ett påhitt, billigt trick från japanerna för att slingra sig ut ur kriget!
Jag har roat mig och läst lite kort om några verser som bevisa koranens "vetenskapliga storhet" från ställen som
http://www.miraclesofthequran.com
Låt oss helt enkelt säga att jag inte direkt är övertygad....jag kan dock rekommendera sidan om man häller upp ett glas gott vin och vill ha lite underhållning en kväll...
Det talar inte heller direkt för koranen att man hör exakt samma argument om andra skrifter, t ex the book of mormon...