2017-09-25, 05:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nakkvarr
Jag är fortfarande oförmögen att förstå varför just "bögar" skulle ha i genomsnitt fler sexualpartner än heterosexuella av endera könet. Det faktum att de bisexuella männen har en potentiellt större partnerpool än de monosexuella förefaller i sammanhanget irrelevant. Eller är det på något vis underförstått att män skulle vara mer "lättraggade" än kvinnor?
Fast det är de ju i och med att män är mer desperata oavsett läggning.
Har fått förslag av män jag aldrig har fått av kvinnor, detta innan de ens har presenterat sig eller frågat ut saker om mig som person. Jag är medel-snygg, vissa kanske skulle säga till och med ful, jag är ingen tio poängare iaf.
Citera
2017-10-05, 20:45
Medlem
Homosexualitet är en biologisk faktor. Män har via prostatan ett knippe nerver i ändtarmen, som fungerar som ett lustcenter, detta saknar kvinnor.

Män är således byggda för analsex, vilket kvinnor inte är. Kvinnornas klitoris är likartad som det område som finns hos männen, kommer man åt detta är känslan som hos en kvinna när klitoris används.

Och detta har säkerligen en evolutionistisk funktion, om det i populationen skulle uppstå kvinnobrist måste män på något sätt göra av sin sexuella frustration på något sätt.

Historiskt sett har män både sökt sig till sina egna eller till djur när tiderna varit för sexualmoraliska.

Detta går inte bortse från, naturen har skapat detta och just därför är homosexualitet naturligt.

I annat fall är naturen onaturlig.
Citera
2017-10-21, 14:17
Medlem
thaexs avatar
Jag skulle tro att det här är den mest accepterade teorin:

Man har alltså hittat en gen som är associerad med homosexualitet som sitter på X-kromosomen. Eftersom kvinnor har två X-kromosomer och män har en X-kromosom är sannolikheten att genen sitter i en kvinna dubbelt så stor som att den sitter i en man, vilket innebär att genen i teorin kan spridas så länge nyttan genen tillför hos en kvinna är hälften så stor som skadan den gör hos en homosexuell man. Man har även gjort empiriska studier som visar att kvinnor som är släkt med homosexuella män och bär på samma gen faktiskt är mer fertila än genomsnittet.
Citera
2017-10-22, 12:52
Medlem
https://youtu.be/4Khn_z9FPmU

Hemskt att man vill förbjuda något som är där för att hjälpa. Homosexualitet är naturligt som fan.
Citera
2017-10-26, 22:04
Medlem
Går nog inte att svara på, det finns teorier om miljö en dominant mor och en
frånvarande far, det påstås vara biologiskt,. Men tänk om det är så enkelt som ett
val? Medvetet eller undermedvetet, sedan verkar de flesta teorier märkligt nog
vara manlig homosexualitet, det finns lika många kvinnor
Senast redigerad av mangne 2017-10-26 kl. 22:10.
Citera
2017-11-12, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av markush
Hej

En fråga man kan ställa sig är vad homosexualitet har/gör för nytta i naturen. Jag tycker det verkar som om man hittar homosexualitet bland de flesta djurarter (det heter väl iofs inte homosexualitet bland djuren men jag tror ni förstår vad jag menar) och om det inte skulle "behövas" så borde det väl rimligtvis dö ut mtp "den starkaste överlever" och för "artens bästa". Kan någon komma med rimlig förklaring?

Enligt en studie från USA (som jag såg i Kunskapskanalen) där man jämfört bröder ökar sannolikheten för homosexualitet om man har flera äldre bröder. Om vi inte har en genetisk förklaring borde det handla om hormoner. Vad som händer om man får en syster vet jag inte.
Citera
2017-11-26, 15:34
Avslutad
Det är väl naturligt att homosexualitet existerar, det vore konstigt om alla är heterosexuella när vi har olika storlek på händer, fötter och olika hår/hud/ögonfärg, etc etc.

