2021-09-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Varför är relation till BL viktig i sammanhanget.
Vad är era relationer till personerna i och runt podden?.
Jag tycker vad era bevis och vad Olösta mords nya teorier visar är det som är relevant.
Att dom tar fram nya teorier hela tiden är vi överens om.
VAD HAR DOM HITTAT OCH SOM GÖR ATT VI KOMMIT NÄRMARE EN LÖSNING.
Ingenting utom att man har fått vatten på sin kvarn.
Nu är dom inte trovärdiga längre när man tvingas att tigga för att hyra en hund.

Sen blir jag tjatig när jag tar upp uttalandet om att man är 80% säker på att kroppen finns i området.
Ni som vet. Vad är som gör att man med säkerhet kan uttala sig på detta sätt.
Jag står fast att vissa här tycker att enbart hitta nya teorier räcker för att tillfredsställa er.
Vi andra vill ha svar och det är inte Olösta mord uppgift som bekant.
Dom ställer bara frågor.

Både du och gyllene slipsen verkar vara väldigt måna om att några undersökningar inte skall göras. Då börjar man ju fundera på motivet. Är han verkligen oskyldig så kan ju en undersökning bara stärka den tesen?

Det dom hittat är ju helt nya vittnesuppgifter som gör gällande att BL dagen för försvinnandet skall ha observerats miltals från var han själv påstår att han varit och i ett område som aldrig undersökts av polisen.

Hur tycker du att detta skulle finansieras då? Efter som polisen inte har någon egen skeletthund och tjänsten måste köpas på den öppna marknaden så måste det ju finansieras privat. Om nu folk tycker detta är bra, varför lägger du dig i?

Jag tycker inte att uttalandet ”80%” är ett tecken på att man är så överjävligt säker som du verkar tycka. Men du kanske inte är så bra på det här med procent? 80% betyder väl snarare att man är hyffsat säker på något, utan att veta säkert. 80% är långt ifrån att vara säker bortom rimligt tvivel vilket alltså krävs för en dom.
Är man (som jag) i princip övertygad om att BL gjorde det, eller allra minst var delaktig, så blir det ju väldigt intressant om han setts på en plats som ligger långt ifrån hans egen redogörelse och dessutom vid en väldigt intressant tidpunkt. Nån exakt procentsats tänker jag inte lämna. Den är inte 100% men den är heller inte 0%. Siffran 80%? En killgissning, jovisst. Men gubben måste ju finnas någonstans. För att kunna bekräfta eller utesluta detta måste man ju undersöka. Och det verkar det alltså som att ni motsätter er? Varför?
Citera
2021-09-07, 14:21
Medlem
Scientologys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WisbyPils
Det dom hittat är ju helt nya vittnesuppgifter som gör gällande att BL dagen för försvinnandet skall ha observerats miltals från var han själv påstår att han varit och i ett område som aldrig undersökts av polisen.
Att någon fullständigt ändrar sina vittnesmål betyder ju inte annat än att denne någon också är kapabel till att ljuga i ett misstänkt mordfall. Han verkade ju inte rädd i första läget, men kanske i andra...

Troligen har lögnen kommit fram i det senare läget efter konfrontation med verkligheten & dess konsekvensbilder. Och därefter anpassats till en mindre konsekvensfull börda för uppgiftslämnaren som alldeles oavsett har ljugit vid minst ett tillfälle.
I första läget hade vittnet ingen rädsla för att gå ut i offentligheten med uppgifterna, men kanske blev de svårare att förklara på det personliga planet då han måste förklara för sina nära vad han gjorde på platsen.
Citera
2021-09-07, 14:33
Medlem
Citat:
Både du och gyllene slipsen verkar vara väldigt måna om att några undersökningar inte skall göras. Då börjar man ju fundera på motivet. Är han verkligen oskyldig så kan ju en undersökning bara stärka den tesen?

Hur tycker du att detta skulle finansieras då? Efter som polisen inte har någon egen skeletthund och tjänsten måste köpas på den öppna marknaden så måste det ju finansieras privat. Om nu folk tycker detta är bra, varför lägger du dig i?

