2022-06-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ybsiv
Jag hörde Urban på radion idag. Mix Megapol med Lotta B. Hur som helst ska skeletthunden ut till ön och nosa nu när som helst.

De har också börjat sända en ny podd "Kalla Fall" om mord på Gotland. Först ut är Sjögren. Det har bara kommit ett avsnitt än men jag tror att det kommer bli värt att följa.
Har dom verkligen startat en ny podd i samma ämne.
Om det stämmer är det som jag sagt från början.
Detta är för egen vinning och syfte.
Dom kommer aldrig med något avgörande och inga nya vittnen träder fram.
Det börjar bli en parodi av grävgruppen.
Min skeptiska hållning har varit korrekt från start och jag trodde att man kanske inser fakta och lägger ner detta men dom verkar fortsätta på ett annat forum.
Citera
2022-06-12, 20:34
Medlem
Skulle visst säga att utredningen är ett misslyckande eftersom dom inte löst det. Att nya ledtrådar kommer ständigt är också ett tecken på att de missat för mycket från start alternativt att de lyssnar på massor olika folks spekulationer som inte överensstämmer med verkligheten. Dessa tips ska de ha kollat för 50 år sen nu är de försent. Folk är döda , har glömt och mycket av informationen är inte trovärdig. Som om Sven skulle vara begravd i Bingan 😂 ja folk kommer med de dummaste påståenden där de säger de är säkra på de sätt han eller offret lämna något där mycket av informationen finns ingen substans bakom. De skulle börja med utredningen på en gång då den första tiden är kritiskt så dom var slappa på polisstationen. Hotelmordet i visby och Selma Thimgren är inte heller lösta. Polisen har misslyckats alldeles för mycket, gotland är litet 3 olösta mord är stort . Ta in Adolfsson också så är det katastrofala misslyckanden.

Såklart de inte kommer hitta Sven Sjögren . De kan likaväl varit ett beställningsmord där de tagit honom till något baltiskt land och begravt honom där. Sven Sjögren mordet kan inte lösas om de har extrem tur så kan de hitta skelettet vilket inte alls är troligt .
Citera
2022-06-13, 17:16
Medlem
Ybsivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Har dom verkligen startat en ny podd i samma ämne.
Om det stämmer är det som jag sagt från början.
Detta är för egen vinning och syfte.
Dom kommer aldrig med något avgörande och inga nya vittnen träder fram.
Det börjar bli en parodi av grävgruppen.
Min skeptiska hållning har varit korrekt från start och jag trodde att man kanske inser fakta och lägger ner detta men dom verkar fortsätta på ett annat forum.

Egen vinning? Vad tror du att de vinner?
Jag tror inte att det finns någon annan drivkraft än nyfikenhet.
Citera
2022-06-13, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ybsiv
Egen vinning? Vad tror du att de vinner?
Jag tror inte att det finns någon annan drivkraft än nyfikenhet.
Vore kul om dom kan redovisa intäkter och kostnader
Vad fick dom in för att hyra hunden och vore kul om dom kunde redovisa kostnaden med kvitto för samma hund.
Har frågat om när hunden kommer och vilka områden den ska söka och vilka tidpunkter.
Detta måste ju vara förutbestämd samtidigt som man började prata om hunden.
Redovisa gärna detta också.
Tid , plats och datum.
Dom vill bygga upp ett varumärke .
Det borde även du förstå.
Nyfikenhet tror jag inte på.
Citera
2022-06-13, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leko12
Skulle visst säga att utredningen är ett misslyckande eftersom dom inte löst det. Att nya ledtrådar kommer ständigt är också ett tecken på att de missat för mycket från start alternativt att de lyssnar på massor olika folks spekulationer som inte överensstämmer med verkligheten. Dessa tips ska de ha kollat för 50 år sen nu är de försent. Folk är döda , har glömt och mycket av informationen är inte trovärdig. Som om Sven skulle vara begravd i Bingan 😂 ja folk kommer med de dummaste påståenden där de säger de är säkra på de sätt han eller offret lämna något där mycket av informationen finns ingen substans bakom. De skulle börja med utredningen på en gång då den första tiden är kritiskt så dom var slappa på polisstationen. Hotelmordet i visby och Selma Thimgren är inte heller lösta. Polisen har misslyckats alldeles för mycket, gotland är litet 3 olösta mord är stort . Ta in Adolfsson också så är det katastrofala misslyckanden.

