Citat:
Ursprungligen postat av claymann
Religiösa är envisa som åsnor!
Om utomjordingar kom till jorden som levt miljarder år i universum, som då förklarade läget för oss om alla universums hemligheter. Tror ni de religiösa hade gett upp sin tro?
Det tror inte jag, i alla fall inte de extrem religiösa
Ja det är som att inte vilja... men att vilja trotsa men de trotsar sig själv tycker jag, reflektera mera
Man måste vara lite ödmjuk och tillåtande, lite kännande om det går, man har ju rätt att yttra sina perspektiv! Aspekter skadar inte..
Kännande oavsett man har gud som chef, problemet med statuerandet ATT Gud finns.. kan vara tröttsamt snävt och direkt förblinda att se skogen för alla träden, istället upplever de samtal och dialog som slags attacker, jag kan det fenomenet (ur min personliga preferens) eftersom jag har många djupt religiösa såsom värdsliga stroppreligiösa i min släkt och bekantskapskrets.... mkt tröttsamt vid t.ex påsk och juletid när påven ska upp på podiet...
Det mesta går ut på att dyrka attributen, sådan tro har jag inte mkt till övers för.
Man ska kunna diskutera sin tro, innan man moraliserar!! att ta saker för givet är... lite osympatiskt, ,ilt sagt.
Hur gudstroende den troende än är i sin strävan att få andra att se gud, så måste även de förstå, att det inte är elakt utan direkt vänligt ärligt, att förklara de bakåtsträvande elementen inom religionen, annars fastnar alla i onda cirklar.
Religion är liksom också politik, tyvärr
Annat om man snackar konstnärliga, arkitektoniska aspekter, eller andra saker som religion bjuder på, vin paella & pinjenötter i en berså någonstans med spännande utgrävningar.. visst, men det är inte religionen i sig! det är faktiskt kultur.
messiaslära..
kan vara jesus i form av ET, en söt variant med många släktingar.. why not.. men man kan också se en nalle som jesus, det finns ju religioner som leker med t.ex sockor... (dockor) och ber till dockorna.
inte woodo utan dockor som liknar bäbisar. *s