2011-10-17, 13:09
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Om man ska göra uppskattningen utifrån svenska tv-kändisar hamnar nog siffran på uppåt 30-40%. Och utifrån bonde söker fru kanske 25%. I RFSU-material till skolorna och i informationsfilmer från RFSU säger man att det är 10%. I verkliga livet rör det sig om ca 1 %. Det finns även undersökningar som visar detta om du letar lite.
Om man skulle utöka mätningen på hela jordens befolkning gissar jag att nivån skulle hamna närmare 0,1%. I andra världsdelar kan t ex män vara ganska feminina och ha rätt hög andel österogen utan att ses som homosexuella.
nu var min fraga dock om det finns nagot underlag för din uppskattning. och jo, jag är fortfarande intresserad av nagot slags hänvisning till nagot slags underlag. "du kan leta efter studier" är inte en sadan hänvisning.
Senast redigerad av johannes 2011-10-17 kl. 13:21.
Citera
2011-10-18, 09:51
Medlem
stebe2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
nu var min fraga dock om det finns nagot underlag för din uppskattning. och jo, jag är fortfarande intresserad av nagot slags hänvisning till nagot slags underlag. "du kan leta efter studier" är inte en sadan hänvisning.

Jag kikade in på Wikipedia som har olika undersökningar som visar att mellan 0,5 till 50% skulle kunna vara homosexuella.
Man ställer nog ibland frågan på ett sätt som man vill få svar skulle jag tro.

Vad bedömer du själv som rimligt? Tror du att en miljon svenskar är homosexuella eller 100000?

De som ingått partnerskap eller gift sig i Sverige är kanske 10000, gissar jag.
Citera
2011-10-18, 12:37
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Jag kikade in på Wikipedia som har olika undersökningar som visar att mellan 0,5 till 50% skulle kunna vara homosexuella.
Man ställer nog ibland frågan på ett sätt som man vill få svar skulle jag tro.

Vad bedömer du själv som rimligt? Tror du att en miljon svenskar är homosexuella eller 100000?

De som ingått partnerskap eller gift sig i Sverige är kanske 10000, gissar jag.
jag har inte tillgång till något tillfredsställande statistiskt underlag och tycker därför inte att jag kan göra någon uppskattning av hur stor andelen homosexuella i befolkningen är. uppgiften om antal ingångna partnerskap tillför inget, dels för att det rör sig om en gissning, dels för att det inte är bekant för mig hur många av de som identifierar sig eller identifieras som homosexuella som ingår partnerskap.
Citera
2011-10-18, 13:06
Medlem
Pipharens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamlerunke
Har lite svårt att tro homosex existerar i verkligheten, menar då att män blir sexuellt upphetsade av andra män.
Säg vad ni vill, tror i alla fall inte på det.
Haha vad du tror är orelevant för diskussionen. Detta fenomen existerar, hoppas du inte är lika dum som du låter.

Människors nyfikenhet sätter inga gränser här alltså...

Det är ett biologiskt fenomen. Människor som ni förmodligen vet är en av de fåtal arter som njuter av sex, det behöver inte vara i reproducerande syfte alltså. Kanske därför människor har sex med allt möjligt, varför endast diskutera homosexualitet, när man kan diskutera nekrofili osv.
Citera
2011-10-20, 10:13
Medlem
Badsectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipharen
Människor som ni förmodligen vet är en av de fåtal arter som njuter av sex
Grattis till dagens mest korkade inlägg. Du har vunnit en månad i arbetsläger.
Citera
2011-10-23, 16:43
Medlem
DaCriLLs avatar
läste nån bok nån gång om att bögar föds med kvinnlig hjärna o mannlig kropp o flator med manlig hjärna o kvinnlig kropp. låter rätt så logiskt faktiskt.

det blir liksom fel i kromosom-mixandet.

hade oxå förklarat varför en del homosexuella känner så pass mycke att dom är i "fel kropp" att dom opererar sig.
Citera
2011-10-23, 16:44
Medlem
johanness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
läste nån bok nån gång om att bögar föds med kvinnlig hjärna o mannlig kropp o flator med manlig hjärna o kvinnlig kropp. låter rätt så logiskt faktiskt.

det blir liksom fel i kromosom-mixandet.
har du öht läst tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av DaCriLL
hade oxå förklarat varför en del homosexuella känner så pass mycke att dom är i "fel kropp" att dom opererar sig.
gör de? enligt vem?
Citera
2011-12-05, 17:28
Bannlyst
homusexualitet en missbildning?