Såklart de inte kommer hitta Sven Sjögren . De kan likaväl varit ett beställningsmord där de tagit honom till något baltiskt land och begravt honom där. Sven Sjögren mordet kan inte lösas om de har extrem tur så kan de hitta skelettet vilket inte alls är troligt .
Bra skrivet och den sista delen kan vara troligt och då nödvändigtvis inte Baltikum men fastlandet i allafall.
Citera
2022-06-15, 21:53
Medlem
”Egen vinning”? Det var det märkligaste jag läst. Skulle inte alla vilja hitta Sven och förhoppningsvis få reda på vad som gick han till mötes denna dystra dag? Alla med är försvunnen anhörig borde väl ha rätt att få ett avslut?
Citera
2022-06-15, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemn01
”Egen vinning”? Det var det märkligaste jag läst. Skulle inte alla vilja hitta Sven och förhoppningsvis få reda på vad som gick han till mötes denna dystra dag? Alla med är försvunnen anhörig borde väl ha rätt att få ett avslut?
Tror att väldigt väldigt många är trötta på att man tar upp detta gång på gång.
Det var väl så att grannen vid en radio intervju tyckte samma.
Det kan röra upp känslor också.
Har du tänkt den tanken?.
Någon gång får man ge sig.
Jag har bett om att få info om hunden som är deras nu enda hopp.
När kommer den.
I vilka områden ska den söka i och när.
Vad kostar det och visa upp kvitto.
Nu är vi i mitten på juni och mig veterligen har den i varit där. Har jag fel så informera mig resultat och annat.
Annars sitter dom på pengarna som man samlat in för detta ändamål.
Det är fakta
Citera
2022-06-15, 22:18
Medlem
Den redovisningen lär nog komma tids nog….och om inte annat så har de nog lagt miljoner i tid och övriga kostnader genom åren om inte annat….
Citera
2022-06-16, 08:15
Medlem
Citat:
Den redovisningen lär nog komma tids nog….och om inte annat så har de nog lagt miljoner i tid och övriga kostnader genom åren om inte annat….
Vad har resultatet blivit av alla nerlagda timmar. Inget nytt av värde.
När kan dom redovisa tiden och plats för när och vart hunden ska söka.
Vi börjar där. Blir det i år överhuvudtaget?.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-06-16 kl. 08:18.
Citera
2022-06-16, 09:48
Medlem
Det verkar som att det är i nära tid. Urban var ju med i ”Halv tre med Lotta Bromé” härom dagen och berättade om just det….
Citera
2022-06-16, 10:29
Medlem
Citat:
Det verkar som att det är i nära tid. Urban var ju med i ”Halv tre med Lotta Bromé” härom dagen och berättade om just det….
Jag fattar att man söker uppmärksamhet för att bygga upp sitt varumärke men begriper inte att man inte blir mer ifrågasatta med dom icke resultat man nåt.
Tiden går och teori efter teori går om intet.
Nu är det lite av sista chansen med någon hund.
Känns som dom borde vara mer öppna med vad hunden ska göra och när.
Borde finnas ett allmänintresse över detta för dom som bidragit med pengar och dom som lyssnar på radio och följer fallet.
Kan det vara så att man drar ut på det eftersom man inte tror helhjärtat på det och så länge hunden inte varit där "lever" fallet.
Har man det minsta av strategiskt tänkande har man genomskådat detta för länge sedan.
Fler borde med tiden se att detta är ett fiasko resultat mässigt med tanke på att man man ville presentera en kropp och vem som ligger bakom detta OM ett brott har begåtts.
Det vet ingen idag utan allt handlar om en teori.
Nästa fall kan vara att söka svaret på gåtan Carlos i Strömsund.
Det är bara 20 år gammalt och är tämligen färskt i sammanhanget.
Senast redigerad av tlarsson365 2022-06-16 kl. 10:36.
Citera
2022-06-16, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Jag fattar att man söker uppmärksamhet för att bygga upp sitt varumärke men begriper inte att man inte blir mer ifrågasatta med dom icke resultat man nåt.
Tiden går och teori efter teori går om intet.
Nu är det lite av sista chansen med någon hund.
Känns som dom borde vara mer öppna med vad hunden ska göra och när.
Borde finnas ett allmänintresse över detta för dom som bidragit med pengar och dom som lyssnar på radio och följer fallet.
Kan det vara så att man drar ut på det eftersom man inte tror helhjärtat på det och så länge hunden inte varit där "lever" fallet.
Har man det minsta av strategiskt tänkande har man genomskådat detta för länge sedan.
Fler borde med tiden se att detta är ett fiasko resultat mässigt med tanke på att man man ville presentera en kropp och vem som ligger bakom detta OM ett brott har begåtts.
Det vet ingen idag utan allt handlar om en teori.
Nästa fall kan vara att söka svaret på gåtan Carlos i Strömsund.
Det är bara 20 år gammalt och är tämligen färskt i sammanhanget.

Om ett gäng entusiaster med en ihop-swishad budget försöker lösa ett fall som polisen trots stora ansträngningar misslyckades med för 50 år sedan, och dom inte når hela vägen fram, så är det väl ändå lite hårt att kalla det ett ”fiasko”, tycker du inte?

Det är väl snarare det förväntade resultatet. Skulle det verkligen lyckas så är det ju närmast ett mirakel.

Men enligt dig så kanske man inte får försöka göra någonting om man inte är helt säker på att det skall lyckas? Det känns som en väldigt trist inställning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in