2022-11-13, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Jag skulle undersökt direktörens inblandning om jag sökte svaret på fallet.
Gjorde jag en podd och ville bygga varumärke skulle jag satsa på någonannan.
Var har du fått det ifrån? Varför tror du att de vill bygga ett varumärke? Det har ingen annan podd gjort så vitt jag vet. Men folk lyssnar ändå. Framförallt genren true crime är populär. Så det behövs verkligen inget varumärke. Räcker med att det är mystiskt och spännande.
Vad du hittar på!
Citera
2022-11-13, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Var har du fått det ifrån? Varför tror du att de vill bygga ett varumärke? Det har ingen annan podd gjort så vitt jag vet. Men folk lyssnar ändå. Framförallt genren true crime är populär. Så det behövs verkligen inget varumärke. Räcker med att det är mystiskt och spännande.
Vad du hittar på!
Ska vi prata fakta så har dom enligt dig lyckats med podden och enligt mig misslyckats med att ge SS en grav och en begravning.
Citera
2022-11-13, 23:32
Medlem
Citat:
Ska vi prata fakta så har dom enligt dig lyckats med podden och enligt mig misslyckats med att ge SS en grav och en begravning.
Men de försökte! Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge.
Citera
2022-11-13, 23:36
Medlem
Citat:
Men de försökte! Bättre lyss till den sträng som brast än att aldrig spänna en båge.
På bekostnad och smutskastning av huvudpersonen.
Det är baksidan men det gör dig inget.
Citera
2022-11-14, 16:39
Medlem
Tänk vad vi i den här tråden skulle kunna klura ut tillsammans om vi var transparenta och la all den fakta/vad vi hört på bordet (=i tråden) istället för att skriva flera hundra kommentarer (räcker det ens??) med irriterade inlägg mot varandra, skriva sura/korta inlägg och be andra dra sina slutsatser utan att istället skriva tydliga vad man vet/vad som kan avfärdas för att hjälpas åt framåt. Varför skriva här om man bara vill avvisa sånt andra skrivit men inte förklara varför. Och varför klanka ner på de som faktiskt försöker 🤷🏼‍♀️

Flashback kan göra underverk om vi gör jobbet och lägger pusslet tillsammans, men vi är alla olika och här känns det som att vi fastnat i fokus på skitsnack istället för att hitta ledtrådar. Trist tycker jag!
Citera
2022-11-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gallade
Tänk vad vi i den här tråden skulle kunna klura ut tillsammans om vi var transparenta och la all den fakta/vad vi hört på bordet (=i tråden) istället för att skriva flera hundra kommentarer (räcker det ens??) med irriterade inlägg mot varandra, skriva sura/korta inlägg och be andra dra sina slutsatser utan att istället skriva tydliga vad man vet/vad som kan avfärdas för att hjälpas åt framåt. Varför skriva här om man bara vill avvisa sånt andra skrivit men inte förklara varför. Och varför klanka ner på de som faktiskt försöker 🤷🏼‍♀️

Flashback kan göra underverk om vi gör jobbet och lägger pusslet tillsammans, men vi är alla olika och här känns det som att vi fastnat i fokus på skitsnack istället för att hitta ledtrådar. Trist tycker jag!
Problemet att lägga ett pussel när man vet att det saknas bitar redan när man börjar.
Där i ligger en del av min kritik.
Ska man göra en historia där det fattas en massa bitar och då gör man egna bitar som inte riktigt passar och i andra fall inte passar alls.
Då blir resultatet som i podden.
Det jag/vi gör är att poängtera att man kan inte stoppa i en rund bit när det saknas en fyrkantig eller tvärtom.
Men jag håller med att det vore bra om det är möjligt och att folk inte tror på allt som sägs i podden som en sanning.
Därför blir det korta inlägg och mycket munhuggning.
Citera
2022-11-14, 22:54
Medlem
Citat:
Problemet att lägga ett pussel när man vet att det saknas bitar redan när man börjar.
Där i ligger en del av min kritik.
Ska man göra en historia där det fattas en massa bitar och då gör man egna bitar som inte riktigt passar och i andra fall inte passar alls.
Då blir resultatet som i podden.
Det jag/vi gör är att poängtera att man kan inte stoppa i en rund bit när det saknas en fyrkantig eller tvärtom.
Men jag håller med att det vore bra om det är möjligt och att folk inte tror på allt som sägs i podden som en sanning.
Därför blir det korta inlägg och mycket munhuggning.
Men vore det inte bra att du som påstår att du vet sanningen berättade så mycket du vet. Eller snarare vad du hört. Det hade ju varit väldigt intressant att få ta del av det. Vad har du hört från din pappa och din släkt om bulvanen tex?
Citera
2022-11-15, 00:01
Medlem
Citat:
Men vore det inte bra att du som påstår att du vet sanningen berättade så mycket du vet. Eller snarare vad du hört. Det hade ju varit väldigt intressant att få ta del av det. Vad har du hört från din pappa och din släkt om bulvanen tex?
Massor såklart. Alla som kände honom säger och tror väldigt lika gällande hans roll i detta.
Sen får du gissa om det är samma slutsats som du och GG har gjort.
Citera
2022-11-15, 07:23
Medlem
Citat:
Vilket skulle vara News för Ujban.Trovärdighet handlar inte om hur många man delar säng med men att få reda på och ta ställning till om just ett vittnes utsago stämmer behöver man få reda på olika fakta om berörd person.
Rävsax är ordet.
Oavsett vad många än säger hade bulvanen mjuka sidor också.
Han betalde någonannans hus och tog hand om hennes barn och sen gick det överstyr.
Sen vems fel det var är svårt att säga men det är inte den enes fel att två träter.
Fransk/israelen verkade inte vara helt stabil och var det så att han slog bulvanen med något tillhygge bakifrån.
Där var Hjördis tydlig om att han var obehaglig och farlig.
Sen om det är en överman eller fegis kan man diskutera.

