2009-05-05, 14:26
Medlem
RYmdskunkens avatar
i det här fallet så aa faktiskt
Citera
2009-05-05, 15:54
Medlem
NashuaMoments avatar
Det rör sig knappast om en mutationer i arvsanlaget. Att folk skulle födas, som bögar tror jag är BS.

Handlar nog snarare om erfarenheter/uppväxten för bögarna.
Citera
2009-05-06, 02:26
Medlem
bronsfisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NashuaMoment
Det rör sig knappast om en mutationer i arvsanlaget. Att folk skulle födas, som bögar tror jag är BS.

Handlar nog snarare om erfarenheter/uppväxten för bögarna.

kan du ge exempel på något i i en persons uppväxt eller erfarenheter som skulle göra att den människan blir bög?

Jag har inget bevis för att man föds som bög/lesbisk för jag är inte en genetikforskare eller vad man nu kan vara för att göra en kvalificerad gissning om den saken.

Men att det skulle vara uppväxten? Njaaa. Ok, erfarenheter från livet och vad man har "lärt sig" av familj/vänner/skola/samhället har säkert mycket att göra med vem man är/vad man tycker. Men alla barn som har alkoholiserade föräldrar blir ju inte alkoholister för det. Eller någon som vuxit upp/umgås med bögar blir ju inte bög bara för det.
Citera
2009-05-06, 11:28
Medlem
Läste i senaste(?) illvet om homosexuella djur. Om djur nu är homosexuella så lär det väll inte vara naturens sätt att förhindra överbefolkning. I tidningen står det att dem hittat 1500 olika arter där homosexualiteten är förekommande. Om det berodde på överbefolkning skulle väll varannan människa vara bög idag.
Citera
2009-05-06, 12:04
Medlem
Insignificunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indulge
Läste i senaste(?) illvet om homosexuella djur. Om djur nu är homosexuella så lär det väll inte vara naturens sätt att förhindra överbefolkning. I tidningen står det att dem hittat 1500 olika arter där homosexualiteten är förekommande. Om det berodde på överbefolkning skulle väll varannan människa vara bög idag.

Naturligtvis finns inte homosexualitet för att skydda mot överbefolkning.
Citera
2009-05-06, 13:49
Medlem
Malreeks avatar
Homosexualitet är något man föds med skulle jag säga om man nu har altternativet til att man blir präglad i sin miljö vilket knappast är troligt för då skulle hela jorden bli homosexuell till sist. 2 olika sorters egenskaper på människor helt enkelt homosexuell eller inte....
Citera
2009-05-06, 14:03
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Nu handlar väl inte tråden om huruvida man föds som homosexuell eller inte utan om varför det finns homosexuella. Allt som finns på jorden finns där av en anledning så varför finns det homosexuella?

Jag tycker faktiskt att frågeställningen är intressant.
Citera
2009-05-06, 14:20
Bannlyst
På hästar så märks ett ganska märkligt beteende, nämligen att ston blir lesbiska och försöker dominera och sätta på andra ston. Detta beror på att de har fått en cysta på sina äggstockar som producerar och pumpar ut mängder med testosteron. Det är mycket ovanligt men förekommer.

Vet även att detta förekommer hos hund och katt, och inte minst i samband med kastrering och sterilisering om veterinären är inne och petar för mycket ute i fält.
Citera
2009-05-06, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MiamiBitch
På hästar så märks ett ganska märkligt beteende, nämligen att ston blir lesbiska och försöker dominera och sätta på andra ston. Detta beror på att de har fått en cysta på sina äggstockar som producerar och pumpar ut mängder med testosteron. Det är mycket ovanligt men förekommer.

Vet även att detta förekommer hos hund och katt, och inte minst i samband med kastrering och sterilisering om veterinären är inne och petar för mycket ute i fält.

I en annan sak jag läste i illvet så stog det att bögar har mer aktivitet i hjärnan där kvinnor oftast också har hög aktivitet. Så att en kvinna och en bögs hjärna fungerar likadant i vissa aspekter. Samma med lebbar och män. Svårt att förklara med mitt dåliga ordföråd men ska försöka fixa lite bilder på artiklarna.

Kanske det blir någon slags försening när fostret får sitt kön som skapar "syndarna".
Citera
2009-05-06, 15:14
Medlem
Stuntman Bobs avatar
Men varför?!

Alla sitter och skriver om bögdjur och om folks uppväxter. Det är inte intressant. Om ni vet varför så skriv detta istället.
Citera
2009-05-06, 16:49
Bannlyst
Tänk er lejon. Män vill knulla alla honor och få många ungar dvs sprida sin säd. Dom svagare hannarna blir ivägjagade. Kuken står dock mellan benen på dom och när ingen hona finns tillgänglig så tager man vad man haver. Låter som den mest logiska lösningen dvs bögar är dom svagas sexualitet.
Citera
2009-05-06, 17:03
Medlem
Offlines avatar
Från wiki:

"Ray Blanchard och hans forskningsteam har funnit att broderlig födelseordning visat sig ha en stor inverkan på utveckling av homosexualitet. Detta tros bero på H-Y antigenen och dess roll i den sexuella utvecklingen.[16] Forskare har även funnit att vänsterhänthet är vanligare bland homosexuella där homosexuella har 1,34 gånger fler vänsterhänta än heterosexuella. Resultaten pekar på att det rör sig om skillnader i den tidiga neurosutvecklingen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Homosexuell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in