Förlåt om tråden ligger fel.. tror det är nån form av dyslexi jag har

Jo det är såhär att jag vill snacka om fenomenet där en bög är som en tjej i sättet.. tex Daniel i ung o bortskämd.. eller denna killen:
http://www.youtube.com/watch?v=a0GDWGvvWRY&feature=g-all

Om ni tänker efter så har de ett sätt precis som en kvinna fast i en mans kropp.. hur kan det ha blivit så?
Själv tror jag att det måste ha blivit nåt fel i hjärnan där man uppfattar sitt kön.. att man är i en mans kropp men man uppfattar sig som en kvinna.. det måste ju finnas nåt i hjärnan som styr det? och där måste det blivit nån slags kortslutning kanske under tiden som de var ett foster?

Vad tror ni? ber om ursäkt om inlägget lät lite provocerande, det var inte menat så.
Citera
2011-12-05, 17:30
Medlem
FrasseSwahns avatar
Eller så är det otroligt smart att ha en gen som gör folk homosexuella för att bekämpa överbefolkning.
Citera
2011-12-05, 18:30
Medlem
Heladageniskogens avatar
Det är vetenskapligt bevisat att homosexualitet är en missbildning i hjärnan.

http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=58064&l=sv&newsdep=130

Citat:
Forskare vid Karolinska Institutet har i en nyligen publicerad studie i den vetenskapliga tidskriften PNAS visat att homosexuellas hjärnor på vissa sätt liknar hjärnorna hos heterosexuella personer av motsatt kön.

Homosexuella är en sorts mentala hermafroditer, vilket inte bara förklarar deras avvikande sexualitet utan även deras avvikande beteende. Eftersom man dessutom inte är "skapad" för att ha det motsatta könets hjärna är det möjligt att homosexualitet leder till andra mentala skador (vi vet att homosexuella är överrepresenterade när det gäller flera psykiska sjukdomar framförallt allvarliga sådana som psykopati och pedofili http://www.adherents.com/misc/hsk.html) eftersom saker inte har "rätt plats" i hjärnan.
Senast redigerad av Heladageniskogen 2011-12-05 kl. 18:54.
Citera
2011-12-05, 19:26
Medlem
Kundalinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Det är vetenskapligt bevisat att homosexualitet är en missbildning i hjärnan.

http://ki.se/ki/jsp/polopoly.jsp?d=130&a=58064&l=sv&newsdep=130

Homosexuella är en sorts mentala hermafroditer, vilket inte bara förklarar deras avvikande sexualitet utan även deras avvikande beteende. Eftersom man dessutom inte är "skapad" för att ha det motsatta könets hjärna är det möjligt att homosexualitet leder till andra mentala skador (vi vet att homosexuella är överrepresenterade när det gäller flera psykiska sjukdomar framförallt allvarliga sådana som psykopati och pedofili http://www.adherents.com/misc/hsk.html) eftersom saker inte har "rätt plats" i hjärnan.

Att det verkar vara ett faktum att det föreligger anatomiska skillnader mellan heterosexuella och homosexuella hjärnor är just det - ett faktum. Men missbildning låter en aning teleologiskt

Din länk: "the total number of serial killers is too small to make statistically relevant statements about whether homosexuals are over- or under-represented among serial killers."
Citera
2011-12-05, 20:18
Medlem
lolitadreamins avatar
Avvikande låter kanske bättre.
Men som de flesta andra avvikelser så har även homosexuella, iallfall om man
räknar bara till en del av männen, bättre framgångar i studier än andra män.
Detta beror på att en stor del av homosexuella män har ett feminint 2D:4D ratio, vilket
studier visar leder till väldigt goda betyg på universitet.
Sedan skulle jag vilja påpeka att vänsterhänthet också är en "missbildning", eftersom
det leder till sämre hälsa, kortare människor, 33% för män och 90% för kvinnor, mer chans att bli
homosexuell, större chans att bli pedofil, ha olika fetisher osv.
Senast redigerad av lolitadreamin 2011-12-05 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in