Citat:
Ursprungligen postat av
WisbyPils
Om jag fattar dig rätt så menar du att podden och grävgruppen inte ens själva tror att det finns en chans att de kommer hitta något, men låtsas att de tror det för att få finansiering och ”bli kända”?
I så fall kan jag lugna dig på den punkten. Det finns helt klart en genuin övertygelse inom grävgruppen om att det finns en realistisk chans att kunna göra ett fynd. Sen vet man så klart att det är en chansning och ett långskott. Men du får skratta hur mycket du vill sen om man kammar noll. Då har man i alla fall försökt.
Från början tror jag säkert att ni satt tillsammans och tyckte att ni var unika och bättre än dom som arbetat med detta tidigare.
Er självkritik och varför och hur skulle podden ändra på detta.
Någon gärningsman eller hittils okänt vittne skulle träda fram efter 50 år.
Hade någon sagt att detta är lönlöst från start hade ni inte lyssnat överhuvudtaget.
Vi ska göra vår grej . till vilken nytta.
Det finns en anledningen att folk ät trötta och polisen kallar det iskallt.
Jag har aldrig hört en polis kalla ett ärende för iskallt.
Varför tror ni i gemförelse med polisen att detta är ett Hot Case.
Ni är som åklagare i detta trots att ni skyddar er med att vi ställer bara frågar . men ger inga svar.
Bara den slogan säger mycket om er.
Ni har nu fått tid på er och en hittelön har utfärdast men hittils har inget nytt tillkommit av värde.
Nu återstår en skellethund.
Om vi som jag tror att detta kommer inte lösa mysteriet . Vad återstår då och vad har ni åstakommit.
Inget enligt mig.
Sen förstår jag att det har lagts ner oändligt med timmar och att göra en podd är varken enkelt eller billigt men jag fokuserar på ämnet ni valt och innehållet och framför allt vilket resultat det givit.