2022-11-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Det är ett rykte och hade du kontakter som jag har så finns det ryktet kring många som är födda där.
En liten socknen på Gotland så går skrönor och det gäller nog på fler ställen.
Samma rykten som ni sprider om bulvanen som inte kan styrkas med varken bevis eller polisanmälningar.
Han är en av bröderna om ni inte kan bevisa motsatsen.
DU ÄR EN RIKTIG SKVALLERKÄRRING.
Tror du på alla rubriker som står i Se & Hör.
I sådana fall förstår jag att du även tror på GG.
Jag vet att det bara är ett rykte. Vilket H var tydlig med.
Men tyckte att det var lite kul att retas med dig.
Du med dina "oäkta" barn. Såklart att din farmor ej var en sådan där hemsk "slampa".
Man får tillbaka lika bra som man ger. Så är det!
Citera
2022-11-17, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag vet att det bara är ett rykte. Vilket H var tydlig med.
Men tyckte att det var lite kul att retas med dig.
Du med dina "oäkta" barn. Såklart att din farmor ej var en sådan där hemsk "slampa".
Man får tillbaka lika bra som man ger. Så är det!
👍 skön inställning och ger man får man tåla att få tillbaka med samma mynt.
Jag ger och jag kan ta och uppskattar att man kan tycka olika utan att tycka illa om varandra.
Citera
2022-11-17, 22:16
Medlem
Citat:
👍 skön inställning och ger man får man tåla att få tillbaka med samma mynt.
Jag ger och jag kan ta och uppskattar att man kan tycka olika utan att tycka illa om varandra.
Det är bra. Men kan vi lägga ned det här snacket för gott nu tror du?
För det säger inget om en person alls. Du vet "När inte haspen är på, då kan rosor maskrosor få."
Och det kan hända vem som helst.

Det enda som är intressant nu är att försöka förstå vad som hände med Sven Sjögren.
Det alla vill är ju att komma så närma sanningen som möjligt, "vart spåren än leder" eller hur?

Din pappa sa något intressant om två mysko män som dykt upp och frågat efter bulvanen.
Han sa nog mer men jag är så ovan vid gotländska att jag inte riktigt förstod det.
Kan inte du vara så snäll och berätta vad din pappa berättade om. Du har ju säkert hört om det här från din far tror jag.
Vad var det för mysko filurer? Utomsockens ifrån?
Citera
2022-11-17, 22:23
Medlem
Citat:
Det är bra. Men kan vi lägga ned det här snacket för gott nu tror du?
För det säger inget om en person alls. Du vet "När inte haspen är på, då kan rosor maskrosor få."
Och det kan hända vem som helst.

Det enda som är intressant nu är att försöka förstå vad som hände med Sven Sjögren.
Det alla vill är ju att komma så närma sanningen som möjligt, "vart spåren än leder" eller hur?

