2012-09-20, 18:13
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotshot777
Jo, men Gud håller inte med dig. Gud säger att ni har valt att förneka eran kunskap om Gud och att ni därför är utan ursäkt.
Gud vet exakt vilken kunskap det skulle krävas för att vi skulle erkänna honom, att han sedan inte ger oss denna kunskap och låter oss leva i okunnighet är hans eget val.
Citera
2012-09-20, 18:22
Bannlyst
Kroesman, menar du att baylife inte gjorde precis detta med sina "axiom"? Det tycker jag han gjorde, har jag missuppfattat?
Citera
2012-09-20, 18:27
Bannlyst
Men en rävsax är oxå inte dålig
Citera
2012-09-20, 18:29
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Kroesman, menar du att baylife inte gjorde precis detta med sina "axiom"? Det tycker jag han gjorde, har jag missuppfattat?
Istället för att postulera så kan du ge mig en anledning till varför min definition är inkoherent med Gud utifrån skift.
Citera
2012-09-20, 18:31
Bannlyst
Jag vet inte vart du fått din definition ifrån, är det från din tolkning av biblen?
Citera
2012-09-20, 18:32
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Jag vet inte vart du fått din definition ifrån, är det från din tolkning av biblen?
Läs Timothy 2:3-7 tack. Samt ter det sig ganska självklart att en omnibenevolent Gud önskar att alla skulle bli frälsta.
Citera
2012-09-20, 18:33
Bannlyst
Jag är ingen expert på kristendom, men jag tror inte det är nån slags typisk tolkning du kom med.
Citera
2012-09-20, 18:34
Bannlyst
Läs valfritt i gamla testamentet tack tack
Citera
2012-09-20, 18:48
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Läs valfritt i gamla testamentet tack tack
Att Gud beter sig som en psykopatisk, sadistisk massmördare i GT är inget som jag själv förnekar. Vad mitt argument går ut på är att poängtera kontradiktionen mellan hans påstådda omnibenevolence och verkligheten.
Citera
2012-09-20, 22:44
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.

Jag kommer personligen ge 5000 Svenska kronor till den personen som kan BEVISA att en Gud existerar.

Jag kommer inte acceptera:

Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religon utan bara kristendomen.

Något stycke eller citat från Bibeln.

Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"
Jag tycker inte att mitt bevis är riktigt, men vad tycker du?

I tiden närmast Big Bang var tillståndet i universum totalt kaos, vilket bevisas av de isotropa strålningsrester som kan ses än idag. Men ur detta tillstånd av hög entropi har det utvecklats ett tillstånd av lägre entropi med galaxer, planetsystem, kristallin materia, komplicerade molekyler och biologiska celler vilka kan reproducera sig. Men enligt termodynamikens andra huvudsats kan entropin i universum bara minska om det tillförs energi utifrån. Alltså, universum styrs utifrån.
Citera
2012-09-20, 22:48
Medlem
baylifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag tycker inte att mitt bevis är riktigt, men vad tycker du?

I tiden närmast Big Bang var tillståndet i universum totalt kaos, vilket bevisas av de isotropa strålningsrester som kan ses än idag. Men ur detta tillstånd av hög entropi har det utvecklats ett tillstånd av lägre entropi med galaxer, planetsystem, kristallin materia, komplicerade molekyler och biologiska celler vilka kan reproducera sig. Men enligt termodynamikens andra huvudsats kan entropin i universum bara minska om det tillförs energi utifrån. Alltså, universum styrs utifrån.
Hört talas om något som kallas gravitation?
Citera
2012-09-20, 22:55
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baylife
Hört talas om något som kallas gravitation?
Ja, den uppfanns väl av Isaac Newton. Innan dess flöt vi väl mest omkring i luften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in