2022-10-03, 19:27
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Men varför är det så svårt att bevisa om allt är klasklart.
Därför att det inte är så klart som man gör sken av.
Vittnen som inte är säkra . Ingen kropp . Inget mordvapen.
Ett rivet dass bevisar inget och samma med vägen som direktören byggde.
Bilen var varken ljus eller mörk utan en mellanfärg.
Bra vittne och bevisar att det var en bil . Kort och gott.

Några klantarslen till poliser, sen hittar man inte kroppen och då blir det svårt att fälla i domstol.
Men som sagt om man inte ser sambanden är man ju rent av imbecill.
Citera
2022-10-03, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Nu har även jag sett dokumentären och lyssnat och läst om allt som går att läsa.

Jag förstår inte riktigt:

Det verkar jobbat väldigt många på minkfarmen, och flest tror han blivit mald. Men gubben de pratar med säger att i så fall hade någon lagt märke till att det var aktivitet på natten, eller blod. Så då kan man utesluta det. Finns det belägg för att man aldrig någonsin malde minkmat någon natt någonsin? Så folk skulle reagera på det så starkt? Har det aldrig funnits blod på en minkfarm, så alla skulle reagera så starkt på det?
Bra där .
Många tror på just kvarnen men så så hittar man någon krystad anledning att avskriva det och hunden var en sådan.
Personalen på minkfarmen är rädd för sin egen hund men den kunde vara 1 km bort.
Att en kropp på 100 kg på 2 man och mala tar ett par minuter . Sen sa han att människoben är tunnare än vad jag hörde vildsvin.
( där kan jag ha fel . Men jag reagerade på det).
Det finns väl inga vilda vildsvin på Gotland och dom i fångenskap kan inte ha varit så många.
Sen blev han oerhört rädd när han såg direktörens dotter.
Det handlar mer då som nu att man inte vill stötta sig med den familjen medan andra spelar ingen roll.
Man gör skillnad på folk och folk.
Gör man så om man vill hitta sanningen.
Citera
2022-10-03, 19:31
Avstängd
Citat:
Nu har även jag sett dokumentären och lyssnat och läst om allt som går att läsa.

Det verkar jobbat väldigt många på minkfarmen, och flest tror han blivit mald. Men gubben de pratar med säger att i så fall hade någon lagt märke till att det var aktivitet på natten, eller blod. Så då kan man utesluta det. Finns det belägg för att man aldrig någonsin malde minkmat någon natt någonsin? Så folk skulle reagera på det så starkt? Har det aldrig funnits blod på en minkfarm, så alla skulle reagera så starkt på det?

Det som gör nermalningen mest osannolik tycker jag är att det fanns en lös vakthund där. Det spelar ingen roll om den var i andra änden, dels måste det ha tagit en stund att starta upp maskineriet, lasta i, mala och röja undan eventuella spår.
Och framför allt så skulle hunden både ha hört och fått vittring på ev. människor som rörde sig där på natten.
Senast redigerad av KallaKarar 2022-10-03 kl. 19:34.
Citera
2022-10-03, 19:32
Medlem
Skaraborg2s avatar
Minkfarmen och minkmat.

Citat:

Jag vet faktiskt inte om minkfarmen malde minkmat nattetid?

Naturligtvis finns det blod på en minkfarm så jag tror inte att någon skulle ha reagerat på detta om det hade varit SS blod. Minns media mycket väl från 1970-talet då var minkmatsteorin den ledande. Som tidigare har omnämnts i tråden så känner jag till två utländska fall där de försvunna kvinnorna troligtvis kom att bli grisföda.
Citera
2022-10-03, 19:36
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KallaKarar
Det som gör nermalningen mest osannlik tycker jag är att det fanns en lös vakthund där. Det spelar ingen roll om den var i andra änden, dels måste det ha tagit en stund att starta upp maskineriet, lasta i, mala och röja undan eventuella spår-
Och framför allt så skulle hunden både ha hört och fått vittring på ev. människor som rörde sig där på natten.

Jobbade hunden bara nattetid? Och om tex direktören var där på natten, så innebär det väl inte att hans hund skulle äta upp honom. Eller springa och skvallra för polisen?
Citera
2022-10-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Några klantarslen till poliser, sen hittar man inte kroppen och då blir det svårt att fälla i domstol.
Men som sagt om man inte ser sambanden är man ju rent av imbecill.
Finns det ett eller fler samband.
Nu handlar det om vem som mördade och där kan det finnas flera olika.
Är det en eller flera som anstiftat.
Vad är motivet . Är det klasklart .
Gå gärna igenom exakt vilka samband som finns och som håller i rättegång .
Kan du inte det är du kanske den som är imbecill.
Citera
2022-10-03, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag vet faktiskt inte om minkfarmen malde minkmat nattetid?

Naturligtvis finns det blod på en minkfarm så jag tror inte att någon skulle ha reagerat på detta om det hade varit SS blod. Minns media mycket väl från 1970-talet då var minkmatsteorin den ledande. Som tidigare har omnämnts i tråden så känner jag till två utländska fall där de försvunna kvinnorna troligtvis kom att bli grisföda.
På natten var minkfarmen stängd med låst grind. Samt vakthund som hade skällt.
Det hade varit fullt möjligt att mala ner en människa.
Men det fanns 4 hus i närheten. På natten när det är tyst färdas ljud långt.
Så precis som de sa i dokumentären var det nog inte realistiskt.
Citera
2022-10-03, 19:41
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Vad har du för belägg för att det aldrig jobbades natt? Har någon av de fyra husen vittnat om att det inte lät något, och ingen hund skällde?
Citera
2022-10-03, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlarsson365
Det är troligt men inte säkert.
Om Direktören bestämmer att det ska byggas en väg på SS mark kort efter han är borta och sen diskutera ett dass.
Om Direktören visste att SS inte skulle komma tillbaka så skulle inte han kunna klaga på att direktören byggt en väg och Direktören insåg också om SS inte kommer tillbaka behöver han inte skita heller.
Men då hade väl SS "bästa vän" arbetsledare Bulvanen opponerat sig kraftigt. Och vägrat utföra order.
Senast redigerad av ottoplommon 2022-10-03 kl. 19:49.
Citera
2022-10-03, 19:43
Medlem
Citat:
Vad har du för belägg för att det aldrig jobbades natt? Har någon av de fyra husen vittnat om att det inte lät något, och ingen hund skällde?
Det finns inga sådana vittnesmål.
Citera
2022-10-03, 19:48
Avstängd
Citat:
Jobbade hunden bara nattetid? Och om tex direktören var där på natten, så innebär det väl inte att hans hund skulle äta upp honom. Eller springa och skvallra för polisen?

Det var förmodligen inte den typen av hund som man kunde ha springande runt bland personal och besökare och leverantörer på dagen.
Citera
2022-10-03, 19:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vakthunden på minkfarmen.

Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Vad som gör att detta inte är så realistiskt tycker jag i första hand beror på att det fanns en vakthund.

Hade någon tagit sig in där nattetid så hade vakthunden skällt för fulla muggar. Fast hur hade han gjort om det kom en person som vakthunden väl kände?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in