2022-11-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja men just det är en viktig pusselbit.
Mördade bulvanen Sjögren för att Direktören inte skulle få veta att bulvanen förskingrat hans pengar och för att markköpen skulle gå igenom?
Hade Sven levt och polisanmält bulvanen så hade markköpen säkert ogiltigförklarats. Tror jag i alla fall.
Man kan ju inte sälja vidare mark som man inte betalt själv för ännu.
Ett förfalskat köpekontrakt kan inte bli giltigt för att ägaren är död.
Men som i fallet med eventuellt mord måste det bevisas och det kunde man inte med köpekontraktet.
Men det visste man inte innan så att den teorin är ytterst tveksamt.
Citera
2022-11-13, 22:40
Medlem
Citat:
Men hur ska det gå till? Kan ju inte gärna resa 50 år tillbaka i tiden och utreda direktören på nytt.
Och göra en bättre utredning än polisen gjorde då. Direktören är avliden sedan länge. Bulvanen likaså.
Direktörens barn var små och bortresta på semester. Så hur bör man göra det?
Vi alla vet att det inte går men min poäng är att det är därför fallet blir olöst.
Citera
2022-11-13, 22:43
Medlem
Citat:
Det var någon vaktmästare bekant till bulvanen som sågs luncha ihop med bulvanen och Sven på Domus i Visby. Har för mig att vaktmästaren vittnade om vilken dag det var men felaktigt. Om jag minns rätt nu.
Och du tar priset i förtal i syfte att få folk att ringakta GG. Helt utan belägg eller bevis.
När det gäller GG så är arbetsinsatsen mot resultatet som jag påtalar.
Sen är det fritt att tycka saker är bra eller dålig.
Där krävs inga bevis för det men att anklaga någon för mord gör det.
Citera
2022-11-13, 22:52
Medlem
Citat:
Det är konstaterat att både H och bulvanen vänstrade. Vad har det med "markägaren som försvann" att göra?
Lika barn leker bäst eller kaka söker maka. Så vida du inte misstänker att det är H som är den verkliga mörderskan i denna historia eller att hon vänstrade med Sven så lägg ned det där. Det är ej betydelsefullt.
Informationen gäller ett vittne som uttalade sig och när fakta om vittnet kommer fram så får folk bilda sig en egen uppfattning om trovärdigheten och lite mer bakgrundsfakta gällande ägande förhållandet på villan I Brissund och kvinnan han levde med.
Det kanske dom skulle tänkt på när han ville att hon skulle delta i media.
Samma gäller vittnet som såg bulvanen sladda runt i en bil i guldrupe trakten.
Han ljög för han var otrogen.
Många sådana vittnen som GG grävt fram.😄😄.
Trovärdiga . Nej.
Så inga vittnen av värde om du frågar mig.
Citera
2022-11-13, 22:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
När det gäller GG så är arbetsinsatsen mot resultatet som jag påtalar.
Sen är det fritt att tycka saker är bra eller dålig.
Där krävs inga bevis för det men att anklaga någon för mord gör det.
Men kära du. GG har inte anklagat, (påstått) utpekat någon som mördare. Det är sant att de haft någon arbetshypotes om bulvanen och även direktören (har du missat den?) men det är ändå inget utpekande.
Det är som Stig i dokumentären. Han brainstormade precis allt! Kan det varit så, eller så, eller så...
Det måste man faktiskt få göra. För att se om det håller.
Konstigt nog har du inte sagt ett ont ord om vare sig Stig eller Gun.
Bra. Du kan vara tolerant när du vill.
Citera
2022-11-13, 23:01
Avstängd
Citat:
Informationen gäller ett vittne som uttalade sig och när fakta om vittnet kommer fram så får folk bilda sig en egen uppfattning om trovärdigheten och lite mer bakgrundsfakta gällande ägande förhållandet på villan I Brissund och kvinnan han levde med.
Det kanske dom skulle tänkt på när han ville att hon skulle delta i media.
Samma gäller vittnet som såg bulvanen sladda runt i en bil i guldrupe trakten.
Han ljög för han var otrogen.
Många sådana vittnen som GG grävt fram.😄😄.
Trovärdiga . Nej.
Så inga vittnen av värde om du frågar mig.
Så för att folk vänstrar (som vaktmästaren på Domus tydligen) så ljuger de allmänt om allting?
Det här var polisens vittne som vittnade om att b och SS hade varit i Visby en dag och ätit lunch.
Citera
2022-11-13, 23:01
Medlem
Citat:
Men kära du. GG har inte anklagat, (påstått) utpekat någon som mördare. Det är sant att de haft någon arbetshypotes om bulvanen och även direktören (har du missat den?) men det är ändå inget utpekande.
Det är som Stig i dokumentären. Han brainstormade precis allt! Kan det varit så, eller så, eller så...
Det måste man faktiskt få göra. För att se om det håller.
Konstigt nog har du inte sagt ett ont ord om vare sig Stig eller Gun.
Bra. Du kan vara tolerant när du vill.
Varför gräver man efter ett lik vid ladan och varför gräver man efter ett på tippen.
Jo därför att man tror att bulvanen har dumpat kroppen där och vad menar du orsaken är till det.
Man anklagar honom för ett försvinnande som betyder mord och att bulvanen har dumpat kroppen.
Sen att dom bevisligen har helt fel är en annan femma.
Citera
2022-11-13, 23:03
Medlem
Citat:
Så för att folk vänstrar (som vaktmästaren på Domus tydligen) så ljuger de allmänt om allting?
Det här var polisens vittne som vittnade om att b och SS hade varit i Visby en dag och ätit lunch.
Är man en mördare för att man äter lunch.
Jag resonerar som du och då fattar du hur dum du är.
Citera
2022-11-13, 23:11
Avstängd
Citat:
Varför gräver man efter ett lik vid ladan och varför gräver man efter ett på tippen.
Jo därför att man tror att bulvanen har dumpat kroppen där och vad menar du orsaken är till det.
Man anklagar honom för ett försvinnande som betyder mord och att bulvanen har dumpat kroppen.
Sen att dom bevisligen har helt fel är en annan femma.
Ingen vet om bulvanen har mördat eller bara undanskaffat kroppen. Ingen vet vilken roll han hade. Bara att han är väldigt insyltad. Men de undersöker de spår som finns. Vad skulle du själv ha gjort?
Citera
2022-11-13, 23:12
Avstängd
Citat:
Ett förfalskat köpekontrakt kan inte bli giltigt för att ägaren är död.
Men som i fallet med eventuellt mord måste det bevisas och det kunde man inte med köpekontraktet.
Men det visste man inte innan så att den teorin är ytterst tveksamt.
Jag menade de övriga markköpen.
Citera
2022-11-13, 23:14
Medlem
Citat:
Ingen vet om bulvanen har mördat eller bara undanskaffat kroppen. Ingen vet vilken roll han hade. Bara att han är väldigt insyltad. Men de undersöker de spår som finns. Vad skulle du själv ha gjort?
Jag skulle undersökt direktörens inblandning om jag sökte svaret på fallet.
Gjorde jag en podd och ville bygga varumärke skulle jag satsa på någonannan.
Citera
2022-11-13, 23:15
Medlem
Citat:
Jag menade de övriga markköpen.
Skrev du det eller ska jag förstå vad du menade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in