Citat:
Ursprungligen postat av liddiz
tjena , funderade på om homosexualitet kan gå vidare från föräldrar eller syskon?
Kanske inte ärvas i genetisk mening, men jag såg någon BBC-dokumentär som menade att risken för homosexualitet öka ju fler äldre syskon man hade. Särskillt farligt är det att vara lillebror till många storebröder.
VARNING BRAINSTORMING:
Ur en psykologisk analys kan jag tänka mig att rangen i sykonskaran är viktig, då den skapar ens sociala miljö. Är man kille och födds långt ner i syskonskaran blir man per automatik underordnad de andra. Denna underdånighet skapar "trauman" vilket får en att likt kvinnor söka skydd hos starka män (ni fattar). Man ärras från födseln att man inte är stark nog själv och måste underkasta sig andra. Denna sociala situationen är betydande nog för att rubba hormonbalansen. Sedan kan tilläggas att yngre söner utsätts för mer östrogen än äldre söner, genom att mammans kropp blir mer motståndskraftig för testosteron för varje manligt foster.
Med kvinnor torde det kanske vara det omvända. Att ju högre upp i syskon skaran man är desto större risk för att bli flata. Just för att man per automatik hamnar i en ledarposition och därmed skapar svårigheter med att underkasta sig mannen.
Flatan börjar identifiera sig med pappan, medan en bögen börjar identifiera sig med mamman. En hetrosexuell identifierar sig med föräldern av samma kön. Eller nåt sånt