Om entropi:
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Stämmar ganske bra, men är svårläst för ovana läsare.
Och egentligen är det inte heller ett centralt punkt, men mera ett 'stödargument' i en resonnemangs-kädja, som 'iesho' ännu inte har avslutat. Gissningsvist ..... och kanske inte helt fair från min sida ....framemot ett postulatet om ett 'öppet' universum, där 'gud' tillför energi utifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av Nineteen74
Håller med dig till 100% och jag känner en viss tveksamhet till varför det här ens kom på tapeten. Det kändes som ett försök att ta till vetenskap för att motbevisa vetenskap i ett subjektivt och postulerande syfte.
Citat:
Ursprungligen postat av iesaho
Åtminstone kan du väl erkänna att det finns personer som inte har problem med att kombinera vetenskap med Jesus budskap.
Svar till 'iesho': Det beror helt på vad det är du kallar 'vetenskap', eller vad du omtolkar riktig vetenskap till att vara eller omtolkar vad riktig vetenskap konkluderar.
Din 'metodologi' .... om man kan kalla det så ... är ett konglomerat av tros-dogmatik, hijacked (~kapat) vetenskap/filosofi, glidande ord- och begrepps-betydelser och strawmen; utan tillstymmelse till legitimeran av denna 'synkretiska' metods validitet.
På vardags-språk: Du forcerar pussel-biterna till att 'passa ihop' (jag vill minnas att Nineteen nånstans kallade detta att 'hamra dom på plats').