Jag tycker inte att uttalandet ”80%” är ett tecken på att man är så överjävligt säker som du verkar tycka. Men du kanske inte är så bra på det här med procent? 80% betyder väl snarare att man är hyffsat säker på något, utan att veta säkert. 80% är långt ifrån att vara säker bortom rimligt tvivel vilket alltså krävs för en dom.
Är man (som jag) i princip övertygad om att BL gjorde det, eller allra minst var delaktig, så blir det ju väldigt intressant om han setts på en plats som ligger långt ifrån hans egen redogörelse och dessutom vid en väldigt intressant tidpunkt. Nån exakt procentsats tänker jag inte lämna. Den är inte 100% men den är heller inte 0%. Siffran 80%? En killgissning, jovisst. Men gubben måste ju finnas någonstans. För att kunna bekräfta eller utesluta detta måste man ju undersöka. Och det verkar det alltså som att ni motsätter er? Varför?
Vad har du för koppling till podden?.
Jag är inte det minsta rädd för undersökningar och skulle sanningen komma fram kan det bara gynna BL eftersom ni dömmer honom på förhand.
Jag är däremot trött , arg och uppgiven hur dessa människor slår på stora trumman och söker medial uppmärksamhet.
När det kommer till fakta är det noll som framkommit trots ett vittne blandat ihop eller ljugit om var han såg och vilken tid osv.
Det är männen bakom podden som gör att jag engagerar mig i detta.
Dom är enligt mig större skojare än BL var.
Det finns 100.000 i potten så hitta kroppen så täcker det deras kostnader. Punkt.
Citera
2021-09-07, 20:32
Medlem
Citat:
Det är männen bakom podden som gör att jag engagerar mig i detta.
Dom är enligt mig större skojare än BL var.

Du har rätt till din åsikt, men du är nog rätt ensam om att tycka detta.
Senast redigerad av WisbyPils 2021-09-07 kl. 20:35.
Citera
2021-09-07, 21:23
Medlem
Citat:
Du har rätt till din åsikt, men du är nog rätt ensam om att tycka detta.
Du svarar inte på frågan vad din koppling till podden är.
Eftersom dom tigger ständigt så vore det intresant om man kunde redovisa sina intäkter och kostnader.
Vet att det har tillfrågats av andra så helt ensam är jag inte.
Redovisa gärna men inte som när det gäller sannolik över var kroppen kan ligga.
80 % är inte 80% men inte 0 och inte 100 men kanske 40% eller 30 % kanske 50-60% eller något annat.🤔
Vet inte om det behöver kommenteras mer.🤪 men snurrigt blir det.
Debet och kredit tack.
Citera
2021-09-08, 06:50
Medlem
Citat:
Du svarar inte på frågan vad din koppling till podden är.
Eftersom dom tigger ständigt så vore det intresant om man kunde redovisa sina intäkter och kostnader.
Vet att det har tillfrågats av andra så helt ensam är jag inte.
Redovisa gärna men inte som när det gäller sannolik över var kroppen kan ligga.
80 % är inte 80% men inte 0 och inte 100 men kanske 40% eller 30 % kanske 50-60% eller något annat.🤔
Vet inte om det behöver kommenteras mer.🤪 men snurrigt blir det.
Debet och kredit tack.

Sluta låtsas som att du oroar dig för insamlingens ekonomiska integritet. Det är uppenbart att det inte är där skon klämmer.
Citera
2021-09-08, 09:20
Medlem
Citat:
Sluta låtsas som att du oroar dig för insamlingens ekonomiska integritet. Det är uppenbart att det inte är där skon klämmer.
Svara på frågan istället.
Du undviker den konstant.
Vad är din koppling till podden.
Just den podd som gjort så mycket enligt dig.
Dom har hittat och tagit fram info om Lojsta hed eller vad det Ethelhem . Eller hur var det.
Ett ljugande vittne är det ni går och tror på. Sen försöker ni få allmenheten att tro att ni har ny , viktig information och nämner inte att vittnet har ändrat sitt vittnesmål och är ytterst opålitligt.
Du som ständigt tar podden i försvar måste väl inse att det är mycket snack och lite verkstad.
Går man in på detalj nivå har ni inte kommit någonvart. Det måste vara genant om man tittar på vart ert arbete konkret givit.
Att du inte inser att nu måste ni börja sälja middagsbiljetter för att hyra en hund och söka i det område som det ljugande vittne har yrat om att en bil kört.
Jag kan bara småle. 😏
Jag citerar återigen det senaste jag hörde från personer som är inblandade i sökandet efter SS.
Inga nya tips har inkommit utan bara gammal skåpmat
SS granne som uttalar sig trots 100.000 kr i hittelön.