Citat:
Ursprungligen postat av Swedensmoker
blabla

Härlig avatar
Citera
2017-11-26, 15:56
Medlem
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Homosexualitet är en biologisk faktor. Män har via prostatan ett knippe nerver i ändtarmen, som fungerar som ett lustcenter, detta saknar kvinnor.
Du menar att du får orgasm när du bajsar..?
Citat:
Män är således byggda för analsex, vilket kvinnor inte är. Kvinnornas klitoris är likartad som det område som finns hos männen, kommer man åt detta är känslan som hos en kvinna när klitoris används.
Ingen är byggd för analsex. Analsex har ingen funktion och är alltså emot naturen. Vilket yttermera bekräftas av att någon form av glidmedel måste användas vis analsex, tarmen är inte gjord för att stoppa in saker i.
Citat:
Och detta har säkerligen en evolutionistisk funktion, om det i populationen skulle uppstå kvinnobrist måste män på något sätt göra av sin sexuella frustration på något sätt.
På vilket sätt skulle detta hjälpa evolutionen framåt?
Citat:
Historiskt sett har män både sökt sig till sina egna eller till djur när tiderna varit för sexualmoraliska.
Bara bögar och tidelagare.
Citat:
Detta går inte bortse från, naturen har skapat detta och just därför är homosexualitet naturligt.
I annat fall är naturen onaturlig.
Naturen begår misstag helt enkelt. Precis som sjukdomar och annat är homosexualitet en avvikelse från det normala. Homosexualitet är onaturlig på så sätt att den inte har någon funktion, de varelser som är homosexuella fortplantar sig inte och har därmed alltså ingen funktion, biologiskt sett.
Citera
2017-11-26, 16:49
Medlem
najass avatar
Religiöst dravel raderat, det är OT här och det får ni hålla i Religionsforumet

/mod
Citera
2018-01-05, 21:18
Medlem
Finns det något belägg för detta? Att homosexualitet existerar bland djur? Förutom i skrift alltså.
En dokumentärfilm som visar det homosexuella samspelet mellan djur.

Kåta knull-apor är ointressant, där handlar det naturligtvis om hur skööööönt det är att gnugga ballen mot och i allt som rör sig.
Jag menar ”verklig” homosexualitet i djurvärlden, kärlek. Finns det?

Jag har då aldrig sett något sådant vare sig på film eller i verkligheten, men dela gärna om det finns några sådana observationer.

Tack
Citera
2018-01-05, 23:26
Medlem
Ukulele-Lelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eyecreate
Finns det något belägg för detta? Att homosexualitet existerar bland djur? Förutom i skrift alltså.
En dokumentärfilm som visar det homosexuella samspelet mellan djur.

Kåta knull-apor är ointressant, där handlar det naturligtvis om hur skööööönt det är att gnugga ballen mot och i allt som rör sig.
Jag menar ”verklig” homosexualitet i djurvärlden, kärlek. Finns det?

Jag har då aldrig sett något sådant vare sig på film eller i verkligheten, men dela gärna om det finns några sådana observationer.

Tack
Jag kom ihåg att jag sett något beskrivet om detta bland tamdjur och hittade det på den engelskspråkiga Wikipedia.
Tillfälligt homosex är vanligt bland djur och påverkar inte deras normala avlande av avkomma. Med ett känt undantag - bland tamfår är ca 10% av hannarna rent homosexuella och är inte intresserade av honor.
Se Wikipedia "Homosexual behavior in animals", där det bl a sägs:

One species in which exclusive homosexual orientation occurs, however, is that of domesticated sheep (Ovis aries).[12][13] "About 10% of rams (males) refuse to mate with ewes (females) but do readily mate with other rams."[13]
Citera
2018-01-05, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ukulele-Lelle
Jag kom ihåg att jag sett något beskrivet om detta bland tamdjur och hittade det på den engelskspråkiga Wikipedia.
Tillfälligt homosex är vanligt bland djur och påverkar inte deras normala avlande av avkomma. Med ett känt undantag - bland tamfår är ca 10% av hannarna rent homosexuella och är inte intresserade av honor.
Se Wikipedia "Homosexual behavior in animals", där det bl a sägs:

One species in which exclusive homosexual orientation occurs, however, is that of domesticated sheep (Ovis aries).[12][13] "About 10% of rams (males) refuse to mate with ewes (females) but do readily mate with other rams."[13]

Jag vet inte vad man ska kalla homos, om de är sinnesjuka/psyksjuka eller vad.

För ett par år sedan var det en bög som raggade på mig. Jag till honom att han misstog sig, han fattade inte vad jag menade så han satte in en stöt igen. När jag berättade att jag kunde självförsvar, hade kort stubin specielllt med slödder som hade låg intelligens fattade han vad jag menade och letade efter en annan rövpolare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in