Citat:
Ursprungligen postat av
viperstyle
Jag tänker på det vi prata om med att det inte var Bs barn och Hjördis roll i det hela. Tycker saker och ting kommer i en annan dager när det finns orsakssamband som kan förklara en hel del av Bs beteende under tiden i huset. Inte ursäktas dock.
Skulle Hjördis veta något om Sjögren, vilket inte är helt osannolikt, skulle hon inte snacka det är jag helt övertygad om. Jag tror hon hade hållhakar på B. Hon säger själv att hon var med när han gjorde ”affärer”, hon har haft en del koll.
Ja alla har olika sidor klart även B. Men jag förstår nu att Hjördis inte alls var så intresserad av att lägga korten på bordet och erkänna sin egen roll i dramat. Både i intervjun och i tv-programmet har hon dragit på stora offerkoftan. Här menar jag att GG kanske inte heller hade koll pga Hjördis subjektiva information.
Så är det . Det man inte vill veta tar man inte reda på.
Deras enda chans när dom inte hittat kroppen , mordplats/vapen eller bevis så är det vittnen.
Hjördis var ett sådant och då vill dom inte förstöra den möjligheten genom att gräva där och samma gäller direktören.
Folk hävdar att jag hittar på osv men det finns mycket att hitta om man bara lyfter på locket.
Som du säger är vissa saker aldrig okej men ska man vara objektiv så borde hela historien visas så får folket bilda sig en egen uppfattning.
Nu har GG gjort sin och det lurar folk.
Därför har jag varit och är kritiskt med all rätta.