Detta är inget kallt fall utan iskallt.
Polisen som blir intervjuad i Radio.

Detta summerar att ingen viktig information tillkommit i utredningen.
Så är det och ni måste sluta låtsas.
Senast redigerad av tlarsson365 2021-09-08 kl. 09:34.
Citera
2021-09-08, 10:58
Medlem
Citat:
Svara på frågan istället.
Du undviker den konstant.
Vad är din koppling till podden.
Just den podd som gjort så mycket enligt dig.
Dom har hittat och tagit fram info om Lojsta hed eller vad det Ethelhem . Eller hur var det.
Ett ljugande vittne är det ni går och tror på. Sen försöker ni få allmenheten att tro att ni har ny , viktig information och nämner inte att vittnet har ändrat sitt vittnesmål och är ytterst opålitligt.
Du som ständigt tar podden i försvar måste väl inse att det är mycket snack och lite verkstad.
Går man in på detalj nivå har ni inte kommit någonvart. Det måste vara genant om man tittar på vart ert arbete konkret givit.
Att du inte inser att nu måste ni börja sälja middagsbiljetter för att hyra en hund och söka i det område som det ljugande vittne har yrat om att en bil kört.
Jag kan bara småle. 😏
Jag citerar återigen det senaste jag hörde från personer som är inblandade i sökandet efter SS.
Inga nya tips har inkommit utan bara gammal skåpmat
SS granne som uttalar sig trots 100.000 kr i hittelön.

Detta är inget kallt fall utan iskallt.
Polisen som blir intervjuad i Radio.

Detta summerar att ingen viktig information tillkommit i utredningen.
Så är det och ni måste sluta låtsas.

Jag har redan sagt att jag har viss insyn i podden och den så kallade grävgruppen. Mer vill jag inte gå ut med, och har ingen skyldighet att göra heller. Se regel 1.06.

Du tycker inte att det framkommit något nytt och tycker inte att det är någon idé att använda skeletthundar för att göra några nya undersökningar. Ok. Du har rätt till din åsikt. Andra som lyssnat på podden och läst om fallet gör uppenbarligen en annan bedömning.

Du verkar ju inte riktigt förstått att det här med skeletthundar är en ny teknik som inte existerade på 70-talet. Det är ungefär som att man skulle klaga på att man DNA-testar spår från gamla utredningar och säger ”man har redan tittat på det där, det är bara gammal skåpmat”.

Genant? Hur ofta tror du att poddar och amatörutredare löser 50 år gamla iskalla fall? Har det ens någonsin hänt?
Citera
2021-09-08, 12:34
Medlem
Citat:
Jag har redan sagt att jag har viss insyn i podden och den så kallade grävgruppen. Mer vill jag inte gå ut med, och har ingen skyldighet att göra heller. Se regel 1.06.

Du tycker inte att det framkommit något nytt och tycker inte att det är någon idé att använda skeletthundar för att göra några nya undersökningar. Ok. Du har rätt till din åsikt. Andra som lyssnat på podden och läst om fallet gör uppenbarligen en annan bedömning.

Du verkar ju inte riktigt förstått att det här med skeletthundar är en ny teknik som inte existerade på 70-talet. Det är ungefär som att man skulle klaga på att man DNA-testar spår från gamla utredningar och säger ”man har redan tittat på det där, det är bara gammal skåpmat”.