Din pappa sa något intressant om två mysko män som dykt upp och frågat efter bulvanen.
Han sa nog mer men jag är så ovan vid gotländska att jag inte riktigt förstod det.
Kan inte du vara så snäll och berätta vad din pappa berättade om. Du har ju säkert hört om det här från din far tror jag.
Vad var det för mysko filurer? Utomsockens ifrån?
Om ni inte baktalar bulvanen något mer så lovar jag. Annars fortsätter vi.
Jag har frågat berörd person som skulle fått besök men så var det inte och du måste lyssna på att äldre minnen kan lätt blandas ihop och ibland kan man fått för sig något som inte visat sig stämma eller går att bevisa för den delen.
Så släpp det där med 2 skummisar.
Men du kanske inte tror på mig men det är mitt råd.
Citera
2022-11-17, 22:34
Medlem
Citat:
Om ni inte baktalar bulvanen något mer så lovar jag. Annars fortsätter vi.
Jag har frågat berörd person som skulle fått besök men så var det inte och du måste lyssna på att äldre minnen kan lätt blandas ihop och ibland kan man fått för sig något som inte visat sig stämma eller går att bevisa för den delen.
Så släpp det där med 2 skummisar.
Men du kanske inte tror på mig men det är mitt råd.
Jo jag vill tro på dig. Men det är ju du som yrat om typ kontraktsmördare från Sthlm.s undre värld i hur många inlägg som helst. Så det var slumpen att din pappa mindes fel om just två skummisar som frågade efter bulvanen?
Sedan håller inte jag med om att folk baktalar bulvanen. Då får du komma med konkreta belägg på det.
H och hennes dotter berättade om negativa sidor bulvanen hade. Men de framtalade honom också.
En god sida bulvanen hade var att han tyckte mycket om barn och tyckte om att leka och stoja med dem.
Så H.s dotter tyckte mkt.om bulvanen när hon var liten.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-11-17 kl. 22:54.
Citera
2022-11-18, 10:45
Medlem
Citat:
Jo jag vill tro på dig. Men det är ju du som yrat om typ kontraktsmördare från Sthlm.s undre värld i hur många inlägg som helst. Så det var slumpen att din pappa mindes fel om just två skummisar som frågade efter bulvanen?
Sedan håller inte jag med om att folk baktalar bulvanen. Då får du komma med konkreta belägg på det.
H och hennes dotter berättade om negativa sidor bulvanen hade. Men de framtalade honom också.
En god sida bulvanen hade var att han tyckte mycket om barn och tyckte om att leka och stoja med dem.
Så H.s dotter tyckte mkt.om bulvanen när hon var liten.
Slump ha ha .
Ni som påstår saker måste komma med bevis som på en polisanmälan , 50 år gamla vittnen hjälper inte.
Han var snäll 99% av tiden men ni ger sken om att han var ond 99% av tiden.
Du har inte kunnat belägga något du påstått . Du hänvisar till Hjördis och GG .
Det är hörsägen enbart och ta fram lite konkreta bevis. Det krävs om man vill få någon dömd utan rimligt tvivel.
Tycker du dina uppgifter är det?.
Citera
2022-11-18, 15:59
Medlem
Citat:
Jätteintressant. Tack för utförlig förklaring av de snåriga markaffärerna.
Att vända kappan efter vinden är väl tekniken som kallas för "söndra och härska" som alla despoter i varje Shakespeare drama använt sig av.

Ha,ha. Det kallas för Karma. Att bulvanen ej fick bygga tomter på norra skiftet.
Utmätte inte kronofogden Bulvanens mark dessutom som han köpt av Sven? Jag har för mig det i alla fall.

Hjördis sa i intervjun att huset i Brissund kostade 120 000kr vilket var enormt mkt pengar på den tiden då ett hus genomsnittligt kostade
50 000kr. Enligt H hade bulvanen fått 90 000kr av direktören och troligtvis fick aldrig Sven något av de pengarna, möjligen någon liten handpenning. Sven hade ju inte ens råd att köpa utsäde, stackaren.
Jag tror också att H visste mkt. mer om Bulvanens smutsiga affärer än vad hon vill påskina.
Att bulvanen påstod att han lånat pengar av Porrkungen var nog för att dölja att det var svarta pengar som bekostade huset i brissund.
Sedan hade H även tagit banklån som hon stod på.

Det känns som att bulvanen hade mest motiv det tycker jag också. Sedan var nog direktören lättad över att trilska Sven försvann. Så han kan ha varit inblandad på ett hörn även. Han verkar ju varit en konstig typ. Inte så jättetrevlig.

EDIT: Sedan fick ju bulvanen 10 000 kr till av direktören när han satt i fängelse. Så sammanlagt 100 000 kr. Vilket hade räckt till två hus på den tiden. Nu är det väl ingen som vet vad det var för pengar.
Kunde ha varit betalning för något. Vägbygget eller betalning för bulvanverksamheten. Eller övriga tjänster?
Ett anstiftat mord hade varit mer värt än 10 000kr tror jag i alla fall.

Ja att bekosta Brissund krävde nog sin man. Med Hs lilla inkomst från Domus och Bs obefintliga krävdes nog mer kreativa lösningar.

Småsummorna R betala B kan mycket väl vara de han åsyftar i rättegången. Dvs betalningen skulle vara för de 2 mindre markaffärerna, 4 tomter på mellan skiftet och marken uppe vid myren.