Jag tänker på det vi prata om med att det inte var Bs barn och Hjördis roll i det hela. Tycker saker och ting kommer i en annan dager när det finns orsakssamband som kan förklara en hel del av Bs beteende under tiden i huset. Inte ursäktas dock.

Skulle Hjördis veta något om Sjögren, vilket inte är helt osannolikt, skulle hon inte snacka det är jag helt övertygad om. Jag tror hon hade hållhakar på B. Hon säger själv att hon var med när han gjorde ”affärer”, hon har haft en del koll.

Ja alla har olika sidor klart även B. Men jag förstår nu att Hjördis inte alls var så intresserad av att lägga korten på bordet och erkänna sin egen roll i dramat. Både i intervjun och i tv-programmet har hon dragit på stora offerkoftan. Här menar jag att GG kanske inte heller hade koll pga Hjördis subjektiva information.
Citera
2022-11-15, 07:32
Medlem
Citat:
Som är pappa till sonen född 1973 ?.
Så skum var han inte om du frågar Hjördis.

Du tar priset i anklagelser utan bäring.

Hahaha nää sluuuuta nu! Just när man trodde att det inte kunde skruvas upp så mycket mer.
Citera
2022-11-15, 07:36
Medlem
Citat:
Så kan det vara. Men hur ska han kunnat utföra allt detta själv om det bara hände.
Detta är mer planerat och utfört av mer än en person.
Du ska tänka på att kroppen inte är hittad och lösa allt detta själv utan att det lämnas varken bevis eller kropp.

Hjördis roll kan man nog inte heller helt utesluta efter allt som nu kommit fram. Hur var det med hennes alibi den där natten egentligen?
Citera
2022-11-15, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Jag tänker på det vi prata om med att det inte var Bs barn och Hjördis roll i det hela. Tycker saker och ting kommer i en annan dager när det finns orsakssamband som kan förklara en hel del av Bs beteende under tiden i huset. Inte ursäktas dock.

Skulle Hjördis veta något om Sjögren, vilket inte är helt osannolikt, skulle hon inte snacka det är jag helt övertygad om. Jag tror hon hade hållhakar på B. Hon säger själv att hon var med när han gjorde ”affärer”, hon har haft en del koll.

Ja alla har olika sidor klart även B. Men jag förstår nu att Hjördis inte alls var så intresserad av att lägga korten på bordet och erkänna sin egen roll i dramat. Både i intervjun och i tv-programmet har hon dragit på stora offerkoftan. Här menar jag att GG kanske inte heller hade koll pga Hjördis subjektiva information.
Så är det . Det man inte vill veta tar man inte reda på.
Deras enda chans när dom inte hittat kroppen , mordplats/vapen eller bevis så är det vittnen.
Hjördis var ett sådant och då vill dom inte förstöra den möjligheten genom att gräva där och samma gäller direktören.
Folk hävdar att jag hittar på osv men det finns mycket att hitta om man bara lyfter på locket.
Som du säger är vissa saker aldrig okej men ska man vara objektiv så borde hela historien visas så får folket bilda sig en egen uppfattning.
Nu har GG gjort sin och det lurar folk.
Därför har jag varit och är kritiskt med all rätta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in