Genant? Hur ofta tror du att poddar och amatörutredare löser 50 år gamla iskalla fall? Har det ens någonsin hänt?
Det kan jag lova dig att jag kan skilja på sak och person.
Vi diskuterar fallet och vi har olika uppfattningar.
Sen att du gör ett arbete där får jag acceptera och respektera.
När det kommer till skellethunden så vet jag inget om dessa men med lite sunt förnuft så inser jag att ni som vanligt hoppas och sätter en stor tilltro och börja leta efter en ny nål i höstacken.
Ni är förutsägbara och lätt att genomskåda.
Nej . Jag tror inte ett dugg på hunden och har dna tekniken inte hjälp er i jakten på BL.
Hans dna borde finnas och är det så att inte ens den modernaste tekniken hjälper er i jakten så rekomenderar jag er att byta fall.
Ingen har tidigare lyckats säger du , men ni tror genom att starta en podd att ni ska lyckas , Hybris.
Lyckas ni inte har ni säkert fått nya människor övertygade att Bulvanen är den mest sannolika mördaren likt Stig Engström i Palmemordet.
Hoppas ni är nöjda med detta i allafall och har ni tjänat några kronor på vägen och fått medial uppmärksamhet så har ni säkert nått era mål.
På beskostnad av att en eller flera blivit utmålade som potenitela mördare.
Det måste kännas bra.
Ingen kropp , inga bevis = inget svar
Ni fick mig att plötsligt bli sugen att se Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson igen.
Passande titel.
Senast redigerad av tlarsson365 2021-09-08 kl. 12:37.
Citera
2021-09-08, 16:02
Medlem
Citat:
Det kan jag lova dig att jag kan skilja på sak och person.
Vi diskuterar fallet och vi har olika uppfattningar.
Sen att du gör ett arbete där får jag acceptera och respektera.
När det kommer till skellethunden så vet jag inget om dessa men med lite sunt förnuft så inser jag att ni som vanligt hoppas och sätter en stor tilltro och börja leta efter en ny nål i höstacken.
Ni är förutsägbara och lätt att genomskåda.
Nej . Jag tror inte ett dugg på hunden och har dna tekniken inte hjälp er i jakten på BL.
Hans dna borde finnas och är det så att inte ens den modernaste tekniken hjälper er i jakten så rekomenderar jag er att byta fall.
Ingen har tidigare lyckats säger du , men ni tror genom att starta en podd att ni ska lyckas , Hybris.
Lyckas ni inte har ni säkert fått nya människor övertygade att Bulvanen är den mest sannolika mördaren likt Stig Engström i Palmemordet.
Hoppas ni är nöjda med detta i allafall och har ni tjänat några kronor på vägen och fått medial uppmärksamhet så har ni säkert nått era mål.
På beskostnad av att en eller flera blivit utmålade som potenitela mördare.
Det måste kännas bra.
Ingen kropp , inga bevis = inget svar
Ni fick mig att plötsligt bli sugen att se Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson igen.
Passande titel.

Fair enough.
Vi får nog helt enkelt acceptera att vi har olika ståndpunkter här. Finns det en chans att Sjögrens kvarlevor kan hittas (oavsett om den är 1% eller 80%) så tycker jag att det är värt att försöka. Är det så att samtliga de här åtgärderna genomförs utan att några som helst fynd görs så kommer i alla fall jag bli något mindre säker på BLs skuld i det hela.
Citera
2021-09-08, 16:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
I s f något mycket unikt.

Citat:

Jag har i a f inte hört talats om att ett så gammalt fall har blivit löst.

Det är möjligt att det kan finnas något sådant fall men inget som har blivit omskrivet i mer modern tid. Skulle SS kvarlevor hittas så är detta verkligen något mycket unikt.
Citera
2021-09-09, 07:44
Medlem
Citat:
Fair enough.
Vi får nog helt enkelt acceptera att vi har olika ståndpunkter här. Finns det en chans att Sjögrens kvarlevor kan hittas (oavsett om den är 1% eller 80%) så tycker jag att det är värt att försöka. Är det så att samtliga de här åtgärderna genomförs utan att några som helst fynd görs så kommer i alla fall jag bli något mindre säker på BLs skuld i det hela.
Nu är tonen lite mer realistisk.
Det är det jag kallar Hybris när man går ut med en tro om att ni skulle göra det ingen annan lyckats med.
Jag inser snabbt att detta kommer bli ytterst svårt eller snarare omöjligt.
Redan där blir vi som 🐶 och 🐱.
Hade man gått ut lite mer lojalt med att ni vill försöka göra något ingenannan lyckats med .
Lösa ett 50 år gammalt försvinnande.
Jag anser att er självbild redan från start inte är realistisk och ni ser er som bättre och att ni sen ständigt försöker bygga luftslott för att hålla intresset vid liv.
Så min sammanfattning är att ni kunde gjort det på ett mer lojalt sätt mot att inblandade men samtidigt kunde sökt efter kroppen.
Nu gick ni ut och siktade högt men fallhöjden blir enorm som ni märker.
Ju tyngre man är , ju hårdare faller man.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in