2010-12-02, 13:18
Medlem
Nja, ingen skäms för dom har cancer..men blotta tanken på att en råbög kanske är sjuk..så slår hela pk samhället bakut...för så kan det ju inte vara, djursex idioter är inte heller sjuka..så länge inte djuret ifråga får lite ont. Pedofiler är däremor sjuka..hur man nu kan veta det, nekrofiler är ju antagligen också sjuka. Så ena gången är en sexuell böjelse en sjukdom..och andre gången inte. Ibland är det skamligt att vara sjuk, och ibland inte..är du branknullar av religiösa skäl är du inte sjuk, och är du barnknullar för du blir kåt är du sjuk, du ser det är en stor skillnad på syftet du gör saker också.

Så sanningen bestäms av den som skriker högst helt enkelt, och kan när somhelst ändras.
Citera
2010-12-02, 13:20
Medlem
Ettan^s avatar
Jag tror inte att störningen påverkar något annat faktiskt. Jag har dock inte träffat mer än en handfull homosexuella personligen, och de man ser på tv (typ ung och bortskämd-Daniel) är antagligen extremfall som inte bör användas för att generalisera.

Att de uppträder lite dystert och/eller känsligt beror säkert mer på att de känner sig utsatta. Samhället har väl blivit bra mycket mer modernt och accepterande, men homosexualitet är fortfarande i mångas ögon just en störning och något som är fel. Sen är det nog svårare att ragga också, stackarna.
Citera
2010-12-02, 13:23
Medlem
Nodezs avatar
Det är ingen psykisk störning utan beror på arv och på psykologiska och sociala faktorer.. tror jag =)

Jag har många homo och bi kompisar men jag ser ingen likhet där i hur de är eller beter sig.. samma sak vore att säga att tjejer tycker om rosa och älskar skor..
Citera
2010-12-02, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kronken
Nja, ingen skäms för dom har cancer..men blotta tanken på att en råbög kanske är sjuk..så slår hela pk samhället bakut...för så kan det ju inte vara, djursex idioter är inte heller sjuka..så länge inte djuret ifråga får lite ont. Pedofiler är däremor sjuka..hur man nu kan veta det, nekrofiler är ju antagligen också sjuka. Så ena gången är en sexuell böjelse en sjukdom..och andre gången inte. Ibland är det skamligt att vara sjuk, och ibland inte..är du branknullar av religiösa skäl är du inte sjuk, och är du barnknullar för du blir kåt är du sjuk, du ser det är en stor skillnad på syftet du gör saker också.

Så sanningen bestäms av den som skriker högst helt enkelt, och kan när somhelst ändras.

Ja men om tittar på det på ett "vetenskapligt" sätt utan att lägga in en massa moraliska värderingar i det är ju alla ovan nämnda sjukdomar. Djursexidioter, nekrofiler, pedofiler och även homosexuella då det inte på något sätt kan vara ett gynsamt beteende. Sen om det är fel eller inte är ju en annan fråga men nu undrar jag om du tror att homosexuella är "konstiga" eller har andra störningar?
Citera
2010-12-02, 13:29
Medlem
Så om ni inte tror att det är en störning eller sjukdom, tror ni inte att pedofili eller nekrofili är det heller då?

Jag har svårt att tänka mig att det bara skulle påverka just den delen av hjärnan. Vad man tänder på, och inget mer
Citera
2010-12-02, 13:33
Medlem
En bög kan bli kär i en annan likasinnad. Jag tror inte en pedo. blir kär, han eller hon bara utnyttjar.
Citera
2010-12-02, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modset
En bög kan bli kär i en annan likasinnad. Jag tror inte en pedo. blir kär, han eller hon bara utnyttjar.

Varför tror du det? Jag tror absolut att en pedo kan tro sig vara kär, alltså var akär
Citera
2010-12-02, 13:35
Medlem
Nodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaran
Så om ni inte tror att det är en störning eller sjukdom, tror ni inte att pedofili eller nekrofili är det heller då?

Jag har svårt att tänka mig att det bara skulle påverka just den delen av hjärnan. Vad man tänder på, och inget mer

men du kanske inte ska jämföra en sexuell läggning som är en ömsesidig kärleksrelation mellan två människor och en sexuell störning med en sak eller person som inte kan vara ömsesidig t ex nekrofiler, pedofiler osv.
Citera
2010-12-02, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nodez
men du kanske inte ska jämföra en sexuell läggning som är en ömsesidig kärleksrelation mellan två människor och en sexuell störning med en sak eller person som inte kan vara ömsesidig t ex nekrofiler, pedofiler osv.

Förstår inte rikigt vad de har för betydelse om kärlen är ömsesig eller inte. Men för att ta en annan jämförelse då, syskon som blir förälskade. Är det en störning? Eller mamma och vuxen dotter?
Citera
2010-12-02, 13:42
Medlem
Théodicées avatar
Alla de sexualiteter du nämner är väl en störning i den mening att det bryter mot normen. Om det var normen att knulla djur så skulle ju heterosexualitet ses som en störning. Men att det är en störning som uppkommit för att moder natur "slarvat" har jag svårt att se. Orsak och verkan, konstigare än så är det nog inte, de filosofiska aspekterna står människan för.

För att svara på frågan; nej jag ser ingen tydlig likhet homosexuella emellan.
Citera
2010-12-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klaran
Varför tror du det? Jag tror absolut att en pedo kan tro sig vara kär, alltså var akär
Inte på "de rätta sättet" om du förstår vad jag menar.
Citera
2010-12-02, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av modset
Inte på "de rätta sättet" om du förstår vad jag menar.

Det är din personliga åsikt ja
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in