Det är även just för dessa 2 markbitar B åker dit för upprättande av skenkontrakt och urkundsförfalskning.
Senast redigerad av viperstyle 2022-11-18 kl. 16:15.
Citera
2022-11-18, 16:00
Medlem
Citat:
Slump ha ha .
Ni som påstår saker måste komma med bevis som på en polisanmälan , 50 år gamla vittnen hjälper inte.
Han var snäll 99% av tiden men ni ger sken om att han var ond 99% av tiden.
Du har inte kunnat belägga något du påstått . Du hänvisar till Hjördis och GG .
Det är hörsägen enbart och ta fram lite konkreta bevis. Det krävs om man vill få någon dömd utan rimligt tvivel.
Tycker du dina uppgifter är det?.
"Han var snäll 99% av tiden." Ja hur tror du hemska seriemördare klarar sig nästan hela livet? Jo för att de är som folk är mest. När de åker dit på DNA så kan ju inte deras bekanta, arbetskamrater och släktingar tro på det. Tex danska Amagermannen och jag kan räkna upp väldigt många andra seriemördare med psykopatdiagnos som var trevliga och omtyckta. Nu påstår jag inte att bulvanen var en seriemördare. Men jag tror han var väldigt kapabel att röja Sven ur vägen om han tjänade på det.

Du kände ju inte bulvanen närmre så hur vet du det? Hur många ggr har du på rak arm träffat din farbror på Gotland som du själv har minne av? Och varför har en person som är "snäll 99 % av tiden" så dåligt rykte i hemtrakten?

Det Hjördis berättar om misshandeln stödjs av hennes dotter. Och även andra händelser.
Citera
2022-11-18, 16:10
Medlem
Citat:
Att misstänka bulvanen i ett 1a skede är för mig självklart.
Där har jag inga synpunkter.
Problemet är att man gång på gång återvänder till samma person när det finna andra med lika stora eller väldigt stora motiv.
Man går All-in på en och då konstaterar du likt mig att fallet blir aldrig löst.
Då undrar jag men inte vissa andra om man har missat någon eller något som gör att någon annan är skyldig och därför blev det aldrig löst.
Där tycker jag att GG varit för ensidiga och resultatet visar ju det.

Ja alltså jag bara spekulerar utefter min egen förmåga. Har varken tillgång till polisunderlaget eller FUP från rättegångarna. Utesluter därmed inte att det inte finns mer däri (”slasken” tex) som är av intresse för fallet.

Förstår hur du kan se på det hela och alla har rätt till sin åsikt.
Citera
2022-11-18, 16:15
Medlem
Citat:
Han ägde aldrig någon halva men betalade för den.
Sen tror jag inte att han orkade tjafsa för relationen var dysfunktionell och sen bodde det massor av människor i huset eller var skrivna där. Vilka alla dessa var och hur deras släktskap ser ut låter jag vara osagt.
Sen bodde frans/israelen där och sen kom det fler barn och så rullade det på.
Han kanske var för snäll i det perspektivet och han hittade andra sätt att försörja sig på.
Hederligt eller ej.

Ja det kan vara så eller var han helt enkelt rädd och valde att hålla sig undan lagen efter bråket med fransosen. Smart strategi av H kan tyckas att ha massa folk boende där och på så vis hålla B på avstånd.
Senast redigerad av viperstyle 2022-11-18 kl. 16:17.
Citera
2022-11-18, 17:45
Medlem
Citat:
"Han var snäll 99% av tiden." Ja hur tror du hemska seriemördare klarar sig nästan hela livet? Jo för att de är som folk är mest. När de åker dit på DNA så kan ju inte deras bekanta, arbetskamrater och släktingar tro på det. Tex danska Amagermannen och jag kan räkna upp väldigt många andra seriemördare med psykopatdiagnos som var trevliga och omtyckta. Nu påstår jag inte att bulvanen var en seriemördare. Men jag tror han var väldigt kapabel att röja Sven ur vägen om han tjänade på det.

Du kände ju inte bulvanen närmre så hur vet du det? Hur många ggr har du på rak arm träffat din farbror på Gotland som du själv har minne av? Och varför har en person som är "snäll 99 % av tiden" så dåligt rykte i hemtrakten?

Det Hjördis berättar om misshandeln stödjs av hennes dotter. Och även andra händelser.
Han är inte en mördare ännu mindre en seriemördare.
Det har ni försökt att söka bevis på men inte lyckas.
Citera
2022-11-18, 17:57
Medlem
Durochmolls avatar
Poddgänget skrev nu (på Instagram) att de fått svar på hur gammal skelettbenet är., men inget mer, så släppte de sista avsnittet för säsongen. Kanske måste man lyssna på avsnittet för att få svar? Men då var det nog inte Svens.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in